Здравейте извинявам се, че темата ще се повтори във форума , но това което ме интересува не го открих та...  Ясно е че меренето на изолационно съпротивление се извършва с мегаомметър на всяка фаза към корпус(земя) и между отделните фази при изключено напрежение.Въпросът ми е, при мерене на изолация на ел. двигател трябва ли да се разкачат клемите които свързват двигателя или в звезда или в триъгълник? И ако не трябва бихте ли отговорили защо . Също така мисля , че  при мерене захранващите проводници трябва да са разкачени от двигателя или се бъркам?
								
															
																															
																								
															Jekov_11 написа: трябва ли да се разкачат клемите които свързват двигателя или в звезда или в триъгълник? И ако не трябва бихте ли отговорили защо.Да,
Трябва - отговора в учебниците за средно образование, електротехника.
Jekov_11 написа:Също така мисля , че при мерене захранващите проводници трябва да са разкачени от двигателя или се бъркам?Правилно.

 така че само захранващите откачаш и мериш ако няма няма ако има има
  така че само захранващите откачаш и мериш ако няма няма ако има има   В случая е важно не коя е пробила а дали е пробила.
 В случая е важно не коя е пробила а дали е пробила.