Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE - майстор
Ако зареждаш един акумулатор с ток 1/10 от капацитета(например 6А при 60Аh) знаеш ли какво напрежение ще е вдигнал на 10-тия час? Със сигурност над максимално допустимото.
andro440 - майстор
Колега ,ако ти се наложи да пътуваш с автомобила си до Франция,как би постъпил ,ще спираш от време на време да прекъсваш динамото на автомобила ли ,? Как пък се сети ,че зарядното ми ,ще следи само тока ,дали е постоянен?
ESPACE написа:
Ако зареждаш един акумулатор с ток 1/10 от капацитета(например 6А при 60Аh) знаеш ли какво напрежение ще е вдигнал на 10-тия час? Със сигурност над максимално допустимото.
ESPACE - майстор
А ти как реши че алтернатора(не е динамо освен ако не караш кола набор 1960) зарежда по начина желан от теб - с постоянен заряден ток.
Прочети пак какво си писал в темата и ще разбереш как съм се "сетил"! Не си обелил и дума за нещо различно от постоянен заряден ток и зададено време. Съвсем недостатъчни фактори за качествен заряд.
andro440 - майстор
Че то в този форум ,някой обелва ли дума ,за качествените неща ,всеки се е скрил в черупката си и нещата клонят ,към комерсиалната идея ,защо и аз, да не опитам ,някой ако се изтърве ,да открадна ,мъничко поне ! Идеята ми беше друга ,но , както във всяка Българска дискусия ,нещата няма да се случат . Аз знам ,как да си направя зарядното ,но има хора с по малко опит и темата ми би била полезна ,ако се разискват нещата -а не ,че акумулатора ми ,ще гръмне -или да го зареждам с контролер за въртене на Солар А толкова е просто всичко -едно подаване на ръка ! Ей за това сме на това дередже ,,,не Генерала от самолета ....Иванов от Ракетата да слезе ..пак ,ще има -о неразумни юроде ,
ESPACE написа:
А ти как реши че алтернатора(не е динамо освен ако не караш кола набор 1960) зарежда по начина желан от теб - с постоянен заряден ток.
Прочети пак какво си писал в темата и ще разбереш как съм се "сетил"! Не си обелил и дума за нещо различно от постоянен заряден ток и зададено време. Съвсем недостатъчни фактори за качествен заряд.
ESPACE - майстор
С последния си пост доказваш, че не само не знаеш какво искаш, не знаеш как да си го поискаш но си и от хората на които другите са им все виновни. От това което си писал в темата изобщо не оставам с впечатление,
Аз знам ,как да си направя зарядното
, точно напротив. И всеки писал дотук ти даде добър и разумен работещ съвет. Ти каза ли едно мерси поне на някой че с е загубил времето да ти дава съвет? Неее, никой не ти бил подал ръка, идея не ти бил дал. Каква идея очакваш за толкова високотехнологично изделие като зарядно на автомобилен акумулатор? Ами че те са съвсем нова технология, има няма от половин година се произвеждат и ползват. Схемите им са засекретени, няма кьорава такава в нет-а. И в този форум никога не е обсъждана темата, защото веднага се намесват корпорациите и всичко полезно се изтрива и открадва от тях. Няма шанс да се докопа нещо такова. Обаче шапка ти свалям как започна анализ на душевността на Българина и желанието му за взаимопомощ. Накрая пък ни в клин, ни в ръкав и Паисий цитираш. Имаш някакъв друг проблем, но тук няма да успеем да ти помогнем за него.
Всъщност идеята на колегата kabel96 да се използва соларен контролер за контрол на заряда е чудесна, цената му също.
petrov7111 - специалист
Аз си поръчах ей това нещо :
https://www.aliexpress.com/item/12V-Bat ... c8a96673a0
..... и скоро трябва да пристигне.
plamen6703 - майстор
andro440 написа:
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
Зареждане с постоянна големина на тока се прилага в повечето случаи при зареждане на нови акумулатори!
Дадоха ти много добри съвети как да си направиш зарядно за автомобилен акумулатор, друг въпрос е, че имаш дефицит от знания, който ти пречи да осмислиш дадените съвети.
Варианта даден от колегата с последователно включената автомобилна крушка е най-простият и лесен начин за постигане на целта ти.
Хубаво е да можеш да оцениш и състоянието на акумулатора, при силно разреден акумулатор може да започнеш с ток равен на около 1/20 от капацитета на акумулатора...
Знам, че ги "знаеш" тези неща, но има още едни неща като ниво и плътност на електролита в акумулатора и др.... Един "знайко" без да погледне нивото на електролита в акумулатора / ако акумулатора подлежи на обслужване/ се беше изкривил да го зарежда, а той почти без електролит... Нещо като онзи, който три пъти рязал от една летва и тя все къса му идвала :-D
Повече четене не е навредило на никой, ако почнеш и да мислиш върху прочетено... току - виж си спретнал зарядно за чудо и приказ :)
pansim - майстор
андро440, кажи ми честно - трезвен ли успяваш да напишеш толкова простотии...
petrov7111 - специалист
Призовавам колегите да се съсредоточат върху съветите и помощта, и да избягват обидите, независимо от въпросите на съфорумците, дали са умни или глупави. Все си мисля, че форума е за това.
andro440 - майстор
pansim написа:
андро440, кажи ми честно - трезвен ли успяваш да напишеш толкова простотии...
Какво значение има ,трезвен или не съм бил ,когато съм писал? А ТИ помниш ли ,как се държа ,когато правих електрожена и задавах въпроси?Точно по твой стил ! И как сподели ,че никога няма да успея ,понеже и тогава, се опита да ме изкараш глупав ? Не само ,че го направих,но и доста добър се получи!
https://www.vbox7.com/play:b6e8ee0698

Тема "Зарядно за автомобилен акумолатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: