kalin72 написа:Стояне, дрейнбек система ли мислиш да правиш?калине твоята система такава ли е?
stojan83 написа:Да, дрейнбек е.kalin72 написа:Стояне, дрейнбек система ли мислиш да правиш?калине твоята система такава ли е?
kalin72 написа:Стояне, дрейнбек система ли мислиш да правиш?калине твоята система такава ли е?
stojan83 написа:Да ти кажа не знам точно мисла че не издържат на температури над 100 градуса. Аз лично не искам да рискувам. Разтоянието ми е доста голямо и не ми се прави повторна инвестиция за тръби труд и така на татък. Предпочитам да дам 200-300 лв повече ама да не ме боли главата. Не твърда че полипропиленовите тръби не вършат работа, но аз не съм сигурен в тях.Въпроса ми за използване на полипропиленовите тръби в подобна система, не беше предложение – а само въпрос към по опитните участници
Evgeniy написа:Това винаги ми е било интересно - защо производителите дават препоръчителен дебит.За температурата – може би трябва системата да работи при сравнително ниски температури – така топлинните загуби ще са по-малки, както в сравнително големия тръбен път, така и в колектора и бойлера. Но пък по-ниските температури означават и по-малко вода за къпане. Не знам дали си заслужава купуването на втори бойлер (по добрия вариант сигурно е по-обемен бойлер, така топлинните загуби ще са по-малки – относително по-малка повърхност). (Полипропилена го дават, че е устойчив до 110 градуса, такава температура в открита система не може да се получи, ако топлоносителя е чиста вода – ще започне да ври.)
Теоретично колкото по-голям дебит, толкова по-добре, защото енергията е пропорционална на произведението на температурната разлика и масата, а при по-ниски температури загубите са по-малки. На практика обаче, май не може да се вдигне достатъчна температура ако има голям дебит.
шоп написа:Крепежите ( конзолите ) имат обикновенно вътрешен гумен пръстен и така се избягва контакта мед цинк. Лино аз крепежите ги слагам след изолацията и така се елиминират всички термомостове и работата по изолирането-лесна.Но при вертикална тръба тези крепежи трябва да удържат висящата тръба която не лежи на тях. Ще трябва да са пристегнати. А това е намалена топлоизолация в тези участъци. За вложките – съгласен съм, избягва се непосредствения контакт, стига да не се овлажняват.
шоп написа: Относно дебелината и здравината на медната тръба: няма проблеми. Тръби с дебелина 0,5-0,6мм се ползват за климатична и хладилна техника с фреон 410 и налагане над 30 бара.Нямам предвид налягането, което издържат, а собственото си тегло плюс това на топлоносителя – все пак това са 18 метра висяща тръба. (две тръби
шоп написа: Относно ДБ системата може да е отворена, може и затворена. Моите предпочитания са за затворена или отворена с 2-3мм тръбичка навита на спирала, в която изпареният флуид кондензира и се стича обратно.Не знам. Трябва по добре да се запозная с това, което казвате. Няма контакт с въздуха? Тогава в системата трябва да има значително разреждане? За съжаление не съм запознат, трябва да прочета. Или поне да видя схемата.
шоп написа: ДБ системата обикновенно при слънчев ден стратира 2-3 пъти и после стабилизира работа без старт-стопове. Т.е. работи на циркулационен принцип, както всяка друга сл. система. По този въпрос, често се спекулира заради ударното топлинно натоварване:-) За мен това не е проблем.Ако има контакт с атмосферата - дори един път на ден мисля, че е (твърде) много. За сравнително рязкото охлаждане на нагретия колектор (от сравнително тънкостенни тръби (пс: всъщност "тънкостенността" на тръбите в случая е "плюс" може би, проблем вероятно може да се появи на "заварката" между тръбите и абсорбера) от мед с относително висока чистота) – може би е проблем, но вероятно колектора не се нагрява значително преди системата отново да „стартира”. (офтоп - Ако колектора е нагрят значително ще има и пристенно кипене, а това ще доведе до още по рязкото охлаждане, до колкото помня май имаше и друг негативен фактор при такива условия - но трябва да разгледам ученото и забравено.)
шоп написа: От практична гледна точка първите 1-2-3 метра след колектора могат да са неръждаема тръба или медна такава и после може каквото душа иска. Последната ми система е с 20 мм тръба с ал. вложка.Все пак мисля, че тези 1-2 метра след колектора и може би около половин метър преди колектора е добре да бъдат медни тръби, вместо неръждавейка. И особено нежелателно мисля е да се използва алуминий. (Това, ако колектора е с медни тръби.) Електрохимичната корозия съвсем не е пренебрежим фактор – според мен. (пс май при около 60 градуса се счита че корозията протича най интензивно, поне при неръждавейката.)
Hursa написа: ...Просто искам да изясня въпросите – най-вече за себе си.Здравей,
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: