• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 162
Всичко за дърводелството
themask - специалист
Привет,
Създавам тази тема, защото вярвам, че всеки от нас има такива въпроси и вместо да пълним раздела с отделни темички можем да си питаме и отговаряме тук.

Споделете дали ви допада идеята и ако е така - приятно чесане на езиците :)
Lisko - майстор
Ето какво се чудех вчера.
Имаме две дървени парчета които искаме да съединим прецизно (по-малко от 0.5мм грешка).
Вариант 1
мажем с лепило, стягаме внимателно и докато стягаме наместваме двата детайла колкото се може по-точно.
Понякога обаче това или е невъзможно или нежелателно. Трябва да работим само с винтове (или комбинация - лепило+винтове. Как постигате точност ако няма как да стегнете детайлите?
Аз обикновено правя следното (но все си мисля, че надали е най-доброто):
А) пробивам в "горния" детайл дупка с диаметър като пилотна дупка. После намествам точно "долния" детайл и ако може допробивам със същото свредло и в него. Ако не може - свалям свредлото от машинката и пак на долепени точно детайли, пъхам в дупката свредлото държейки с ръка и връткам няколко пъти колкото да остави следа. После разделям детайлите, слагам обратно свредлото в машинката и на спокойствие допробивам пилотната дупка във втория детайл. Накрая слагам по-широко свредло и разширявам дупката в първия детайл така че видията да превърта в него. След което я донавивам да хване и долното парче.
Б) Още отначало пробивам в горния детайл по-широката дупка. После притискам двата детайла да застанат точно и с по-тънко свредло (като за пилотна дупка) или направо пробивам долния детайл с машината или първо с отбелязване с въртене свредлото с пръсти и после допробиване.
Б2) отбелязването се прави с навиване на видията в горния детайл така че едва да не стърчи, след това се долепят детайлите и се врътва малко видията да остави следа в долния детайл.

Недостатъци:
А) Този начин ми се вижда най-точен. Възможно отклонение - ако при уширяването дупката не се получи точно концентрична спрямо първоначалната.
Б) Отклонение - ако по-тънкото свредло не направи по-тясната дупка точно концентрична с по-широката
Б2) Отклонение - ако върха на видията не се пада точно по оста на видията. И ако пилотната дупка в долния детайл не е точно центрирана спрямо следата от върха на видията.

Моля не ми отговаряйте, че съм луд :rolleyes: или че се престаравам, или че може да си изшкуркам ако накрая нещо стърчи или да си купя по-големи стяги.
Наздраве!
:partyman:
Virtex - майстор
Да видим дали ще потръгне темата :-D

Как се суши дървен материал - в този случай череша ?

Разбичена е, казаха ми да махна кората и с разделителни летви през 2-3-4см. Относително къси са - под и около метър дължина

Въпроса е мястото -

1. дали да се направи временна постройка на 'гараж' с ламарина като покрив и 'стена' от южната част
2. в 'промишлена' стая с възможност за една отворена врата (т.е. част от гараж/обор/не-обитаема стая)
3. под навес без възможност за пряка слънчева светлина - ще има параван от ламарина, но не е затворено помещение.
themask - специалист
Lisko написа:
Ето какво се чудех вчера.
Имаме две дървени парчета които искаме да съединим прецизно (по-малко от 0.5мм грешка).
Lisko, аз не разбрах - тези парчета по широката или по тясната страна ги съединяваш? Предполагам по широката, но все пак..
С бисквитки няма ли да стане?
А иначе аз си направих от тръбните стеги - 30 лева за стега. 6 метра тръба струва 10-15 лева - режат ти я и й правят резба на каквито размери пожелаеш. Аз си я направих на 4 х 1.5м.
:partyman:
Николай Николов - специалист
Virtex написа:
Да видим дали ще потръгне темата :-D

Как се суши дървен материал - в този случай череша ?

Разбичена е, казаха ми да махна кората и с разделителни летви през 2-3-4см. Относително къси са - под и около метър дължина

Въпроса е мястото -

1. дали да се направи временна постройка на 'гараж' с ламарина като покрив и 'стена' от южната част
2. в 'промишлена' стая с възможност за една отворена врата (т.е. част от гараж/обор/не-обитаема стая)
3. под навес без възможност за пряка слънчева светлина - ще има параван от ламарина, но не е затворено помещение.
Когато разбичих един дворен орех преди 2 години, питах на гатера, майстора ми каза, задължително на открито и проветриво без пряка слънчева светлина. Тоест вариант 3 е оптимален. Реденето ти е ясно. Не си казал на каква дебелина са бичени. Правилото за сушене е 25мм за 1 година. Моите ги рязах на 50мм и това лято стават точно 2 години - ще ги проверя скоро.
mavryt4o - майстор
И аз един въпрос относно дървена дограма.Направих си прозорци със стъклопакет и като монтирах стъклопакетите слагах обикновен силикон който със времето се разрушава и пропуска вода.Каде ми е грешката неподходящ силикон или трябваше някакви уплътнения да сложа.!?!?
Virtex - майстор
Николай Николов написа:
Когато разбичих един дворен орех преди 2 години, питах на гатера, майстора ми каза, задължително на открито и проветриво без пряка слънчева светлина. Тоест вариант 3 е оптимален. Реденето ти е ясно. Не си казал на каква дебелина са бичени. Правилото за сушене е 25мм за 1 година. Моите ги рязах на 50мм и това лято стават точно 2 години - ще ги проверя скоро.
Лично не ги измерих ( само ги пренесох днес ), но се разбрахме към 50-55мм.

Също така да попитам - има ли значение ако стоят няколко дена неподредни ? Предполагам не би трябвало да има деформации за няколко дена, но все пак да попитам.

Проверката с уред за влажност ли се прави или има друг начин ?
Николай Николов - специалист
Virtex написа:
Николай Николов написа:
Когато разбичих един дворен орех преди 2 години, питах на гатера, майстора ми каза, задължително на открито и проветриво без пряка слънчева светлина. Тоест вариант 3 е оптимален. Реденето ти е ясно. Не си казал на каква дебелина са бичени. Правилото за сушене е 25мм за 1 година. Моите ги рязах на 50мм и това лято стават точно 2 години - ще ги проверя скоро.
Лично не ги измерих ( само ги пренесох днес ), но се разбрахме към 50-55мм.

Също така да попитам - има ли значение ако стоят няколко дена неподредни ? Предполагам не би трябвало да има деформации за няколко дена, но все пак да попитам.

Проверката с уред за влажност ли се прави или има друг начин ?
Няма проблем за няколко дни. Влажността аз я меря с уредчето от Лидъл - 20 лева и мисля, че е достатъчно вярно. Не зная друг метод определяне на влажността.
Lisko - майстор
themask написа:
Lisko написа:
Ето какво се чудех вчера.
Имаме две дървени парчета които искаме да съединим прецизно (по-малко от 0.5мм грешка).
Lisko, аз не разбрах - тези парчета по широката или по тясната страна ги съединяваш? Предполагам по широката, но все пак..
С бисквитки няма ли да стане?
А иначе аз си направих от тръбните стеги - 30 лева за стега. 6 метра тръба струва 10-15 лева - режат ти я и й правят резба на каквито размери пожелаеш. Аз си я направих на 4 х 1.5м.
:partyman:
Тва не е конкретен случай от сега, а много предишни случаи по спомени. Да речем че на едната летва е широката страна а на другата - тънката. Нямам машинка за бисквитки.
Virtex - майстор
Един малко странен за мен въпрос :

може ли по качените снимки да се определи вида дървен материал ?

Прикачен файл

1.jpeg

Прикачен файл

3.jpeg

Прикачен файл

2.jpeg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 162

Тема "Тема за бързи въпроси и отговори в дърводелството" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: