• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
gnt69 - майстор
+1 за оградната мрежа.
Моите са даже без диагонали и гресьорки и вече 10 години си работят без провисване. :partyman:

Прикачен файл

vrati.jpg
Чираче - майстор
Keresteliev написа:
Чираче, това е правилната схема! На твоята врата.

Но на общаците заварчици не им е удобна, защото не могат да си гарантират заварките на опън!
На общаците няма да им хареса мнението ти. :lol:

Съвет към всички, които мислят да се занимават с метални конструкции. НИКОГА не правете отговорни заварки с така нареченото "телоподаващо". С тоя метод се работи по строго определена технология.
il_iliev написа:
Крилото към малката порта е провиснало и е отворило разстояние между двете крила. Може в началото да е било всичко както трябва и с времето да е провиснало...
Лично аз не харесва врати с опъната оградна мрежа, но въпрос на вкус и предпочитания.
Крилото не е провиснало с времето, а така съм го монтирал. Това е така, понеже се наложи да преместя цялата конструкция с около 1,5 м на ляво. Мен това не ме дразни, и не мисля, че е проблем. Все пак е порта, а не нещо с голяма отговорност.
Последна промяна от Чираче на пон юли 03, 2017 7:16 pm, променено общо 1 път.
Keresteliev - специалист
Чираче написа:
Keresteliev написа:
Чираче, това е правилната схема! На твоята врата.

Но на общаците заварчици не им е удобна, защото не могат да си гарантират заварките на опън!
На общаците няма да им хареса мнението ти. :lol:

.....
На някои и гравитацията може да не им хареса!

:?
Чираче - майстор
Keresteliev написа:
Чираче написа:
Keresteliev написа:
Чираче, това е правилната схема! На твоята врата.

Но на общаците заварчици не им е удобна, защото не могат да си гарантират заварките на опън!
На общаците няма да им хареса мнението ти. :lol:

.....
На някои и гравитацията може да не им хареса!

:?
Така е. Веднага се появи критикар, на който вратата ми била провиснала. По всяка вероятност в живота си нищо не е направил, а прави забележка. Мога да я преправя, но не виждам смисъл от това. :?
maleeeestrax - специалист
Колега gnt69 в твоят случай портата не може да увисне понеже решетката играе роля на ферма ама това са по-сложни теми и някои общаци ще почнат да мъдруват . :rock:
gogo7777 - майстор
Значи от инженер общак не може да се стане, а не кво ни разправяше Чирака преди, че инженера може безпроблемно да се преквалифицира в каквото и да е. Може таратанци....Инженера си остава инженер за цял живот.

"Много врати съм направил....е малко са криви, но мен това не ме дразни.....можех да ги оправя ама за кво" ......да не съм те чул повече да търсиш кусури на някого :-D
lov - майстор
Много глупости се изписаха за натоварванията в една порта и колко били различни на двете панти и различните спънки. И добре че имаше някой да покаже как наистина се прави. Адмирации и към двамата показали на предната страница. Особенно за пантите на Чираче. Много допускат елементарната грешка на такива големи порти да сложат само струговани панти.Айде да не е с много съчми и една да е и отвор за смазване да си бяха оставили. Щото после рев че се откъснали заварките и заварчика бил калпазанин. :lol:
Чираче написа:
Съвет към всички, които мислят да се занимават с метални конструкции. НИКОГА не правете отговорни заварки с така нареченото "телоподаващо". С тоя метод се работи по строго определена технология.
То на калпазанин с каквото и да му дадеш да работи пак няма да го завари. Разлика в здравината на свраче гнездо или наплюта заварка няма. :lol: Така че с това мнение никак не съм съгласен.
il_iliev - напреднал
Чираче написа:
Така е. Веднага се появи критикар, на който вратата ми била провиснала. По всяка вероятност в живота си нищо не е направил, а прави забележка. Мога да я преправя, но не виждам смисъл от това. :?
По всяка вероятност не си си бъркал в джобовете толкова пъти колкото заварки съм направил :lol: За инженер си се справил повече от добре, някои и толкова не могат, а за провисналата врата, сухата земя и на град се радва. Дерзай и ще се научиш кое как се прави :partyman:
KingLin - майстор
Аз не мога да ви разбера що всяка тема на заяждане я обръщате :? Тука сме да черпим опит и да водим диалог. Аз очаквах някой (защото аз не мога) да покаже чертежче с приложените сили, да обясни кое как нагледно на теория и т.н. защото аз ако не съм го разбрал трудно го запомням и току виж утре като ми се наложи съм го монтирал грешно. Ама пак се почна мерене на топки и се развали темата.
Нашите врати са като показаните по-напред с вертикалните профили и също не са провиснали. Единствения проблем е линейното разширение лятото и входната порта започва за се отваря трудно.
lov - майстор
preslav написа:
gogo и king, ако зависеше от общаците самолетите щяха да са много здрави, но нямаше да могат да летят. Предимството на диагонала от горната панта към срещуположния край е, че може да се ползва стоманена проволка с един талреп за регулиране на бъдещо провисване - неудобството е, че вратата ще стане много по-лека и може вятърът да я отвее.
Ако зависеше от мен вратата щях да изработя от железопътни релси, усилени с две на диагонал + обшивка от минимум 10 мм. корабна ламарина - за всеки случай под вратите щях да излея железобетонна площадка с дъгообразни релси, по които да се движат монтиранте в далечния край стоманени колела, всичко от хром-никел 18/10. За отварянето спокойно може да се ползва редуктор от корабен шпил с поне 10 КВата мотор.
Ще цитирам колегата щото тънко намекна разни неща ма никой не вдяна но пък се почнаха да се цитира съпромата. То добре,че и формули не взеха да се пишат щот май някой се страхува после да не го препитваме кое какво означава.
Та KingLin то не е нужно кой знае колко акъл че да се разбере на какви натоварвания е подложена спънката от първата и втората картинка. На първата е на опън а на втората на натиск.Усилията са абсолютно еднакви и ако някой успее да покаже и обясни обратното със сигурност може да за се кандидатира за следващия нобелов лауреат.
Много лесно може да се сметне и колко ще е усилието ако едно хлапе с определени килограми висне на самия край на портата. И понеже много се изфилосовства ще ми е интересно някой да вземе да сметне колко трябва да е дебелината на тази обтяжка така че да издържи товар от 100 кг. И за да е още по лесна задачата нека да е от най обикновеннна стомана. Ще приемем че е арматурно обло желязо. Височината на портата и нейната ширина да са 2 м. И освен по първата схема да вземе да сметне и по втората когато ще е на натиск и да каже пак каква дебелина трябва да има за да не се изкълчи. Тоест да се сгъне.
А и за да не се почне пак с теориите ще пренебрегнем пантите и ще смятаме че е точково захваната в самите краища на рамката. Даже нека пренебрегнем и здравината на останалата част от конструкцията.
п.п. Линейните разширения също лесно могат да се предвидят ама за един общак като мен е лесно щот си знам че при тази дължина на крилото ми трябва да оставя около един сантим луфтове ако я правя зимата и е студено времето. Лятото в пек и няколко милиметра ще са достатъчни. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Как да направя 2 големи дворни врати" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: