Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
venkabg - напреднал
Така, ще започна отначало. За да даде искра има високоволтова бобина под резервоара, до която достига кабел свързан с чукчето. Тоест на бобината и се подава напрежение от 6-12 волта и тече ток 4-5А. Това става, когато чукчето отвори. Когато затвори, извода на бобината се замасява и импулс няма. Искам просто да сменя ролята на чукчето. То да управлява само базовия ток, а колекторния да го взема директно от намотката. Така чукчето ще стане вечно, защото ще минава много по-малко ток, а и по запалването нищо няма да се променя-само схема и навръзване на кабели.
АБВ потребител - специалист
Мале аз къде те засилих :-D Извинявам се.
АБВ потребител - специалист
Имам схема но не мога да я кача , файла е голям :)
venkabg - напреднал
По имейл да ми я пратиш? Аз търсех схема, но повечето са автомобилни-сложни и имат наготово стабилизацията на напрежението, а при мен напрежението се мени, както си иска. Според теб ще тръгне ли моята схема? Аз я мислех, не съм голям специалист и я взаимствах от автомобилни такива.
АБВ потребител - специалист
Добре ще ти я пратя.Нарисувал съм само конфигурацията ,резисторите и транзисторите трябва да ги подбереш сам.Не е сложно ,имаш 2 транзистора и 4 резистора.Според мен няма да стане с твоята схема.Виж тази която ще ти пратя.Трябва да стане.Имейла може и на лични
АБВ потребител - специалист
Ако има проблем питай ще го скалъпим туй запалване :)
venkabg - напреднал
Видях схемата. Наистина не е сложна, но имам два въпроса. В нея чукчето подава напрежение на базата на първия транзистор. Проблем ли е, ако не е стабилизирано, а не е и изправено? Втория- изполват се два транзистора за по-голяма усилване? Има ли някаква особеност в избора на транзисторите(освен по ток)?
Благодаря!
АБВ потребител - специалист
venkabg написа:
Видях схемата. Наистина не е сложна, но имам два въпроса. В нея чукчето подава напрежение на базата на първия транзистор. Проблем ли е, ако не е стабилизирано, а не е и изправено? Втория- изполват се два транзистора за по-голяма усилване? Има ли някаква особеност в избора на транзисторите(освен по ток)?
Благодаря!
Е как да не е изправено и стабилизирано като преди това на входа имаш грец и линеен стабилизатор :? Транзисторите е добре да са с малък коефицент на усилване , защото работят в ключов режим.Квадрата с диодите е мостов изправител, а квадратчето на което пише 7805 ти е л. стабилизатор :) и чукчето не подава напрежение а го взима.Като гледам май няма да го направиш,не напразно ти казах че не е толкова просто.Ще ти трябва и осцилоскоп. С един стар мотор като твоя по миналата година си играх една седмица докато стане , и сега работи като часовник но това е друга тема
Последна промяна от АБВ потребител на нед яну 21, 2018 11:23 pm, променено общо 1 път.
venkabg - напреднал
[/quote] Е как да не е изправено и стабилизирано като преди това на входа имаш грец и линеен стабилизатор :? Транзисторите е добре да са с малък коефицент на усилване , защото работят в ключов режим.[/quote]
Ако е така, то отново ще преминава голям ток през чукчето или греша? На схемата се вижда, че е маркирано чукчето, но не виждам как участва схемата. Тоест по схемата сигнала от чукчето минава през греца и 7805 и оттам управлява транзисторите. Дали през чукчето няма да минава същия по-големина ток както преди, защото чукчето се използва и за базовия и за колекторния ток?
Дано не те обърках, че аз малко се омотах. #-o
АБВ потребител - специалист
Не мога да ти го обясня с две думи, ти не знаеш какво е грец как да ти обясня другото.Виж покрай теб някой който разбира да го сглоби набързо и това е :) Съжалявам Пич това е

Тема "Електронно запалване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: