Най - вълнуващия въпрос зимно време.
gunpowder - специалист
Николай Ганев беше казал, че тази ламарина е оправдана само за 27kw нагоре. Моят е 32kw и ще я правя и аз, като мина следващия сезон в клуба на Грейко. :wink:[/quote]

Моето лично мнение е , че ефект от ламарината при мен има , дори и само да спира саждите назад ми е достатъчно , в противен случай ми се налага да чистя котела и турбулаторите на всеки 8-10 дни , а сега по наблюдения ще са 10-15 . Също така осветеноста се вдигна при по -малко въздух от преди . Пък и ламарината излиза около 30- на лв. къде не съм ги дал , бях длъжен да пробвам .
stelibg - специалист
Само да доуточня - тук става въпрос за ДВЕ ламаринки:

Едната е фабрична - тя разделя бункера за гориво от първият ход.
Другата има идеята да направи котела 5-ходов.

Аз пишех за първата, която си е фабрична и си я има в котела.
stelibg написа:
Само да доуточня - тук става въпрос за ДВЕ ламаринки:

Едната е фабрична - тя разделя бункера за гориво от първият ход.
Другата има идеята да направи котела 5-ходов.

Аз пишех за първата, която си е фабрична и си я има в котела.
Е да де. Първата е с ширината на бункера и е с височина 10-12см, дето се поставя горе вертикално и си е фабрична, а моабета постепенно премина към 5 ходовата, която е направи си (ми) сам.
Това, при Фризера е интересно и има логика.
kmeta1982 - напреднал
А котел чисто пелетен Грейко Експерт 30 трябва ли да се оптимизира или е перфектен във всяко едно отношение :?
chani - помощник
Трифон П.Трифонов написа:
stelibg написа:
Само да доуточня - тук става въпрос за ДВЕ ламаринки:

Едната е фабрична - тя разделя бункера за гориво от първият ход.
Другата има идеята да направи котела 5-ходов.

Аз пишех за първата, която си е фабрична и си я има в котела.
Е да де. Първата е с ширината на бункера и е с височина 10-12см, дето се поставя горе вертикално и си е фабрична, а моабета постепенно премина към 5 ходовата, която е направи си (ми) сам.
Това, при Фризера е интересно и има логика.
Въпроса ми е за фабричната дето е с ширината на бункера и е с височина 10-12см. Не можах да разбера как е по добре да я махнем или да остане. :?
chani написа:
Въпроса ми е за фабричната дето е с ширината на бункера и е с височина 10-12см. Не можах да разбера как е по добре да я махнем или да остане. :?
Досега съм чел, че трябва да си е на място, но Фризера ''разби'' и този Мит.
Не съм опитвал без тази ламарина, защото съм си направил котела 5 ходов.
Нищо не ти пречи да опиташ и да разбереш как ще е при теб.
Точна рецепта няма. Всичко е ''строго индивидуално'' , както стана модерно да се изразяваме тука напоследък.
Просто експериментирай, но с премерен риск!
andy_forresite - майстор
kmeta1982 написа:
А котел чисто пелетен Грейко Експерт 30 трябва ли да се оптимизира или е перфектен във всяко едно отношение :?
Пълен боклук е. Шегувам се. Първо трябва да се пробва както идва от производителя/дистрибутора/търговеца ... какъвто е там. Виждаш че температурата към комина на 40-50 см от фукса е под 70 градуса външно и под 120 градуса температура на пушека и си казваш "да, става за мен, перфектен е".
Или другият вариант е кюнецът да се нагрява много, термометърът със сонда да показва над 140-150° на пушека и външно кюнецът не се пипа. Тогава добавяш пружини - 5 броя на ход или общо 10, но първо опитваш с 5 пружини в ТРЕТИЯ ход. Наскоро тук някъде четох, че турболаторите било грешно да са слагат в третия ход, трябвало било във втория. Бреййй?! Ако и с пружините в третия ход t° са високи, добавяш още пружини във втори ход. Накрая трябва да може и да гори без да връща пламък. Когато пробвах с 8 пружини (моят е 20 kw) пламъкът се губеше и дори няколко пъти изгасна. Просто не стигаше тягата да преодолее съпротивлението. Тръбите са 67 мм и с пружините стават 57 мм, плюс това че пушекът се чуди откъде точно да мине - ето проблем. Чак до обратен огън и ВВ аларм "обратен огън" не се е стигало при мен, но съм бил на ръба да се получи. С 4-те пружини се получи много добре и така го оставих.
Така че всичко зависи от тягата при теб. Висок и широк комин по правило има голяма тяга и доработки са наложителни. Или поне горещо препоръчителни. Иначе перфектни работи не знам да има...
gnt69 - майстор
andy_forresite написа:
Когато пробвах с 8 пружини (моят е 20 kw) пламъкът се губеше и дори няколко пъти изгасна.
Пробвай сега в студеното и сподели резултата. Ти пробва когато навън бе 20 градуса. :partyman:
bai_bradyra - специалист
Tzinata написа:
gnt69 написа:
Прикачен файл:
marko.jpg
Някой може ли да ми разясни,какво означава "корекция КПД" в тази таблица,че този урок съм го пропуснал?
Иначе я ползвам,но точно тук имам неизвестно. :?

Малко късно, но... Това се получава като умножим "Калоричността на пелетите" по "КПД" на системата и оттам нататък това е отправната точка за смятане на дозите. Винаги съм казвал , че това са две неизвестни величини :lol: дадени от производител и винаги завишени (реклама майна) или поне постигнати при идеални условия. Направих таблицата за да може да се експериментира, а не да се разбутат тотално настройките. При различни системи реалните дози ще се различават ( но с малко) от таблицата поради много други фактори за конкретните системи. Най-малко тягата на комина на две съседни къщи с еднакви системи няма да е еднаква. :lol:
andy_forresite - майстор
В момента с 4 бр. кюнецът външно е 44-45° на първа, а вътре е под 80. Показва 68, но сигурно сондичката се е полепила с мизерия и не отчита коректно. На 41 отвън, ако не се лъжа, почва да капе конденз, което е отвратително.
Вчера след обяд атмосферното налягане трябва да е било ниско, защото горенето с ниски обороти не се получаваше. Увеличих с 3% и се подобри. Днес налягането е по-високо и отново работи с ниски обороти. Под ниски имам предвид 1,4 кг/час с 960-1000 оборота.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: