• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 41
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
6osi6 - майстор
radius написа:
Имам едно притеснение, че заради буфера, ТП ще поддържа излишно висока мощност, защото може да си мисли, че не успява да затопли достатъчно.
Обратното е вярно. Работи в номинална мощност с най-висок КОП 4,2 при 7/35°С.
Във високи обороти влиза само ако има монтиран сензор за БГВ и има нужда от нея. За буфер може да сложиш само сензор на входящата вода. Виж в инструкцията.
6osi6 - майстор
a_stoev написа:
Ниските мощности са при ниски херци и по лошо мазане според боян.
Спестявайки някой процент енергия скъсяваш живота на агрегата.
Този си има система за улавяне на маслото в корпуса и му е вдигната долната граница на 30 Hz, защото е правен за работа при -20°С.
6osi6 - майстор
radius написа:
Е не чак да нямаме, но в моя случай все едно е двойно по-малък.
Кой е двойно по-малък.
Тогава я активирай и виж разликата. В стъпка 1 не можеш да топлиш бойлер.
vrangelov - специалист
шоп написа:
Ако имаме разлика между старт и стопа да кажем 5 градуса, то тези делта Т 5 градуса ги имаме във всяка една точка от системата. На изхода на компресора може да са 35( стопа ) на 30 ( при старта), на входа да са 30-25.....в средата на системата може да са 32 на 27, но така или иначе разликата ( хистерезиса ) я има

Буфара пак ще се загрява с 5 градуса:-), демек върши си работата.
Та нали температурата на флуида на входа на компресора е температурата на флуида на изхода на подовото. Температурата на флуида на изхода на подовото е константа спрямо външната температура. Няма как там да има 5 K разлика.
5 K разлика се дава на подовото за целия сезон, което кореспондира с външна температура от +15 до -15 градуса по Целзий.

Поздрави
шоп - майстор
vrangelov написа:
Та нали температурата на флуида на входа на компресора е температурата на флуида на изхода на подовото. Температурата на флуида на изхода на подовото е константа спрямо външната температура. Няма как там да има 5 K разлика.
TP се нуждае от доста сериозна циркулация. Компресора още със старта ( или след 1 мин) вдига максималната си мошност. Циркулацията е сериозна и флуида няма време да отдаде енергията си в замазката. В компресора навлиза флуид с повишена температура и много бързо компресора достига зададените градуси и той изключва.

ТП за да е ефективна работи с малък хистерезис 4-5 градуса....ако няма буфер може за 5 мин да дигне градуси и да изключи.

Като цяло няма нищо общо с котле+горелка.
Вичи - специалист
Мисля, че малко странно го виждате този буфер. Функцията му е да акумулира енергия, а не топлоносител, т.е. не може да сложиш един или няколко, където имаш място по инсталацията. Ако подовото работи в режим 35/30 гр. в буфера трябва да има топлоносител 35/40 гр. За какво ти е вода с температура напр. 28 гр., преди да спре агрегата е подавал 35, замазката в основата се е нагряла до 31-32, просто щя въртим напразно една вода, която няма да топлоотдава или ще изстива много бавно - недостатъчно да покрива загубите на помещението. Да, ако термопомпата работи на 40 гр. ще се влоши КОПа, но ще се удължи живота и - въпрос на сметки и приоритет. Освен това, нещо не го виждам този буфер, без два кръга и трипътен вентил към подовото. Ясно е, че 200 литра на 40/35 гр. и 500 л, на 37/35 акумулират еднакво,но във втория случай ефективността е друга, затова обема има значение.Също не ги гледайте много немците, при ел. енергия 30 цента, 20% държавна субсидия и лихва по кредите 2-3% сметката е друга.
Ако го правя за себе си няма да слагам буфер, бих подбрал помпата да работи без спиране между 10 и -10 градуса, при над 10 ще преживея паузите, краткосрочните под -10 ще ги поеме акумулиращата способност на замазката и сградата, а в редките останали часове (основно нощем, на ниската тарифа) просто ще доподгрявам с КОП 1.

Не схващам и смисъла от неръждаем буфер. Има инсталации от черни тръби на 100 години и нищо им няма. Това не е бойлер - водата е оборотна и не води до корозия.
radius - майстор
Тя и във водопровода е оборотна водата ...
Тия неща са безсмислени за моята система с макс само 8.5 кВ.
Доста ясно описах какво според мен ще помогне прост съд, сложен последователно на подаващата вода.
vrangelov - специалист
шоп написа:
TP се нуждае от доста сериозна циркулация. Компресора още със старта ( или след 1 мин) вдига максималната си мошност. Циркулацията е сериозна и флуида няма време да отдаде енергията си в замазката. В компресора навлиза флуид с повишена температура и много бързо компресора достига зададените градуси и той изключва.

ТП за да е ефективна работи с малък хистерезис 4-5 градуса....ако няма буфер може за 5 мин да дигне градуси и да изключи.

Като цяло няма нищо общо с котле+горелка.
Така, както си го написал си мисля, че съм прав, че буфера на входа на компресора би бил грешно свързан.
@Вичи е прав както за трипътния винтил, така и за неръждаемия съд.

Поздрави на всички
шоп - майстор
Вичи написа:

Не схващам и смисъла от неръждаем буфер. Има инсталации от черни тръби на 100 години и нищо им няма. Това не е бойлер - водата е оборотна и не води до корозия.
Когато инвестирате няколко хиляди лева в неръждаеми пластинчати топлообменници тип:фреон/вода и ги задръстите с ръжда и гадни черни окиси от елементи в системата направени от черна ламарина ще си промените мнението.
Поздрави!
Вичи - специалист
radius написа:
Тя и във водопровода е оборотна водата ...
Тия неща са безсмислени за моята система с макс само 8.5 кВ.
Доста ясно описах какво според мен ще помогне прост съд, сложен последователно на подаващата вода.
В моя бойлер водата не е оборотна - идва от водопровода и заминава в канала...
Това от схемата на първа страница не е буфер, защото няма как да акумулира енергия.Все пак с интерес ще разгледам пример за последователно свързан акумулатор.
Желая ти успех в начинанието!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 41

Тема "Буфер в ниско температурна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: