Напишете въпрос свързан със санирането.
sean-john - специалист
Благодаря ти колега Hursa,ще обмисля целия под да го "опаковам" в килими/пътеки и тем подобни и колкото може по дебели,така и така лятото ще се махат.Колега bat_danio прав си,че от него идва адския студ...точно заради това в едната стая пода е ~13 градуса на отоплена къща,но за сега не мисля да го обличам (камъка),иначе пода е гредоред с дюшеме (или както се нарича) и върху него е излята плоча,демек все пак има някаква мижава изолацийка :-D .Интересното е,че сутрин като стана,няма никакво значение къде пода е с маза и изолиран и къде без...навсякъде е еднакво студено (това е тесвано доста пъти като затварям всички врати преди да легна докато още работи парното).

п.с. Колега Hursa да разбирам ли,че въздушния "джоб" които имам между ГК и тухлата (навсякъде няма вата,а ако бях тук когато се правеше щях да сложа поне 10см) е все пак някакъв плюс от колкото огромен минус?
Hursa - майстор
Да тази въздушна междина си е термична изолация. Може би трябва да се разпише как работи. Подобно на газовия слой между стъклата в стъклопакета, подобно на въздушната междина, която се образува между стъклопакета и външна щора – макар и да не е така плътна преградата на щората. Дори вътрешна щора, от тези с алуминиеви ламели работи подобно, но с много по-малка ефективност. Разбира се, тази въздушна междина дава в пъти по-малко термично съпротивление от колкото, ако я запълните с изолационен материал. Например, за вашата външно изолирана стена въздушната междина, дава увеличение на термичното съпротивление с около 5-6%. Запълнена с вата прирастът е с 66 -67% (при 10 см). Така, че след като е направена конструкцията, което е основния разход е добре да се запълни с вата по външните стени и около 50-60 сантиметра по вътрешните контактуващи с външните. И след като така или иначе сте се лишили от около 10тина см от площта покрай стените. Ватата сега е по-евтина и от стиропора. Но всичко това си го знаете :) . (Но при сравнително "дебела" вътрешна изолация, тухлената стена може да стане толкова студена, че водните пари преминали през гипсокартона и ватата да кондензират.) На така изолираната с вата от вътре стена - акумулиращата способност (за външните стени) щеше да е още по-малка, но и топлините загуби щяха да бъдат чувствително по-малки. А това са свързани понятия. Стена с голяма акумулираща способност, но и с големи термични загуби, може да изстива значително по-бързо, а заедно с нея и помещението, от колкото стена с ниска акумулираща способност, но с малки термични загуби. При вас тази междина сваля топлоакумулиращите свойства на тухлената стена, но снижава и топлозагубите (дава и известна инерционност, забавяне във времето, преди да се усети топлината отдавана от стените, преди всичко вътрешните, а тяхната акумулираща способност си е почти същата – със или без гипсокартона – ако парното е работило достатъчно дълго, малко са увеличени загубите от самата стена към пода, тавана и външните стени). А при изстиването трябва да се гледа баланса – каква топлина е акумулирана и с каква скорост се губи - отначало по-бързо, постепенно скоростта пада – това е динамичен процес, малко по трудно се изчислява. Сорри, че се правих на умен, предполагам, че повечето, а може би и всичко е общоизвестно.
За килимите, не очаквайте голям ефект - ще е малък. Има разглобяеми подови покрития с дебелина 2 см, при тях вече ефекта ще е чувствителен, а и с килим отгоре, няма да изглежда грозно, може би. Но ще пречат на вратите, а и заемат много място в разглобено състояние, особено, ако вземете за всички стаи, лятото ще напълните мазата с тях :) .
sean-john - специалист
Благодаря ти много за подробното обясняване на всичко,сега ми е далеч по ясно къде и какво е сбъркано при основния ремонт на къщата ми.Добре,че пуснах тази тема и ми обяснихте къде са пропуските,защото иначе щях да сложа лятото още 10см външна изолация и резултата нямаше да е пак такъв какъвто го искам.След като нямам времето и средствата за да направя това което е нужно, във времето ще се снабдя с килими,ще сменя стъклопакетите (те поне са евтини имам 6-7м2 прозорци и не са кой знае какви пари и евентуално щори ако имам бюджет.За в бъдеще си оставям варианта с подово от парното,но това ще е в следващите години...
Hursa - майстор
За подовото – трябва да се разбие тази „плоча” която сте излели, след като разбиете плочките – това си е много работа, а и дали няма да се повреди конструкцията на пода при такова разбиване. Предполагам във всяко помещение плочата е отделна? С подовото – ще имате топъл под - което си е комфортно, акумулиращата способност на този под – най-доброто място за „топлинен акумулатор”. Но си има и минуси – може като цяло разходите за отопление да ви се вдигнат по сравнение със сегашните, трябва си значителна изолация под този под, помещенията ще позволят ли такова вдигане на нивото му. (Ще имате по бавно изстиване на помещенията - заради изолацията под отоплението и поради акумулиращата способност, но докато работи отоплението може да имате по-големи загуби.) Просто да не се получи след толкова разходи по разбиване на вече готовия под, изхвърляне на радиатори, значителни вложения за подово отопление накрая да излезете и със по-големи загуби за отопление. Но това е според мен, аз не съм специалист (не и в строителната топлофизика :) ) – трябва да се посъветвате с такъв и да ви направят разчетите.
Все пак мисля, че сегашните ви загуби през стъклопакетите и дограмата са по-големи от тези през пода (въпреки значително по малката им площ) – така, че решавайки проблема с тях ще имате чувствителен ефект (проверете възможността за монтиране на "троен" стъклопакет). Но имайте в предвид, че обикновено в добре изолирани сгради с много добра дограма – загубите през прозорците пак са си относително големи. (Те са, така да се каже, слабо място в изолацията на сградата. И използвайте до колкото е възможно плюсовете на южното изложение.)
Последна промяна от Hursa на пет фев 17, 2017 10:03 pm, променено общо 2 пъти.
Hoвoceлckи - майстор
Подовото до колкото знам не се води и много здравословно :?
Топлинен акумулатор = буферен съд. Коментирахме го по-назад. Не знам до колко питащият е наясно с възможностите за изпълнение, та ще го зачекна пак. Има вариант - в земята. А онзи, другия - върху него.
Преди смяната на дограмата бих препоръчал наедин прозорец да се сложи хубава външна щора за проба. Може да се окаже достатъчна, а и винаги може да се свали за смяна на самия прозорец.
Hursa - майстор
Колкото и да се изолира ползвайки тези по-конвенционални мерки, все ще си остане слабо място прозореца. Така, че по-добре, да започне с по-евтиното, смяната на стъклопакета, както е решил (според мен). А в последствие вече да поставя щори - относително скъпи са, а съответния ефект не е чак толкова голям. Има си и неудобства - ежедневно сваляне и вдигане на щорите, за да използва слънцето :) .
sean-john - специалист
100% ще сменя стъклопакетите (за троен няма да има място предполагам,профилите са стандартни),не съм разпитвал колко върви м2 на 4 сезона + бяло,но по цени в нета е 30-40лв което са 200-250лв за тях...та от тях няма да пестя,после и щорите ще сложа и това ще е,найстина със подово също са много ремонтите и разходите...та с килими и нови стъкла + щори и това ще е. За буферен съд,не съм запознат точно и не ми се занимава в интерес на истината,доста съм го срещал тук във форума,но някак си не си го представям(ако имах къде да го "туря" без много да го мисля и само свържа щях да пробвам,но определено не е така при мен).Изкопни дейности и то не малки,отделно този съд мисля,че трябва много добре да се изолира,другото което е не си представям колко енергия трябва за да се затопли 2 тона вода (котлето трябва да гори 3-4 часа може би за да дигне 40-50C ).Определено не е моят вариант,ще направя тези неща на които се спрях и това ще е,все пак като съм я правил да съм гледал...защото и подово трябваше да се направи преди да се направи пода и вата трябваше да се сложи в стените....но не бях тук да виждам и да се разправям и майсторите си оставили ръцете...от туй нямало нужда от онуй нямало нужда и така.Сега пак да влагам още и още пари не е оферта,доста са вкарани в тази стара къща за да влагам още хиляди.Ще си сърбам попарата и така :-D все пак е топло като работи,няма да е "полупасивна" къща ама това е :).

п.с. Колега Hursa точно това имах в предвид и аз...ще започна от по евтиното и по тех.данни 50-60% по малко загуби спрямо бяло+бяло стъкло.След това щорите и така.

п.с.Като цяло ми се искаше и търсех вариант с минимална работа и като пари до 700-800лв,защото в двора имам още една малка къща която също трябва да я оправям(вече си правя сам за да не се ядосвам на никой освен себе си :-D ) отделно пътеки,огради,врати, и всичко което се сетите,че е нужно за един парцел 5 декара без дори входна врата от пътя към мястото,камоли да има пътеки и огради :-D .
Hursa - майстор
Чак на 60% не се надявайте :) . А и това е само за топлопреминаването през стъклата. Остава топлопреминаването през дистанционерите, сложете т. н. "топли" – не оскъпяват много - чувствително снижават загубите през периферията на стъклопакета (по "трудно" се получава и конденз ниско долу на вътрешното стъкло). Дограмата също не се сменя – а алуминиевата дори с „прекъснат термомост” не е „супер” :) (Все пак проверете за тройния стъклопакет, дори ако се наложи замяна на „стъклодържателите” – ако е възможно, за по стара дограма може би няма да се намери. И относително „по-тънък” троен стъклопакет пак е по-добре от двоен.) Според мен (но не съм спец, а и така и не намерих спектъра на отражение на покритията на т. н. 4-сезонни стъкла, за да се сравни със спектъра на отражение на нискоемисионните стъкла (т. н. к-стъкла) – ако в областта на дълговълновото инфрачервено излъчване отразяват по слабо - зимата, ще има по-големи загуби, през стъклопакет с 4-сезонно стъкло) не слагайте 4-сезонно стъкло, чувствително по-скъпо е, а и ще се лишите от голяма част слънцегреенето през прозорците. При южно изложение слънцето е сравнително високо (лятото – по-високо, в пика на греене около обяд, когато е ниско сутрин и вечер е под остър ъгъл спрямо "прозоречния отвор" и не прониква голям светлинен поток в помещението - сорри че пак се правя на умен:)) и лятото може лесно да го засенчите, ако огрява много помещенията. А и ако слагате щори, решавате този проблем – мисля. Някой се оплакват от нискоемисионните стъкла – но според мен (до колкото знам и разбирам) и лятото дават положителен ефект. (Но е дълго за доказване – поне до колкото аз мога и разбирам.)
За буферния съд (като топлоакумулатор) – и той е свързан с топлинни загуби, макар и малки, ако е добре изолиран. Но пък комфорта, който дава може би си заслужава. (Щадял и котела, до колкото съм срещал :) )
И не е лоша къщата, нито топлозагубите са толкова големи щом поддържате сравнително по висока температура, без да ви бърка много в джоба. Писахте, че е сравнително високо при вас, т. е. вероятно е и по-хладно навън :) .
п. с. Това с килимите е колкото да не е "без хич" :) . Сложете под тях поне 5 мм "термоподложка" за ламинат (на руло която е), струваше стотинки на кв. м. - но пробвайте първо в помещението с най студен под, да не се получи конденз сутрин.
Последна промяна от Hursa на съб фев 18, 2017 12:10 am, променено общо 1 път.
sean-john - специалист
Ами да в студените дни тук при мен е между 1 и 3 градуса по студено от колкото в града.За стъклопакетите съм 99% сигурен,че няма да намеря,защото тук в града масово се работи с PVC и другито е,че моята дограма е старичка,но определено ще разпитам имам познати които с това се занимават и дано можем да измислим нещо да се направи ако профилите позволяват.Иначе няма някакви огромни загуби къщата като се има в предвид и грешките които са на лице.Примерно сега като е по меко времето (през нощта -1-2) парното гори до към 12 и T вътре е 23C, сутринта към 10 е 17-18C .Може би и аз искам едва ли не да не изстива,но като нямам база да сравня с друга къща да видя как стоят нещата(апартаментите са ясни,особено вътрешните).Ще помоля колеги с къщи да дадът малко примери от техния дом и евентуално как е изолиран,не е нужно дълго обеснение,а на две на три...примерно отоплявам до 12,през ноща Т отвън е -1 до -5,вътре държа 22C сутрин е 20C.Знам,че всичко е относително,но все пак друго е да каже някой друг как са нещата при него.Благодаря

п.с. дори и при външна T -15-20C нямам никакъв проблем вътре може да е доста над 24-25C стига да наглася парното на 80-90C.

Нормално го държа на 60C, защото от 70C нагоре почва да не се търпи,дори понякога спирам единия от радиаторите в хола с кухнята (когато времето е по меко примерно до -3 -5C).Лошо е като неможе да прецени човек,защото едно е да се пише и информира,друго е да имаш база за сравнение,може и проблема да е в мен,че искам сутрин като стана и отвън е било -5-6C ,вътре още да си е 20C.

За това колко съм изгорил до сега е относително,но ще кажа на две на три.Започнах да паля вечер за по 2-3 часа още средата на септември,не защото беше студено,а причината е зиморничева жена (мисля на всеки е ясно това какво точно означава :rolleyes: ).От средата на октомври започнах да го паля от обяд и края на месеца по цял ден от сутрин до късна вечер (удома сме по цял ден)...от тогава,може да се каже,че почти не се спира(само през нощта и сутринта пак). Отоплявам 60м2 къща + 15м2 лятна кухня с МНОГО топлинни загуби (там над 16-7 C неможе да стане,но се отоплява защото се ползва за пушилня) за този период до сега съм изгорил около 9 кубика дърва и 300кг въглища,незнам малко ли е много ли е,аз мисля,че е добре.
sean-john - специалист
Hursa написа:
п. с. Това с килимите е колкото да не е "без хич" :) . Сложете под тях поне 5 мм "термоподложка" за ламинат (на руло която е), струваше стотинки на кв. м. - но пробвайте първо в помещението с най студен под, да не се получи конденз сутрин.
Това е интересна идея,благодаря, срещал съм я тази подложка и найстина е евтина.

п.с.Аз също редактирах по горното си мнение,но поне 4-5 пъти,че все имаше какво да добавя :)

Тема "Стара къща с тухла 12см+10см EPS-изстива бързо!?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: