• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 48
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
6osi6 - майстор
mitashki911 написа:
как да я свържа
mitashki, белите жици към адаптор 12V 2A.
http://www.electronics.bg/product_info. ... d=21008563
По евтин от този тук не намирам.
Черната и сивата, или двете тъмни жици към щипките на мултицета. Копчето на "mV" или "V" и гледаш измереното.
Съпротивлението на мултицета трябвало да бъде най-малко 1 мегаом. Намерих един мултицет със съпротивление 4 мегаома, трябва да стане.
Прикачен файл:
DSCF3766.JPG
DSCF3766.JPG (51.59 KиБ) Видяна 2011 пъти
mitashki911 - специалист
6osi6 написа:
mitashki911 написа:
как да я свържа
mitashki, белите жици към адаптор 12V 2A.
http://www.electronics.bg/product_info. ... d=21008563
По евтин от този тук не намирам.
Черната и сивата, или двете тъмни жици към щипките на мултицета. Копчето на "mV" или "V" и гледаш измереното.
Съпротивлението на мултицета трябвало да бъде най-малко 1 мегаом. Намерих един мултицет със съпротивление 4 мегаома, трябва да стане.
Прикачен файл:
DSCF3766.JPG
Ч.Н.Г. живот и здраве на теб и всички съфорумници !
Благодаря ще пробвам и ще пиша .
bobi65 - специалист
Честита Нова Година на всички от форума..
Търсейки все нови и нови идеи с които да експериментирам вчера ми хрумна една .
Днес хванах флекса, парчета от неръждаема 310 s ламарина електрожена и за 2 часа осъществих идеята си. А тя е Турболизатор за пламъка на горелката.
Надявам се в зоната където съм предвидил да работи да е достатъчно бедна на кислород вече. за да не изгори. Вторичният ми въздух е след този турболизатор..
За сега ще събирам данни за ползите и издръжливостта . Възможно е да претърпи корекции но времето ще покаже..

Прикачен файл

turbo 1.jpg
Последна промяна от bobi65 на пон яну 02, 2017 9:33 pm, променено общо 1 път.
шоп - майстор
Боби, браво! Типично вихрова камера.
bobi65 - специалист
Ето как изглежда първият ламбда контрол за човек от форума.. Слваедващият е за другият месец.

Прикачен файл

lambda kontrol.jpg
lambda kontrol.jpg (105.09 KиБ) Видяна 1683 пъти
Стоян Славев - специалист
bobi65 написа:
Ето как изглежда първият ламбда контрол за човек от форума.. Слваедващият е за другият месец.

Браво,супер е станал проекта,представях си го доста по-голям :rolleyes:
6osi6 - майстор
Браво bpbi :prayer: :prayer: :prayer: респект!
В постоянен режим на работа сензор от този нисък клас ще издържи един сезон - от 3 до 5000 часа.
Кога ще направиш и мониторинг на данните?
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
Браво bpbi :prayer: :prayer: :prayer: респект!
В постоянен режим на работа сензор от този нисък клас ще издържи един сезон - от 3 до 5000 часа.
Кога ще направиш и мониторинг на данните?
Кой е високият клас според теб ??? Онзи четрилентовият ли ?? където се подсмивам като го прочетох.. Недей да изказваш мнение като не си в час с материята.. четат хората и се чудят къде е истината..
За теб и за хората ще кажа още някой неща..
1. дали е тясно лентова или е широколентова ( а не четири лентова ) все е с циркониев елемент.. разликата е че тясно лентовата има отвор и сравнява през него показанията с външен въздух.. В широколентовата има два елемента цирконий единият е херметизиран с въздух около него и дава референтна стойност предварително калибрирана с ламбда 1.. другият си работи както си работи обикновената сонда и подава показания който се сравняват с тази референтна стойност..
Така че дали е LSU 4.9 тясно лентова критериите за издръжливост и живот са критерии за елемента цирконий..
А това дали мерим напрежение или обработваме сигнала и консумираме ток зависи от идеята как да се използва информацията.
2. Няма вечни неща но живот на сондата в автомобилът е средно 200000км.. пресметни го по показанията за средна скорост примерно 50 км /ч. на борд компютъра . и ще получиш 4000 ч.
Ао го пресметнеш в постоянна работа на котел по 12 часа на ден 5000 ч е над 2 сезона работа.
3. Тук е тънкият момент да кажа че в автомобилният бранш се говори за тези 5000 ч. в който сондата е с високият критерии за бързодействие до 300 милисекунди.. след като и свърши ресурса тя става мудна и се смята за умряла.. Но на нас не ни пречи че не е бърза.. знаеш че има автомобили милионери.. . харчат.. пушат и не са сменявали сонди.. те са явно умрели по този показател но за нас биха си вършили работата.
Другият начин да умре сондата е да и изгори нагревателя.. те са предвидени да работя до 14 в.. Зареждането на акумулатора е на 13.8.. Често когато ти замине диодната група на алтернатора ти заминава и сондата.. В случая Аз им давам стабилизирано 12 в. захранване и работят в щадящ режим
Така че живота на сондите е доста над изказаното от теб опасение. И се измерва с х2.. х3 над обявеният ресурс.. а колко точно е божа работа. Друг е въпроса ако и убиеш характеристиката в ниският диапазон.. ( имам две такива убити заради режима в който исках да ги експлоатирам над ламбда 1.9 - 2.15 ) на автомобила ще му върши работа но на нас в котела НЕ.

На въпроса за мониторинга
Не смятам да усложнявам проекта с мониторинги нямам мотивация а и без това ми отнема доста време за единични бройки.. Ще правя само по заявка на хората в сегашният вариант на контролера и не повече от един на месец нямам време за повече.

Бих могъл на хора който имат някакви стари сонди в къщи и им е здраво отоплението да им сваля диаграмата и ако има смисъл да им дам втори живот с електронната част от ламбда наблюдението.. като каквито са възможностите на сондата такива.. ..
6osi6 - майстор
bobi, научи се да пишеш, след това давай мнение кой колко е велик. Петте хиляди часа са твое твърдение, не мое. Забравяш за две седмици.
Значи, когато 6osi6 мери със сонда, тя ще издържи 5000 часа. Но когато bobi е забил сондата постоянно в комина, тя ще издържи 10000 часа.
Велик си, прзнавам :prayer: :prayer:
bobi, ако имаш сонда с повреден нагревател, можеш да ми я дадеш. На мен, като не толкова велик ще ми върши работа.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 48

Тема "Ламбда контрол на котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: