• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24
Има много интересни линкове, нека ги споделим.
Hoвoceлckи - майстор
Затри ми се по трасето едно адаптерче. Като повдигнах спор, китаецът ми предложи да изчакам още, да ми го прати отново или да ми върне парите. Казах му да го прати. Съгласи се и ме помоли да затворя спора. Затворих го, като го помолих номерът за проследяване да започва с "R" (препоръчано). Получих отговор, че при това положение трябвало до си платя транспорта или да дам Пейпъл да ми върне парите. Не знам колко би ми струвало, но самото адаптерче е 10 лв. и ще ми излезе златно накрая. Вероятно ще си пийна студена водица за тази пратка, но все пак да попитам: какво значи да му изпратя Пейпъл? Мейла, на който е регистриран ли? Само? Имам го отдавна, но никога не съм го ползвал.
Lisko - майстор
Hoвoceлckи написа:
Затри ми се по трасето едно адаптерче. Като повдигнах спор, китаецът ми предложи да изчакам още, да ми го прати отново или да ми върне парите. Казах му да го прати. Съгласи се и ме помоли да затворя спора. Затворих го, като го помолих номерът за проследяване да започва с "R" (препоръчано). Получих отговор, че при това положение трябвало до си платя транспорта или да дам Пейпъл да ми върне парите. Не знам колко би ми струвало, но самото адаптерче е 10 лв. и ще ми излезе златно накрая. Вероятно ще си пийна студена водица за тази пратка, но все пак да попитам: какво значи да му изпратя Пейпъл? Мейла, на който е регистриран ли? Само? Имам го отдавна, но никога не съм го ползвал.

Не става ясно в ибей ли се развива действието или директно имаш отношения с някой магазин, примерно dx.com. По принцип ако си платил не директно с кредитна карта, а чрез пейпал, после китаеца ти връща парите в пейпал, а пейпал ти ги връща в същата карта която си им дал на тях.
Китаеца не може да ти върне директно в картата щото не я знае. То това е и красотата на пейпал, че служи като посредник, така че китаеца да не ти знае номера на кредитната карта.

Аз преди Нова година бях платил едни светлини за двор. Китаеца без да съм го питал ми прати писмо 20-тина дена по късно, че бил притеснен дали съм си получил стоката и ако не съм, аман заман да не отварм диспути и черни точки ми да се разберем. Аз си рекох - то рано още, тоя нещо се престарава. Но като минаха 45 дена, викам - е не, това няма и да дойде. Писах му - май френд ти откога се беше притеснил, аз те чаках двойно повече ама нищо не дойде. Връщай парите, ша та замола. И той ги върна. Вече минаха сигурно 3 месеца и така и не дойде. Та си мисля, може нещо да са съобразили че много евтино е било и нарочно да не са го пратили. Сега като търся - няма и няма за ония пари. Другата ми хипотеза е че така вземат пари назаем без лихва, ако им притрябват. Една камара балъци кат мен им пращат пари за нещо което по начало няма да бъде изпратено. След месец и полвина ти си получаваш кинтите обратно и си доволен че не си прецакан, а китаеца ако е взел от 1000 човека по 50 кинта - ей ти тебе 50 бона за месец и полвина завъртял безлихвено заемче.
DundyTheCroc - майстор
От Алито вече втора поръчка и изтече срока, китайците са пичове и върнаха парите, обаче ми се струва, че понеже са дреболии за по няколко долара и нямат проследяване нашите в пощата им шарят пръстите...
Иначе вчера поръчах едно такова:
http://mysku.ru/blog/ebay/49065.html
най-вече заради True RMS и възможност да мери кондензатори до 10 000uF.
bulhomes2 - майстор
Hoвoceлckи написа:
Затри ми се по трасето едно адаптерче. Като повдигнах спор, китаецът ми предложи да изчакам още, да ми го прати отново или да ми върне парите. Казах му да го прати. Съгласи се и ме помоли да затворя спора. Затворих го, като го помолих номерът за проследяване да започва с "R" (препоръчано). Получих отговор, че при това положение трябвало до си платя транспорта или да дам Пейпъл да ми върне парите. Не знам колко би ми струвало, но самото адаптерче е 10 лв. и ще ми излезе златно накрая. Вероятно ще си пийна студена водица за тази пратка, но все пак да попитам: какво значи да му изпратя Пейпъл? Мейла, на който е регистриран ли? Само? Имам го отдавна, но никога не съм го ползвал.
Това е нормалното предложение, което всички китайци предлагат и то е най-доброто. Само че аз избирам да ми върнат парите и с тях си купувам на ново стоката. Така срока за сделката се рестартира отначало и не губиш правата си за обжалване. Писмото, което Лиско е получил също е стандартно и вероятно автоматично. Мислех (на практика не съм го и мислил), че за всички сделки получавам такива писма, но явно не е било така. Китайците са доказано по-коректни от нас, така че не се притеснявайте за стоките си! Десетки пъти се е случвало да получа стоката, след като са ми върнали парите. И почти винаги съм търсил продавача да му върна обратно парите. Много се радват в такива случаи.
Hoвoceлckи - майстор
Добреде и аз съм запазил в тайна, че става дума за Алиекспрес, но и вие ми казвате всичко друго само - не и какво значи "да му дам PayPal-а си"? Плащането на стоката не е през PayPal, а направо от картата ми и е към Алиекспрес. Последните биха ми върнали парите директно в сметката, но аз май се прецаках със "спора". Сега май ми остава да се надявам на добрата воля на продавача. За целта обаче трябва да му кажа къде да прати парите. Та ви питам - казвате, че сте получавали обратно суми. Как сте указали къде да се преведат?
Удържат ли ви при тези транзакции? Някъде срещнах, че таксата била 2,55€ на превод, без значение на сумата?
lov - майстор
Когато някой продавач от алито ти поиска сметка или PayPal-а за да ти върне парите бъди сигурен на 1000% че е мошенник и не знайно как се е промъкнал да продава от там. И бъди сигурен че след няколко дена ще е изгонен от там.
Хидразин много добре беше описал тука как им работи системата на защита и как стават нареченото мълчаливо съгласие. Изтича срока на защита който обикновенно е 60 дни и ти не вземеш превантивни действия да обявиш спор за недоставена стока или удължаване срока на доставка. Тогава системата автоматично отчита че ти си си получил стоката и търговеца си получава парите. Така е направено защото има доста хора които поръчват получават си стоката и после забравят да потвърдят че са я получили. Удължаването на срока на защита и време на доставка може да се предприеме и от двете страни но само при изрично взаимно съгласие. И също трябва да мине през системата и трябва да бъде отразено в нея. Това че водите някакви лични диалози през чата не е договореност в този смисъл. Съвет не пропускайте и такъв вариант да поискате удължаване срока на защита.Особенно когато има проследяващ номер и се вижда реално пратката че се транспортира. Доста от търговците са много сериозни и съвсем добросъвестно си вършат работа но те са безсилини заради гафовете на пощенските услуги. Повярвайте ми ще бъдете възнаградени от такива търговци при следваща покупка от тях.
Такси или нещо подобно при възстановяване на суми за не извършена доставка няма.Възстановява се цялата сума включая и цената за доставка ако е била обявена такава допълнително.
По друг е варианта ако стоката не отговаря на описанието или в някаква степен е дефектна.
Hoвoceлckи - майстор
За такса имам предвид от PayPal. На хиляди места пише, че има такава практика да се връщат парите през PayPal и няма проблем. Да, на много места четох, че това фактически е нерегламентирано и се поема риск, но пък никъде не срещнах написан точно такъв проблем. Ефекта от този "спор" май не го разбирам съвсем. След като е повдигнат, продавачът има право да те омайва, буквално да те баламосва и изисква да се закрие спора. Момента, в който го закрих, ми изписа, че поръчката ми е изпълнена :? Натиснах "бутона" и уж пак се откри спор. Описах ситуацията като заявих, че си искам парите от Алиекспрес. Чел ли го е обаче изобщо някой ... ни вест, ни кост повече.
Побъбрихме си, сега някой да вземе да каже какво се дава за да вкара някой нещо в PayPal сметката ти?!
lov - майстор
Веднъж отворен спор в алито приключва по три начина. Първия е по който ти си го направил явно от незнание. Съгласиш ли се веднъж с продавача примерно да ти удължи срока на доставката автоматично води до закриване на спора и повече нямаш право да отваряш нов за същата сделка. И пак да повторя това е само при вече открит спор. Другия начин е при съгласие от страна на продавача. И третия е когато двете страни не постигнат съгласие. Тогава той се разглежда от управата и приключва с окончателно решение също без право на обжалване. Имаш ли доказателство че пратката не се проследява и не е доставена на адрес спора приключва в ползва на купувача. а това много лесно се установява ако пратката има реален проследяващ номер. За тези търговци които рискуват да ползват така наречените малки пакети без проследяване извън Китай си е за тяхна сметка. Те предварително са си калкулирали загубите от изгубени пратки или от недобросъвестни купувачи. Последните рано или късно също се хващат че лъжат и съответно наказани ако ще да е и по косвен начин.
И понеже все към PayPal те влече. При търговия от алито не си и помисляй да го намесваш. Той се ползва основно в ebay.Всъщност то друга възможност няма. Като има други електронни магазини в които също можеш да се разплащаш както директно по банкова сметка така и през него. Разликата е че ако не си през него единствената гаранция е че магазина е коректен и си държи на реномето и задълженията. Запомни това PayPal е само посредник при разплащанията и веднъж вече направено през него ти нямаш никаква работа да си даваш сметките и акаунтите на търговеца да ти превежда нещо обратно. Негова е грижата вече да ти защитава правата но това само в случай че си предоставил неопровержими доказателства че продавача не е зипълнил задълженията си по сделката. Примерно не е доставил закупената стока в уговорения срок. За възстановени суми по провалена сделка не държиш никакви такси.
И понеже питаш за такси по преводи. Да през него могат да се осъществяват парични преводи и съответно за това дължиш пари както при всяка една банка. За малки суми таксата е някъде там.Всеки един човек регистриран в системата може да прави и получава парични преводи от всеки друг. Смятай го като една огромна банка. А безплатни обяди няма и тя нищо че е виртуална трябва да се издържа от някъде и това са таксите по всяка една сделка или превод.
Таксите ги има официално обявени за всяка една транзакция какво и колко дължиш и можеш да го прочетеш там.
Пари в сметката ти в там можеш да вкараш и не дължиш нищо за това но е безсмислено. Изключение могат да правят дребни сумички върнати при провалена сделка. Тях няма и смисъл да се вкарват обратно в твоята банкова сметка защото при следващата покупка от теб, те че се използват. Да не мислиш че твоята банка не си прибира нещо за това. Прегледай си договора на банката какво плащаш като такси и ще разбереш. :cool:
Hoвoceлckи - майстор
Виждам, че нямаш никакъв опит в областта, но пък си ме светнал :-D Чел съм ги тези неща - има ги в нета на хиляди места. Няма значение от къде си ги преписвал, но обикновено пише и, че коректно се връщат суми така. Закривал съм спор и друг път, но тогава търговецът не държеше да ми върне парите. Помоли ме да изчакам, удължи срока и без да се обясняваме, май изпрати стоката отново.
Ако случайно имаш отговор на въпроса ми в червено от горния пост - слушам те! Ако не - спри със спама!
lov - майстор
За опита... :? сравнително малък :lol: И не съм го преписал от нета а го написах на бързо. Все още успявам да поддържам около 120-130 удара в минута на десетопръстна система по клавиатурата. :) Та се сещай що не го копирам и пиша дълги постове.
:partyman:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24

Тема "Каквито се сетиш Китайски стоки, безплатна доставка." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: