• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
Virtex - майстор
Препоръчително е за тинки ако не иска да му замине прекалено рано поредният акаунт trollmastera да бъде малко по-умерен с изказванията си и да не завижда кой къде какво прави.

Темата е интересна и полезна, не я "омазвайте" с лични нападки.
cholev - майстор
На Ситроените (ХМ и С5 2 при мене) температурите са следните
За ХМ
1-ва скорост 98оС
2-ра скорост 102-105оС
105оС след гасене се включва post cooling (до 6минути)
118оС- компютъра гаси климатика и ти казва да намалиш скороста
след 120 червено
Демек до 105оС всичко е ОК; 105-110оС става напечено, а след 118 опасно
Термометъра на таблото отчита с точност 1оС
При С5 нещата са подобни при температурите, но термометъра на таблото е по немски образец- от 80 до 110оС седи все в средата да не плаши шофьора за да не пита по форуми :-D . Вентилатора е с променливи обороти- 0-100%
nikolovvd - майстор
cholev написа:
105оС след гасене се включва post cooling (до 6минути)
На някой автомобили циркулацията продължава след като двигателя е изгасен.
При склонност към прегряване, се спира и се оставя двигателя да работи и както някой по-горе писа - включва се отоплението на макс, за да може да се изведе по-бързо температурата от двигателя.
При спиране на двигателя, когато е прегрял, има вероятност повече да не запали.
LazarGanev - "Велик майстор"
nikolovvd написа:
При спиране на двигателя, когато е прегрял, има вероятност повече да не запали.
Точно! :thumbs:
stoianov_n - специалист
Аз пък, съм виждал много прегрели двигатели и в 99% от случаите идват на ход до сервиза.
И повечето като ги питам са ги изгасили веднага след прегряването. :wink:

В 1% са жени шофьори..... :lol:
iliya_i - майстор
LazarGanev написа:
iliya_i написа:
Ганев, първо тотално отричаш, това което съм писал, После го пътвърждаваш в по-голямата част:
:? :? :?
Ако не правиш разлика между "Гасиш и чакаш да изстине, не му трябва циркулация, защото температурата в двигателя е еднаква навсякъде" и "Гасиш и припалваш на всяка минута за 10 секунди, за да осигуриш циркулация", аз не съм виновен.
Краставицата и локвата съдържат 98% вода, разликата е в останалите 2%, но тази разлика е съществена :wink:
А даваш ли си сметка, че има случаи, в които не можеш да осигуриш циркулация?
Например:
1) Липсва охлаждаща течност (или част от нея).
2) Липсва ремъка, задвижващ циркулационната помпа.
За това, вместо да да се пали по 10 секунди навсяка минута, по добре първо изгаси, вдични капака и огледай за евентуална причина за прегряването и тогава решявай дали да палиш или не.
LazarGanev - "Велик майстор"
iliya_i написа:
А даваш ли си сметка, че ...
А ти как мислиш след като:
1. Оценките ми от Дипломна работа и Държавен изпит по ДВГ за отлични и то във времена, когато Образцов Техникум значеше много?
2. Имам 34 години шофьорски стаж и над милион километра зад гърба си и то основно в големия град, с постоянни задръствания?
3. Точно в момента всеки ден съм принуден 8 километра да ги изминавам за 1 час заради задръствания?
:cool:
Chefo77 - майстор
Илия, това са частни случаи и не мисля, че могат да бъдат критерий в общия случай. Реално погледнато, ако ти е блокирал затворен термостата, тогава и да 10 перки да пуснеш на радиатора, все тая :) От друга страна, ако се е изкривила главата - все тая дали ще охлаждаш мотора, или не :)
iliya_i - майстор
Чефо, в общия случай, двигателя не прегрява. Прегряването му е частен случай. Възможни причини - различни. За това - според ситуацията.
Chefo77 - майстор
Добре де, защо се заяждаш - общ случай на частния случай :lol: :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: