• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Evgeniy - майстор
Christo написа:
Това и да го има, няма къде да се подаде на конкретния инвертор. Оборотите се задават твърдо от потенциометъра, свързан между земя и плюс 10V. Напрежението постъпва на вход AI1.
Има аналогов вход AI2 (0-10V).Така, че със сравнително проста външна схема може да се корегира честотата по оборотите, ако на някой му се занимава.
Christo - майстор
На AI2 се подава или напрежение, или ток. Дали да се ползва потенциометър на AI1 или входът AI2 обикновено се решава с параметър в настройките. Също с параметър се определя ток или напрежение се подава на AI2. Не е това проблемът. Трябва тахо генератор или импулсен датчик или нещо друго, което да ни казва какво става с оборотите на мотора, с консумацията на мощност и схема, която да коригира управляващото напрежение(или ток) и това да доведе до промяна на оборотите на компресора в желаната посока. Каква да е тази посока ще каже специалистът по компресори.... Ако това не е предвидено от производителя на компресора, а трябва ние да го правим, голяма играчка ще падне. Не казвам, че е невъзможно. Обикновено колкото по-прецизно искаме да контролираме един електродвигател, толкова по-сложна и скъпа става схемата за управление. Производителят на двигателя или произвежда и инвертора, или двете фирми работят в тясно сътрудничество. Двете неща се предлагат в комплект и така работят.
шоп - майстор
Christo написа:
Трябва тахо генератор или импулсен датчик или нещо друго, което да ни казва какво става с оборотите на мотора, с консумацията на мощност и схема, която да коригира управляващото напрежение(или ток) и това да доведе до промяна на оборотите на компресора в желаната посока.
Проблема в съвременните компресори е, че са херметични. Елктродвигател, компресор и маслена вана са в един метален херметичен корпус. Не виждам начин как може да се следят оборитите на двигателя.

Нека Маги каже как става обратната връзка двигател-инвертор.
magi208 - специалист
шоп написа:
Christo написа:
Трябва тахо генератор или импулсен датчик или нещо друго, което да ни казва какво става с оборотите на мотора, с консумацията на мощност и схема, която да коригира управляващото напрежение(или ток) и това да доведе до промяна на оборотите на компресора в желаната посока.
Проблема в съвременните компресори е, че са херметични. Елктродвигател, компресор и маслена вана са в един метален херметичен корпус. Не виждам начин как може да се следят оборитите на двигателя.

Нека Маги каже как става обратната връзка двигател-инвертор.
Да вметна само , че накарах съпруга ми да ви отговори , защото електрониката не ми е силна страна . :axe: :
Здравейте :)
Това , което замисляте може да се направи .
Понеже компресора е херметичен не можете да му монтирате датчик , който да следи въртенето на ротора .
И все пак можем ли да получим тази информация и как ?
Да , можем . Най лесно за нас е просто да ползваме инвертор със Sensorless Field Oriented Control за AC мотори .
Такъв контролер разполага със нея , защото му трябва за сметките , които постоянно прави .
Информацията се взема директно от намотките , като се засича реакцията на подаваният ток .
Само че ако разполагаме с такъв инвертор за какво за бога ни е тази информация ?
Да се върнем малко назад . Искаме да получим информацията .
Това е най-лесно със електронен датчик за високо налягане , на който е премахнат интегратора .
Много от по-старите модели дори нямат вграден интегратор и директно от токовият им изход си сваляте пулсациите на високото през товарен резистор и кондензатор .
Ако не ви се купува такава джаджа , която не е и евтина , можете да си направите корпус за високо налягане с херметично изведени кабели от буксата на стар изгорял компресор например . Вътре в корпуса се поставя пиезоелектрик и имате фреонов акустичен датчик .
Това ми навява спомени , защото в годините , когато нямаше почти нищо на пазара такъв ни беше първият датчик на стенда за Т.П.
Ако някой рещи да си го прави :
Буксата има три пина . Първо ги калайдисвате . С много мощен поялник се запоява основата на пиезоелектрика за двете пинчета на буксата , за да има механична здравина . Много мощен поялник , за да стане бързо , преди да сте прегрили пиезоелектрика . Използва се флюс за запояване на медни инсталации или ортофосфорна киселина . Третият пин го скъсявате малко и към него запоявате вторият извод на пиезоелектрика . В качеството на пиезоелектрик използвате пищялка от някаква пееща играчка , ключодържател или коледна картичка :)
Готовият датчик се свързва преди кондензатора , като странично отклонение на фреона .
Корпуса се прави здрав , защото ще работи на много високо нялягане !
Ако искате ще ви направя чертеж .
Много ви моля внимавайте с такива налягания !!! Изобщо не са за подценяване .
шоп - майстор
magi208 написа:
Готовият датчик се свързва преди кондензатора , като странично отклонение на фреона .
Корпуса се прави здрав , защото ще работи на много високо нялягане !
Ако искате ще ви направя чертеж .
Разбира се, много моля за чертеж. Типично в духа на форума. Доколкото разбирам датчика мери пулсациите на фреона. Ще работи ли на всички типове компресори: бутален, винтов, роторен, спирален?

С какви размери се получава ориентировъчно корпуса на датчика? Мога да го направя от ресивер, филтър дехидрататор или дебела медна тръба. За налягането ще го тествам предварително на 45 бара( като топлообменниците ) нищо че съм с фреон 407С
kuuuuuul - майстор
До сега завиждах тайничко на мъжа на Маги ,а сега гледам и той е спец в тази област :prayer: :prayer: най важното и двамата помагат с желание на начинаещите като нас. :partyman: :partyman: Извинявам се за отклонението от темата, но не се здържах.
Christo - майстор
Интересно ми е каква е цената на компресор с фабрично наличен инвертор. Защото цената на марков инвертор за такава мощност и с тази функция е около 3 пъти по-висока от тази на обсъждания от Vikiwat
magi208 - специалист
kuuuuuul написа:
До сега завиждах тайничко на мъжа на Маги ,а сега гледам и той е спец в тази област :prayer: :prayer: най важното и двамата помагат с желание на начинаещите като нас. :partyman: :partyman: Извинявам се за отклонението от темата, но не се здържах.
И много правилно ! Ми той си е за завиждане . В къщи не пипа нищо гадината , докато не му падне на главата !
Иначе за приятели и познати , че и за непознати се раздава докрай :axe:
lov - майстор
шоп написа:
magi208 написа:
Готовият датчик се свързва преди кондензатора , като странично отклонение на фреона .
Корпуса се прави здрав , защото ще работи на много високо нялягане !
Ако искате ще ви направя чертеж .
Разбира се, много моля за чертеж. Типично в духа на форума. Доколкото разбирам датчика мери пулсациите на фреона. Ще работи ли на всички типове компресори: бутален, винтов, роторен, спирален?

С какви размери се получава ориентировъчно корпуса на датчика? Мога да го направя от ресивер, филтър дехидрататор или дебела медна тръба. За налягането ще го тествам предварително на 45 бара( като топлообменниците ) нищо че съм с фреон 407С
Пиезо сензори бол за в стила направи си сам.
https://www.aliexpress.com/item/10-pcs- ... 43e8178c40

https://www.aliexpress.com/item/Ceramic ... a1ea73ece2

За да не те притеснява налягането от долу може да подложиш някаква по дебела мембрана като я залепиш със силикон или дори най обикновенна термопаста. То е не въпрос на лепене а нещо което да обере неравностите между двете повърхности след натягането на притискащия пъстен. Просто някакъв пълнител който с времето да не се вкорвачва. С подложка чувствителността пада но все пак този сигнал трябва да се обработи така че това ти е най малката грижа. Проблема е точно обработката на сигнала и съответно какво трябва да се подаде на инвертора че да работи.
Иначе има фабрични такива сензори дето не са никак евтинки и се ползват най вече в управлението на винтови компресори. Но като по горе колегата спомена там това е предвидено в самия инвертор да има тази възможност за такова управление. Иначе поне с това което съм се борил при тях няма обратната връзка обороти на двигателя и се следи само по ток и съответно се коригира честотата да се гони нужния дебит. То и не е нужно нищо повече защото софтуерно може да се програмира всички възможни гъдели.
А иначе и аз чета темата от любопитство току виж ме е захапало кучето и мен да стъкна някоя ТП че само такова нямам :) . На мен също ми е любопитно как аджеба се получава тази икономия и как се справят с намаленото охлаждане и мазане при ниски обороти на херметичните компресори. Айде при големи мощности 50-60 киловата двигатели честите запуски са неприемливи а и има защо примерно да върти на минимални обороти на празен ход. А как го правят в климотехниката не ми е ясно.
шоп - майстор
magi208 написа:
[

И много правилно ! Ми той си е за завиждане . В къщи не пипа нищо гадината , докато не му падне на главата !
Иначе за приятели и познати , че и за непознати се раздава докрай :axe:
Жената същите работи ги говори за мен:-)

Маги, не го съди, и аз съм такъв, а май и мнозинството мъже:-)

Всеки си има приоритети, важното е човек да прави това което му е кеф и разбира се да има баланс с половинката си:-)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: