Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ridik - специалист
Извинете ме за грешките пиша от тела.
fbr - майстор
А защо не поставиш там пусково реле, което работи на пусков ток (по подобие на пусковите релета за хладилниците, или на руските перални имаше такива). Тока на работната намотка тече през бобинка, а пусковия ток се прекъсва от котвата му. Ще се наложи играчка по първоначална настройка на тока, за включване, но след това става практическо вечно.Изображение Изображение Нещо подобно.
Hoвoceлckи - майстор
ridik написа:
Идеята за реле време е добра но не знам принципа на действие.Цикъла на работа ве е строго определен .Тоест по между два цикъла мога да ...
Май не си я схванал. Идеята в случая е времерелето да замести центробежния изключвател - да подава вместо него захранване на пусковата. Центробежният подава докато се достигнат някакви обороти; токовото реле предложено от fbr - до намаляване на тока през намотката в следствие повишаване на индуктивното й съпротивление в резултат от развъртането на ротора. Това развъртане става за почти едно и също време. Та в случая времерелето ще подава "толкова" време ток на пусковата и ще го прекъсне при предполагаемо достигане на нужните обороти. Има се предвид, че все пак не е нужна свръх голяма точност.
При токовото реле май е нужна такава :?
zdravcho - специалист
Примерно с нещо ей такова заместваш центробежния прекъсвач. Захранваш релето на 230V паралелно на работната намотка или въобще на мотора - т.е. то се включва заедно с мотора. Изработва импулс около 2-3-5 секунди (ти ще го нагласиш опитно) и изключва до ново подаване на захранване. Кабелите до центробежния прекъсвач извeждаш и свързваш към общ и нормално отворен контакт.
Последна промяна от zdravcho на ср яну 24, 2018 2:56 pm, променено общо 1 път.
fbr - майстор
Hoвoceлckи написа:
При токовото реле май е нужна такава :?
Абе не е нужна кой знае каква точност, правил съм го и не е трудно, но Вашата идея е по-лесна за реализиране, а и на ключ Рига не е указано колко време точно да бъде задържан пусковия бутон. За моята идея ще е нужен минимален опит с такава техника.
ridik - специалист
Проблема ми с пусковото реле или ключ Рига е,че ще ми е нужна свободна ръка за да спра захранването, а нямам такава.Доколкото разбира м с електронното реле за време подавам ток на пусковата намотка примерно за 2 секунди,или както му задам, след което то автоматично прехвърля напрежение към работната намотка.След спиране на напрежението към елтр.реле спира и подаването на напрежение към работната и така до другия цикъл.Под общ и нормално отворен контакт краен изключвател ли имате предвид.
Hoвoceлckи - майстор
[-X
Двигателя си го включваш както и до сега. Как всъщност го пускаш? Пeдал, бутон ...? На работната си се подава веднага и винаги. На пусковата - веднага и за известно време. Нейния ток се прекъсва от центробежен, токово реле, време-реле ... ти не си ангажиран.
Релета, контактори ... имат нормално отворени (н.о) и нормално затворени (н.з.) контакти. Т.е. въпросните контакти са в това положение, когато няма външно въздействие (в случая през бобинката на релето не тече ток). При задействане от външен източник "н.о." се затваря, прави верига и през нещо (пусковата) протича ток.
ridik - специалист
Към мотора подавам напрежение с краен изключвател задвижван от цензура понеже нямам свободна ръка.Как го разбирам- при натискане на педала към работната която в зависимост от това как съм включил щепсела има фаза или нула ,нека да е фаза за по правилно.Та към офазената работна след натискане към педала се подава и нула и тя е под напрежение ,но няма въртящ момент.В същото време с натиска на педала подавам нула и към пусковата която също е офазена от общия и край с работната.Пусковата дава въртящ момент и центробежния изключвател прекъсва ''нулевата'' линия на пусковата и тя губи напрежение,но вече е подала въртящ момент към работната която още е под напрежение заради натиснатия цензура,и мотора се развърта.На изводите на цетр. изключвател закачам пускозащитно реле примерно от хладилник което ще върши работата на цетр. изключвател, или реле за време което ще подава ток на пусковата за определено време.Разликата между двете е,че едното командва подаването на напрежение към пусковата електронно ,а другото при включване на ел.магнита в него .
ridik - специалист
Боже какво е това - пиша цензура, а излиза цензура.Каква я дочакахме и цензура да не можем да кажем.Абе четете го МЕДАЛ,ама да започва с П. :-D :-D :-D :-D
preslav - майстор
ridik написа:
Към мотора подавам напрежение с краен изключвател задвижван от цензура понеже нямам свободна ръка.Как го разбирам- при натискане на педала към работната която в зависимост от това как съм включил щепсела има фаза или нула ,нека да е фаза за по правилно.Та към офазената работна след натискане към педала се подава и нула и тя е под напрежение ,но няма въртящ момент.В същото време с натиска на педала подавам нула и към пусковата която също е офазена от общия и край с работната.Пусковата дава въртящ момент и центробежния изключвател прекъсва ''нулевата'' линия на пусковата и тя губи напрежение,но вече е подала въртящ момент към работната която още е под напрежение заради натиснатия цензура,и мотора се развърта.На изводите на цетр. изключвател закачам пускозащитно реле примерно от хладилник което ще върши работата на цетр. изключвател, или реле за време което ще подава ток на пусковата за определено време.Разликата между двете е,че едното командва подаването на напрежение към пусковата електронно ,а другото при включване на ел.магнита в него .
Приятел, кажи колко време работи мотора (горе/долу) - мисля, че ако работи минута-две няма да имаш нужда от никакъв центробежен изключвател (връзаваш намотките в паралел), за времето, за което сменяш патките, чешеш се, бъркаш си в носа пусковата намотка ще е изстинала и ще е готова за нов старт. Така или иначе моторът ти работи в идиотски режим и си го прежалил, пробвай да елиминираш центробежния регулатор и си свиркай. В твоя случай пусковата намотка само определя посоката на завъртане на мотора и не влияе на мощността му, което означава, че можеш да ограничиш тока през нея примерно с реотан от печка, котлон, бързовар и т.н. Въпросът е все пак колко време трае гушенето, минута, две, три или цяла вечност - опиши работния цикъл, примерно моторът върти 1 минута, сменям патката за 2 минути, отново гуша за 1 минута, потривам се, смяна на патка, още минута работа и т.н.
Един постоянно работещ вентилатор (примерно за баня) на дупето на мотора изобщо няма да му навреди, а и няма да ти натовари сметката за ток.

Тема "въпрос за електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: