Изобщо - може. При заточване се появява риск от разкаляване. За добро заточване си е нужна практика, при която човек може да свърши работа и на по-високи обороти.
Здравейте и за много години!
Както пише hidrazin, опасно е да "не си навътре" и да бърникаш. Ето тук, http://tool-land.ru/podklyuchenie-trekh ... atelya.php има "шофьорски" схеми и картинки и даже формули! Но пък поне малко трябва да си навътре с руския...Не съм пробвал какви глупости ще излязат с Гугъл преводача. Гледай да не се претрепеш заради един глупав шмиргел. И не са много 3000 оборота за целта. Професионалните шлайфове се въртят на много по-големи обороти. Просто трябва да се купи подходящ диск, да има предпазни кожуси около него и да се коригира с диамант или карборунд, за да не "бие" много.