Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nikolson - майстор
preslav написа:
Аз пък ф25 го разбрах в сантиметри, но не разбрах защо стоманеното трудно се върти от мАторя.
Зависи с какви обороти ще се върти шлайфа иначе в ширпотребите се продават прекрасни тавички по 5-6 лв.
Ако е в см, може кофражен шперплат втора ръка. Реже със зегето и т.н. По-скъпо и здраво, лазерно отрязан лист ламарина 5 мм. Ще е до 20 лева. Продават се и готови фланци, шайби...
preslav - майстор
nikolson написа:
preslav написа:
Аз пък ф25 го разбрах в сантиметри, но не разбрах защо стоманеното трудно се върти от мАторя.
Зависи с какви обороти ще се върти шлайфа иначе в ширпотребите се продават прекрасни тавички по 5-6 лв.
Ако е в см, може кофражен шперплат втора ръка. Реже със зегето и т.н. По-скъпо и здраво, лазерно отрязан лист ламарина 5 мм. Ще е до 20 лева. Продават се и готови фланци, шайби...
Аз за това питах за оборотите, защото ако са ниски може и квадратен шперплат да закачиш на мотора, а после да го изрежеш с подходящ стругарски нож.
lyubohar - майстор
Затова е добре данните във въпросите да са точни.
Фи 25 значи 25мм.Не знам кой мотор ще се затрудни.
От там се сетих,че вероятно става въпрос за фи 250.
Вземаш едно зеге и си изрязваш няколко кръга от какъвто и материал ти падне.
После една шпилка в централните отвори,на здрава бормашина струговаш.
После лепиш,докато докараш исканата дебелина.
Ама питащият се покри и си обясняваме сами на себе си.
preslav - майстор
lyubohar написа:
Затова е добре данните във въпросите да са точни.
Фи 25 значи 25мм.Не знам кой мотор ще се затрудни.
От там се сетих,че вероятно става въпрос за фи 250.
Вземаш едно зеге и си изрязваш няколко кръга от какъвто и материал ти падне.
После една шпилка в централните отвори,на здрава бормашина струговаш.
После лепиш,докато докараш исканата дебелина.
Ама питащият се покри и си обясняваме сами на себе си.
Той Иванчо какво казал "хи-хи другарко, ама фи".
Въпреки всичко нещата опират до майсторлък - https://www.youtube.com/watch?v=t2dzXGmfmw4
vlado79 - специалист
Дааа...моля да ме извините аз съм си изял..."попарата" не е "хи" ми е "фи" дето рекъл Иванчо и не е в мм , а см :)
Колелото е 250мм или просто казано 25 санта Ф и с дебелина на стоманениа лист 1см...
Мотора е от перличка 05.Оборотите не знам как да ги контролирам и с кондензатора не ми е ясно става ли май не.Върти на пълна мощност в момента ако аз пак не пропускам нещо и ако беше по леко колелцето щеше да е идеално.
Попитах фирма за ф250 алуминиев кръг с дебелина 4 см и да го престържа на струг...искат ми по9лв на килограм + 23 лева за среза и всичко някъде към 90 лева...че той нов шмиргел към 70.
Както и да е...ето до къде съм стигнал и шайбата вече не е такава...ми е изпилена отпред равна с 4 дупки + нарязана резба.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FYw4G5MUQVg[/youtube]
Илчо Илиев - майстор
От такъв мАтор става шлайф, ти му казваш шмиргел, но оборотите са малко не подходящи, ниските са твърде малко,а високите прекалено много,а реглажа сваля много мощността...
Вариант е с оригиналната предавка, но има доста работа и нещата се оскъпяват доста...
Такава шайба може да си направиш и от дъска, твърда дървесина,но е добре да има малко по-голям фланец, което може да стане и от ламарина 1,5-2мм,а него да хванеш към шайбата която имаш...
Ако намериш по-тънък шперплат, може да слепиш няколко пласта..
Аз си направих подобен шлайф, с подобен мотор,но с радиална шайба-Ф 150, дълга 13-14 см, но я въртя на ниските обороти, на високите(2800 об/мин) не ми се рискува...
vlado79 - специалист
Намерих си текстолит 5мм и ще отрежа от него едно кръгче ф250мм и по малка шайба ф40мм за да стане по дебело при основата с 4 дупки и монтиране на моментната шайбичка дето съм преправил и така.
Не го знам тоз мотор...имам още 3 ама казахте 3фазни били и да минат на моно било сложно ли де да знам . че с тоците съм скаран.
Връзвам бойлера , кпушките и тук там някой контант си занулявам това е :)
Илчо Илиев - майстор
vlado79 написа:
Не го знам тоз мотор...имам още 3 ама казахте 3фазни били и да минат на моно било сложно ли де да знам . че с тоците съм скаран.
Тоя мотор не е ли от авт. пералня, на такъв ми прилича...
Ако е такъв, то той не е трифазен,а двускоростен реверсен,а за връзването има писано из форума..., и аз съм доста на Вие с тоците и гледах от писаното...

Ако е такъв мотора има два варианта, голяма шайба за ниските обороти и по-малка за високите, голяма на 2800-3000 об/мин, няма да ти хареса..
preslav - майстор
Илчо Илиев написа:
vlado79 написа:
Не го знам тоз мотор...имам още 3 ама казахте 3фазни били и да минат на моно било сложно ли де да знам . че с тоците съм скаран.
Тоя мотор не е ли от авт. пералня, на такъв ми прилича...
Ако е такъв, то той не е трифазен,а двускоростен реверсен,а за връзването има писано из форума..., и аз съм доста на Вие с тоците и гледах от писаното...

Ако е такъв мотора има два варианта, голяма шайба за ниските обороти и по-малка за високите, голяма на 2800-3000 об/мин, няма да ти хареса..
Той чилякът е писал, че мАторЯ е от "Перла".
Според мен проблемът му няма да е толкова в оборотите, колкото в мощността на моторчето.
maleeeestrax - специалист
На 3000 оборота шайбата трябва да е супер балансирана иначе ще излети със двигателя през прозореца.А за шлайфане не са необходими такива обороти защото шкурката пали.За шмиргел може.Шайбата е хубаво да е от шперплат защото ако е от дървесина може при по-високи обороти да се разпадне. :rock:

Тема "Колело за шмиргел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: