• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
genzlat - специалист
kozl написа:
genzlat написа:
нямам два РС,един е ,отворен,на рисунката е показано,къде е местен за проба,стандартно стоеше на най-високата точка, а именно входа на серпентината на бойлера./не е показано на рисунката/. Имам много термометри,затова казвам, че изравнява температурите на входяща и изходяща, а радиаторите хладни,особено от средата на долу. Загубата по трасето на тавана е 8/10 гр.
Написал съм,сега завира на 60гр.
Значи на изхода на Прити има 60 гр. На входа към 50. РС е затворен, Бойлера затворен, трите глидера в тоалетната и те затворени.
Остават отворени 3 радиатора 1х28 глидера + 1х20 глидера + 1х27 глидера. С трите радиатора отворени на макс камината завира на 60 гр, а на входа и има 50 гр. В същото това време радиаторите са топли отгоре и студени отдолу. Което е признак за слаб дебит през радиаторите и байпас м-у двата колектора за топла и студена вода. И така основния поток се върти по щранговете през колекторите, като минавайки през тавана го топли и там се губят 8/10 гр. Това обяснява защо колекторите са с еднаква Т.
Може би :?

Както казах,не съм на ти с тази материя,ама не разбрах къде физически е този байпас, между двата колектора,другото абсолютно точно!


Да докладвам за последния експеримент-счупих термометъра на вход камина живачен капилярен от РОЦ а , нейсе,при включени двата големи радиатора,печката е на 50гр. а входящата е на пипане поне с 15гр.по малко!
Hoвoceлckи - майстор
Пробвай да спреш помпата и наблюдавай какво се случва.
Пипайки влизащата в камината непосредствено до камината и по-нагоре каква й е температурата - по-ниска или по-висока
Излизащата от радиатора, казваш е съвсем студена. От къде става топла - при колекторите или другаде? Отведнъж (почти) или равномерно, постепенно става по-топла към входа на камитата?
kozl - майстор
genzlat как регулираш Т на изходящата вода да не завира камината?
Писа, че ползваш помпата на най-ниската мощност към 50W. Пробвал ли си дали Т при която завира камината се покачва при по-големи мощности на помпата?
Аз имам и друга версия за работата на твоята система, която се върти около предположението, че си изпаднал в заблуда относно наблюденията си по системата и по този начин манипулираш себе си и форума.
kozl написа:
genzlat как регулираш Т на изходящата вода да не завира камината?
Писа, че ползваш помпата на най-ниската мощност към 50W. Пробвал ли си дали Т при която завира камината се покачва при по-големи мощности на помпата?
Аз имам и друга версия за работата на твоята система, която се върти около предположението, че си изпаднал в заблуда относно наблюденията си по системата и по този начин манипулираш себе си и форума.
Беше писал, че намаля горенето, сигурно затваря клапите.
За помпата не се сещам да е споменавал.
Разбирам накъде ти е тънката мисла.
Моята хипотеза е, че ония три глидера са най близки до колектора или с най голям дебит, та се явяват като байпас. Съмнявам се че коректно мери температурите.
Само да не се е обидил и да ни отсвири с резултата, ако има положителен.
jabata - специалист
Прочетох цялата тема, и цялата информация е толкова хаотично представена, че човек се заблуждава.
Но сега никъде не прочетох къде и как се мерят температурите, на пипане или с термометри, с термосонда на мултицитет прикрепена към тръбата или как?
Повярвай ми, ако температурата се мери, на ръка човек се бърка много яко, особено при над 60-65 градуса. И може да ти се струват еднакво топли, но разликата да е 10 градуса.
Иначе по-темата, входовете на радиаторите топли, изходите студени, говори само за едно ..... много лоша циркулация през тези радиатори. А защо реши че водата в камината завира? Може просто от лоша циркулация да се получават локални шумове от камината, които много приличат на завиране.

Например, водата още при температура над 60 градуса започва да отделя малки мехурчета въздъх които трябва да излезнат, и това ни се струва завиране. Този проблем се решава когато има циркулация. Освен това ние въобще не сме сигурни че системата е правилно обезвъздушена, защото радиаторите нямат циркулация, а автоматичните обезвъздушители не работят коректно на отворена система.
Самия факт че с промяната на разширителния съд се променя температурата на споменататото завиране, за мен говори само и единствено че с това се променя и циркулацията, и може част от проблема да е именно той. Едното което го пренебрегваш е затворена система. Другото, защо не включиш помпата на максимум.

И според мене, системата не ти завира, защото при едно истинско завиране, ще започне да изхвърля водата от разширителния съд, понеже системата е отворена, Това става ли? Ако не, значи е това за което ти казах по-горе. Със сигурност майстора поставял Притито е оплескал здраво нещата.
kozl - майстор
gnt69 написа:
kozl написа:
Значи на изхода на Прити има 60 гр. На входа към 50. РС е затворен, Бойлера затворен, трите глидера в тоалетната и те затворени.
Остават отворени 3 радиатора 1х28 глидера + 1х20 глидера + 1х27 глидера. С трите радиатора отворени на макс камината завира на 60 гр, а на входа и има 50 гр. В същото това време радиаторите са топли отгоре и студени отдолу.
Радиаторите щом са студени отдолу откъде идва топла връщаща вода. Или от комшията или има полтъргайст.
Taka като ме цитираш частично нема от къде да доде топлата вода :wink: Ако беше изчакал да прочетеш цялото мнение там пише от къде "може би".
genzlat - специалист
нЕ мога да кача снимките- били големи!
Последна промяна от genzlat на ср яну 24, 2018 12:19 pm, променено общо 1 път.
genzlat написа:
нЕ мога да кача снимките- били големи!
Мятай ги някъде и дай линк!
kozl - майстор
genzlat написа:
1. Втори етаж от къща.около 120кв.м. Големи топлинни загуби, тухли четворки, не е мазано, не е санирано, нова пвц дограма с троен стъклопакет. Камина Прити 17+5КВ., 75АЛ глидера H 600, разделени на три,съответно-28/20/27 глидера+бойлер 74л. ТЕСИ+още три глидера в тоалетната H-700. ВИ, образно,на буква ''П'' .От камината вертикално към тавана 3м,следва хоризонтално 15м,и вертикално 3м до колекторите,това е с поцинковани тръби от цол. От колекторите тръгват бели тръби Ф18 до радиаторите и обратно.Бойлера и другите три глидера са вързани пак така, като радиатор със същите тръби.Помпата е ВИЛО 25/6 . О Система.
Проблемите; печката гори добре и при нея е много топло НО при 40гр. почва много да ври,ситно,като при варене на боб, примерно и заковава на тези градуси и нагоре не ще! След многократно местене на РС /има такава възможност/, го направиха двутръбен и камината тръгна по добре.Сега завира на 60гр. и нагоре не ще, изравнява температурите на щтранговете, а радиарорите студени,само най-отгоре топли. Никъде не срещнах за подобен феномен из темите. Да поясня; не губи вода , не я изхвърля, няма и капка въздух по цялата инсталация, не издава никакви звуци, но няма топло, а студовете май са напред!

2. ,ето една първолашка рисунка, за по-нагледно, и още пояснения...
Изображение
инсталацията е прокарана така, защото е единствения начин.
Има си помпа,филтър и кранове, преди и след него. Посоката е към котела на студената вода.Филтърът е чист.Няма
автоматични обезвъзду;ители . Няма запушени радиатори или разводки,проверено.
Със съвсем крехките ми познания по топлотехника /най вече от форума/,считам,че проблема се нарича циркулация,или
така наречената водна спирачка,за която четох из темите.
3. kozl,ще стане дълъг пост.
нямам два РС,един е, отворен. На рисунката е показано, къде е местен за проба. Стандартно стоеше на най-високата точка, а именно входа на серпентината на бойлера (не е показано на рисунката). Имам много термометри, затова казвам, че изравнява температурите на входяща и изходяща, а радиаторите хладни,особено от средата на долу. Загубата по трасето на тавана е 8/10 гр. Баланс на системата се прави ежечасно, от самото начало на пускането и в действие. Но баланс не се получава,дори съм направил таблици, в които отбелязвам къде, колко с променил вентилите. Сложил съм им и белези за да знам с колко съм затворил или отворил! За преточването на топлината през РС, това е от няколко дни и е направено съвсем малко да църцори, ами преди това от къде се е преточвала топлината?
fbr, няма да има ме ВО, но няма да е затворена система. Да не отваряме тема, "кой от какво се страхува и какво е виждал"......
kozl, в първия пост разбирай,че системата не е губила вода до преди да се сложи преливната тръба, от което следва,че много се изпарява и се долива прясна. Да в системата е имало въздух, особено в печката. Казвам, че сега няма или поне така мисля. Да на тази тръба е направено стеснение, кранчето беше махнато веднага след като протече от врътката и струята от тази тръба е около 30/50см и е топла.
Понеже аз пък въобще не съм специалист,затова се допитвам тук ,и как се проверява хидравликата на системата?
И тук не съм разбирач,но мисля 120квм е етажа,да долният етаж е напълно неотопляем,както и тавана и служи за разводка, да имаме два пъти по три метра вертикално и 15м хоризонт,множко или не това са числата, и да правилно си разбрал за колекторите.......
Написал съм,сега завира на 60гр.

4. andy_forresite,в момента всички кранове,включая и секретните са на макс отворени,започнах ново балансиране на системата!
Изначално РС беше с троиник на топлата на бойлера, тогава печката завираше при 40гр..Помпата е на входа но не непосредствено а 4/5 метра преди нея ,ако това има голямо съществено значение.Помпата на по силна степен прави кавитация и се чува едно силно дрънчене по тръбите,но само до печката!
Нали и аз я търся тази циркулация-правилната!!!! Бойлера е спрян, има си кранче.Филтъра е чист.
5. Козли , сигурно не знам да обяснявам добре- питаш ме колко градуса влизат в колектора,след като излизат 60гр.от печката тоест загуба
8/10 гр.по трасето на тавана....

6. kozli, не разбирам резона на въпроса ти, но да , имам два такива колектора-топъл и студен ,месинг с четири извода и кранчета италиански
на повече от десет години,маркучи, бели с ал.вл. италиански /тогава нямаше други модели/ ,раддиатори ,италиански на същите години.
Цялото жилище или почти цялото е с теракот и маркучите минават под него. Маркучи ,радиатори и колектори са от старата инсталация
и не могат да бъдат променяни току така. В мазето имам Атмус,чешки 22кв.,но преди 5/6 години ортаците разбутаха комина и останах без отопление до тази зима. Инсталацията беше дори със същите цинкови тръби,които сега са само по къси.Атмуса работеше на 90гр. и тука беше сахара,дори сега сменихме дограмата. Имам навярно бегла представа как се живее с локално отопление,имам представа кога в радиаторите или системата има въздух или радиаторите шуртят заради него!
Има ли значение,дали дървата са сурови или влажни,дали са на цепеници или на клечки за подпалка???, факт е ,че водата завира при 60гр.
към днешна дата/преди завираше на40гр./,пък ако ми отърва може и със спиртна лампа да я подгрявам или газова горелка-факт ,че завира,другото е друга бира :-D
Образно ,казано ми трябва температура около 85гр.изход и след загубите по трасето ,вход радиатори60/65гр. и спи града,няма да правим сауна!
понеже съм лаик с тази материя,затова се допитвам до компетентните тук,защото в този студ генерален ремонт не може да се направи/освен преместване на РС-случайно има такава възможност/, да изясним проблемите,да начертаем една работеща схема и напролет,живи и здрави-флекса и всички други инструменти и наново,както си требе!!!!
7. Никъде не съм казал такова нещо
Ако помпата не върти водата,ще прави ли струя 40/50см.,виж за нея си мисля друго ,понеже и тя е на горните години,дали като се позагрее водата не и пада дебита,напора ли -не знам кое е по-точно...

8. Хора,поласкан съм,че обръщате внимание на моите неволи,признателен съм за което,но самите вие се вкарвате в неясноти,като не четете внимателно-да схемата на връзване е такава и посоката е такава,само не толкова близо до котела,по-близо е до колекторите- има го на
рисунката.
За струята,която вече затапих, като я извадя от съдинката е 40/50см,ако я затисна като градински маркуч е 3/5метра и едвам я затискам,тръбата е фи18
9. Да дам още един ориентир.Понеже съм сам,заатворих всички кранове на колекторите,оставих само един радиатор.Изход 60гр.на печката
и започва да ври, включения радиатор тотално от всякъде не може да се пипне!!!
Е те това се иска,само че, на всички радиатори.....

10+11. Калине,разочароваш ме,след всичко ,което си изписал в този форум....
С това ,което си написал, установяваме, ЧЕ имаме голями топлинни загуби /не по трсето/ и че тези 60гр. изход печка разделени на четири консуматора ,остават колко градуси....сметни сам.
За да надвием загубите, трябва Т изход поне 80гр., за да има за всички консуматори и чак тогава да съдим за качеството на циркулацията....
Проблема е,че не могат да се вдигнат повече от 60гр. защото печката завира и в момента ври, защото пиша и трябва да ставам да я затая...
12. Значи не следиш хронологиятя,РС го затапих изцяло преди няколко часа,след твоя пост,вчера го бях затапил на 91%, а РС е така отворен от три дни, преди това си беше РС с една тръба,като го местехме на различни места и на топла и на студена вода.Всичко което описвам е на база РС с една тръба изначало/ноември/, като единствената разлика е ,че с две тръби/от три дни/,започна да завира печката на 60гр.,
преди това завираше на 40гр.Отворен или затапен РС,печката бързо изравнява температурите 60/58гр. почва да ври ,а Т не се покачва.Това е от първите неща които съм написал и ти отговориха ,че ги меря с лява и дясна ръка!!!!
1-тази камина и инсталация е от ноември и никога не е работила добре-завира и няма топло
2-тази камина от първия си пуск не е работила добре-сменени три автоматични с ръчни обезвъздушители
3-тази камина никога не е работила по добре,проблемите не са изчезнали с местенето на РС,което е от 10 на дни общо
Да отворих втори радиатор-изравниха си нагряването към по-слабо,камината пак изравни вход и зход и пак завира...

13. Не разбирам защо ме провокирате,не съм олигофрен,малко по-нагоре съм пояснил същата картинка!
Подвързването е същото,тръбите са същите, само са по къси,защото от мазето до втори етаж дистанцията е по-голяма....
14. Калине,извинявай-позволявам си да фамилиарнича,защото знам почти наизуст всичките ти постове,изчел съм поне три пъти цялата секция ОТОПЛЕНИЕ,още от първия ден ме глодже мисълта да споделя с Вас,но понеже много упреци, че не се чете и се чака на готово,се надявах с четене да си помогна но уви.... Ядосвам се на себе си,че за пореден път се доверих на друг, преди пет шест години ,като спря АТМУСА,минахме на климатици и гризнахме студуването,сега пък с това Прити, ама тогава бяхме двама, а сега сме четирима,дай Боже да станем и петима......спирам с лириката.
Да помпата беше на входа на котела вертикално,имаше и байпас на котела,другото е същото, сега е променено защото камината трябваше да застане почти на средата на стаята...

15. Както казах,не съм на ти с тази материя,ама не разбрах къде физически е този байпас, между двата колектора,другото абсолютно точно!
Да докладвам за последния експеримент-счупих термометъра на вход камина живачен капилярен от РОЦ а , нейсе,при включени двата големи радиатора,печката е на 50гр. а входящата е на пипане поне с 15гр.по малко!
Понеже се изгубих в хронологията :roll:
genzlat - специалист
СНИМКИ

[imgDSC_0015.JPG][/img]

Понеже днес не ми е ден,явно по-добре ще се ориентирате със снимковия материал- ще ви дам възможност да помислите на тема помпа и
има ли значение точката на монтиране в системата, било на топлата било на студената вода след като е циркулационна !
ВИЛО 25/6 - тази тръба с АЛ Ф_КА Ф18,с която свързах РС да стане на циркулация/на топлата вода/,след това трябваше да я затапя,като за целта я сплесках в края и прегънах на ;Г; и тя остана едвам да капе само-което за момента не е проблем.
Сега се качвам горе и с чиста съвест превключвам ВИЛОТО на 3скорост,слизам доло и почвам да следя термометри казан и т.н.
Както се боря с компа да кача снимките,чувам че нещо свисти глухо, все едно е много далеч,качвам се на тавана и вигдам един микроязовир,тръбата се изправила,реактивната струя я извадила от РС и всичката вода на вън,тъкмо да почне да гълта въздъх!
А,МОЛЯ,кажете ми тази помпа ли няма напор или както се вика да циркулира под 100л. вода в системата!
Не мисля, че има запушване нчкъде, просто много завой,качване слизане и т.н. и се създава някакво налягане, което пречи на спокойната циркулация,но за съжаление нямам манометри и не мога да отчета това.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Тема "Радиаторите хладни-Притито завира,моля за насоки по проблема ......" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: