• 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
Няма гофрета 130 mm в града. Ще се поръчва по интернет.
С каква изолация да увия топлообменника? По магазините продават вата на рула, но продават по цяла ролка 18 квадрата, а на мен ми трябва парче ~1 кв.м.
шоп - майстор
За отоплителни системи предпочитам каменна вата на плочи. Още по-добре ако е с ал. фолио.

В София продават вата и на бройка лист.
andy_forresite - майстор
Цилиндричен е. Трудно е с вата на плочи. Трябва да правя кутия, а ме съмнява да няма проблем с тягата и дали ще е ефективно. Трябва да се спечели повече топлина от пушека, отколкото ще се загуби от топлоогдаването като радиатор в мазето.
Поръчах една с фолио от София. Утре ще мина близо до магазина, ама ще гоня самолет и няма да има това време. Та ще я донесе куриера. Надявам се в събота да съм готов за проба. Каквото и да се получи, стига да не е беля, остава така.

Шоп, според теб по-добре ли ще е да бъде на охладената линия, да сложа сензора на смесителния на изхода от топлообменника (долния щуцер) и така да се поддържат примерно 50° към входа на котела?
Ако взема та забележа осезаем ефект, ще му спретна и кутия от XPS.
шоп - майстор
Няма проблеми да се изолират цилиндрични тела с вата на плочи.

Есентта на един приятел му направих топлоизолиран ф200 комин от инокс с изолация от 50 мм вата с ал. фолио. Ватата не я ража на 100%, а и все пак тя има някаква еластичност.

Кутията от XPS... силно е пожароопасен. Винаги имам едно наум и в котелно не слагам нищо подобно.

Относно датчика аз лично ако искам гаранция бих спазил схемата на Торч. Но какво ти пречи да направиш проба? :)

Снимки няма ли? Защо се отказа от неръждаемият топлообменник?

Прикачен файл

TA-3.jpg
andy_forresite - майстор
Сметнах материалите на 350-360 лева с неръждавейка. Нямаше да ми свършат работа в този цех, в който ми направиха топлообменника. Цената щеше да е доста над 500 лева. Това са много пари за нещо с несигурен резултат. Като го пробвам и почне да пуши и да връща пламъка ... не мога да изхвърля просто така тези пари. Затова реших да е от ламарина 4 мм с тръби 1,5 и се вместих с всичко на 50 лева. Тук вече може да ги прежаля като не става.
Изглежда досущ като представената по-горе снимка, която сравнихме с охладител на хеликоптер и картечница на изтребител :)
Когато си правих турболизатор си бях поставил за цел икономия на 200 гр пелети. На 7 kw постигах същото като на 8 kw без него. Тоест постигнах целта. Сега се целя малко по-високо - 250-300 грама, но само при по-високите степени. Тогава ще има по-висока температура и по-голямо количество на димните газове.
Схемата на свързване ще е същата, но трябва да преправя естествено. Щранга за връщащата вода където се движи хоризонтално към входа на котела ще бъде вдигнат към горния щуцер на топлообменника и ще слезе през долния. От там право надолу към входа на котела. Сензорът на смесителния вентил ще сложа на изхода (долния щуцер) под топлообменника. По този начин вентилът ще се стреми да поддържа зададената t° към входа на котела (това е важно не само заради гаранцията). Теоретично вентилът ще връща по-малък дебит/количество вода от малкия кръг и ще праща повече загрята вода към радиаторите.
На ниските степени - от 3 до 7 kw - може да е на загуба. Топлообменникът ще губи топлина все пак и ще ми топли мазето, така че по-голям ефект очаквам в зимни условия. Пък като не стане връщам си кюнците и тръбите както са сега и това е.
Идеален нагревател за бойлер става от него към кюнеца на печка без водна риза. Една помпа на изхода (горния извод/щуцер) с капилярен термостат и ако вземе много да нагрява, което ме съмнява, един тройник със същия вентил настроен на 70° да пуска към системата от радиатори. Ама е много голямо и грубо за в стая, няма да го ползвам за тази цел...
А другият начин е да го вържа след изхода на котела. Така ще имам 12-13 литра повече топла вода, но пък тогава загубата на топлина от тялото му ще са много повече. По един начин спада температурата от 60-65 и по друг от ~50 градуса. Околната темп. в мазето е около 18°С.
maistora1965 - специалист
Защо се притесняваш от топлозагуби котела ти също е изолиран и почти нищо не излъчва същото е и с буферните съдове шоп ти е показал начин на добра изолация.Копирай го и съм сигурен че почти нищо няма да губиш.Аз също работя в тази насока и когато всичкое готово ще има снимки.
andy_forresite - майстор
Имам парче вата за външна изолация стандартен размер с 5 см дебелина. Ще стигне и ще остане в този вариант.
А как е по-добре да го направя - горещата вода от котела да мине през него и тогава да тръгне към радиаторите или да прихвана охладената вода по описания по-горе начин?
Плюс на първия начин е че като присъединя радиатор ще имам готови 12-13 литра гореща вода, които ще го загреят без да се отрази на температурата в котела. Минусът е че ще губи повече температура. Съдя по котела. От 60 до 50 изстива за 1 час. От 50 до 42 след още един час. На третия час е 36°, на четвъртия 30 ... на осмия час при температури навън 6-9 градуса изстива до 22-23 градуса. Ако не го паля и пропусна един ден тръгва от 16-18 градуса. Коминната тяга охлажда котела, т.е. нямам клапа да затворя нито фукса, нито смукателната решетчица на вентилатора на горелката. Или при висока температура в казана има и по-голям топлообмен с околната среда като така температурата спада в по-голяма степен.

От къде мога да си купя 1 метър гъвкав димоотвод ф130 ?
шоп - майстор
andy_forresite написа:
Коминната тяга охлажда котела, т.е. нямам клапа да затворя нито фукса, нито смукателната решетчица на вентилатора на горелката. Или при висока температура в казана има и по-голям топлообмен с околната среда като така температурата спада в по-голяма степен.

От къде мога да си купя 1 метър гъвкав димоотвод ф130 ?
Ами точно сега, когато правиш допълнителният топлообменник след котела е момента да му сложиш и клапа.

Клапата след топлообменника и няма да имаш загуби. Може да я направиш елекото механичка и вързана с вентилатора. Когато той работи и клапата да е отворена и обратното.


18.56лв/м https://evtinmagazin.com/
andy_forresite - майстор
Няма място за клапа след топлообменника. Просто разстоянието между котела и розетката на комина е малко. Две колена, един прав 50 см и още един прав 60 см. Топлообменникът с фланците за димоотвод е 85 см висок. От друга страна трябва да го монтирам на 1 м от пода за да може след време да се присъединява и друг котел. Този е с много ниско разположен фукс. Друг такъв не вярвам да съществува.
Тоест имам огромен проблем с димоотвеждането с този топлообменник.
1. В горния край идва на 5-7 см от розетката. От котела ще го сложа на 1 м нищо че сега е доста по-ниско.
2. Трябва да завие на 90° веднага след горния фланец, да измине 12-15 см и пак да завие на 90 градуса изкачвайки се тези 5-7 см нагоре.
3. Фланците и гъвкавия димоотвод не съвпадат - не мога да вкарам гофрето външно (и вътрешно не може). Същият не минава и през розетката.
4. Отделно гофрето изобщо не е толкова гъвкаво колкото мислех и тези завои няма как да ги взема.
Явно ще остане за лятото като ми дойде музата ...
andy_forresite - майстор
Сложих топлообменника. Като запалих първото забелязано нещо е по-бавното вдигане на градусите за гореща и студена вода. Преди и двете се вдигаха по-бързо с превес на горещата естествено. Сега като включи помпата на около 48° подгрятата вода в допълнителния казан влиза в котела и съответно той изстрелва градусите до над 60. Задал съм 58°, а вдига 63-64, сваля мощността до 4,5-3,5 кв и после пак се набира.
Лошото е че съдът някъде капе и не мога да видя откъде сълзи понеже го увих в 5 см вата с фолио. Трябваше после да се мъча да го увивам, но до стената щеше да е много трудно. Котел, тръби, помпа ... всичко пречеше и затова предварително на риск го опаковах.
Забелязвам че коминната тяга е по-слаба. Предвидих 25% повече площ с тръбите в сравнение с площта на димоотвод 130 мм, обаче не се получи запазване на тягата. Над 10 кв не съм му пускал да не вземе да върне пламък като се позапуши с пелел. Не знам кога ще се задръсти.
С безконтактен термометър външно на ППР тръбите вход и изход от топлообменника измервам 1,5-2 градуса разлика. Нямам информация за дебита на помпата, така че ефект засега положителен не забелязвам.
Нещо се обърка с циркулацията на водата - не иска да качва през бойлера.
Днес ще продължа да тествам и по всяка вероятност като изгоря 30-40 кг останали пелети "зазимявам" котела и на нова муза ще си върна старото положение. Това ще е по-лесно и бързо от направеното досега...
Да спомена нещо положително за накрая. Линиите за t° на водата са по-плавни. Когато започне да изпомпва водата към радиаторите по-голямото к-во +60° вода се отразява благоприятно на бързото им загряване. На 9 кв ако приема че дебитът е 1000 л/ч идва около 2 квч енергия от допълнителното желязо. При горе-долу същите температури навън и вътре преди с 8000 вата радиатори и бойлера гореше на средна 5,9-6,0 кв, а сега с 14200 вата радиатори без бойлера направи 7 кв средна. Притеснява ме циркулацията обаче. Преди на първа степен нямаше грижи, а сега съм включил втора степен и не върти много добре. С втора помпа ще стане, ама предпочитам по-простите работни схеми...
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 65

Тема "Коминът-мечта или как да уловим топлината беглец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: