Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
mailou - помощник
Grezinski Благодаря за съветите и насоките!

Ще проговоря с конструктора възможността за по-висока марка бетон и добавка за водоплътност. Друг е въпроса дали тази добавка наистина обезсмисля поставянето на допълнителна изолация на основите.

Поздрави!
Grezinski - специалист
Недей да разчиташ на друг. По-добре първо посети представител на някоя марка и тогава говори с конструктора.
Това, че е конструктор не означава че познава всички нови технологии и продукти, че е запознат какво се предлага и колко е достъпно - логистически и финансово.
Върви при Ваджо, аз скоро бях там по други въпроси, дори не знаех, че предлагат тази химия. Поразпитай, виж какво е оскъпяването, аз не знам. Дори ще съм благодарен ако споделиш тук. Също така, ще научиш и терминологията, за да знаеш за какво да питаш и другаде. Водоотблъскващ ли, водоплътен ли, какъв става бетона, не знам, но мострите са впечатляващи.... има една саксия от бетон, пълна с вода доста отдавна, само че не е хванала попови лъжички. Чак е гнусна, но е суха!
Сика е друга всеизвестна марка, която със сигурност има подобни продукти.
racer - специалист
Grezinski написа:
Аз спестих от изкоп, обратен насип и вертикален кофраж като лях в земята.

Поздрави!
Не съм много наясно с грубия строеж, но как в земята, не попива ли бетона в почвата тогава? И не може съвсем без изкоп, копал си само за ивиците, без да разширяваш настрани? И съвсем без кофраж не може, все пак част от фундамента до кота 0 е над почвата. Това при ивични основи.
radius - майстор
8 см вата е малко, сложи поне 12-15см. Казвам го отсега, защото някои неща в конструкцията трябва да се съобразят с тази дебелина.
mailou - помощник
За момента в проекта е заложена 10 см., но се чудех, ако външната зидария е с Поротерм Лайт, дали 8 см. няма да са достатъчни. В по-голямата си част обитаемите пространства на къщата ще са ориентирани на Юг, Изток и Запад.
Благодаря за съвета!
Grezinski - специалист
Правилно си ги представяш нещата.
Прави се кофраж но само на надземната част.
Не знам колко е правилно, но е масова практика. Мен не ме притеснява. Правих фундамент като за монолитно строителство а съм със сглобяема лека метална конструкция.
Дали попива... със сигурност някаква част от водата попива, но много зависи и каква ти е почвата. При мен след 10 см. е много плътна; За мен е много кофти, защото при най-малкия дъжд се закалва много и продължително. не "дърпа" земята. На моя парцел имаше лозе, което премахнах. Тръбите бяха метални, кръгли, към 80 мм. диаметър. На едно място дупката все още седи; не се е самосринала и заровила; вече година и половина. А миналата зима сняг имаше много. За това съм планирал дренаж и да засипя целия двор с трошен камък.
Руди - майстор
Относно изолацията, още Мечо Пух го е казал:
Колкото повече, толкова повече!
Разбира се, да се правят безумно изолирани стени
при условие че 30% от тях са врати и прозорци няма да доведе
до кой знае какъв ефект. Трябва да се инвестира разумно
и в дограмата, стъклопакета, в детайлите.
Да не се забравя адекватното изолиране на пода (често се пропуска)
и на покрива (обикновено се подценява).

Относно бетона в земята - практикува се често и се пести време.
Не е невъзможно при подходяща почва и сухо време. Разбира се,
става въпрос за първата, по-широка стъпка на фундамента, после
се минава в кофраж.
Опасности:
- да се срути брегът, да затрупа арматурата и да се отвори двойна работа
- да завали дъжд, сняг, да стане всичко калотия...
- да се ушири излишно изкопът, щото багерът толкова тясно не може и да
отиде двойно повече бетон...
Този вариант финансово е най-удобен за строителя, когато собственикът
си плаща материалите. Хем не прави кофраж, хем не плаща преразхода.
Grezinski - специалист
Е, не го плаши човека така. Чак двойно няма как да отиде. при мен разликата между проектната ширина и кофата на багера беше 5 см. на 85 метра; не повече от 90 см. височина; са... 4 кубика.; т.е. 400 лв. съм вложил повече материал. "оливане" има в първите 10-тина санта; където е меко и рохко; 5 кубика няма да са. Слагам ги 500 лв. Спестих многократно повече.
За себе си съм доволен.
Руди - майстор
Не го плаша, де. :)
Виждал съм много успешни и много неуспешни
опити да се лее бетон в земята. Трябва да се знаят
плюсове и минуси.
Ако ще кърти скала или пък плътна глина, не му трябва
да разширява изкопа за кофраж. Ако му е мокро и ронливо,
да копае на шкарпа, с подложен бетон и кофраж.

Уловката е, ако наеме строител, който да му вземе пари за
правене и разваляне на кофраж, пък да му излее бетона
направо в траншеята и да му прихване и допълнителни
5 кубика.
Virtex - майстор
А за да се лее бетон в земята с кофраж от двете страни не става ли прекалено сложно ?

След като се сложи кофража, нали трябва да се махне. Това изисква да има поне 1м разстояние от кофража. Което ще рече поне 1м "ров", който после трябва да се запълни обратно и подсигури ( от гледна точка на това, че почвата до основите вече ще е рохка и ще предразполага към "улягане").

Или да се "загроби" кофража от едната страна, което ще рече да се ползва дървен кофраж и да остане там.

Grezinski написа:
Водоотблъскващ ли, водоплътен ли, какъв става бетона, не знам, но мострите са впечатляващи.... има една саксия от бетон
Т.е. при наличие на такава добавка бетона "няма нужда" от хидроизолация ?

Тема "Проект на едноетажна къща и груб стоеж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: