• 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Boyan - специалист
Ahmakov написа:
Еееййй, нейсе. Доживях някой да се сети, че тези закони още действат.
А разбрахте ли обяснението най-сетне ?
По-систематизирано и ясно от обяснението на Hursa е трудно да се напише .

Тоест съгласявате ли се , че сте сгрешил или ще продължавате да спорите за спорта ?
Добре би било да отговорите ясно и без повече увъртане .
Темата се чете от много хора и е в интерес на потребителите , да са наясно кое е възможно и кое не е , в климатичната техника .
a_stoev - майстор
Ahmakov написа:
a_stoev написа:
Схемата с четирипътния която съм виждал само изключва единия цилиндър.
Добре, аз какво трябва да направя. Да се чувствам виновен, че не си виждал друга ли?
Ти твърдиш, че има схема в която може да се включат последователно. Ако има покажи я.
шоп - майстор
Ahmakov написа:

Еееййй, нейсе. Доживях някой да се сети, че тези закони още действат. Ама колега, защо мълчахте досега. Шоп и маги/боян се "скъсаха" да увеличават СОР с подохлаждане и прегряване, без да променят температурите на изпарение и кондензация.
Нищо не сте доживял!
Те законите и формулите са ясни, но практиката за съжлени е далеч от теоерията.

Моята ТП с реални Т кипене 8,5 градуса и Т на кондензация 41 градуса има идеален КОП 9.67

реалният е 5,5-6

И това за което се боря аз и Боян е да накараме моята машина или на който и да било друг самоделец е КОП да кажем 6,5- 7

Не преоткриваме физиката е сме далеч от макс. теоритичен КОП.

Идеите за подохлаждане и елиминиране на паразитната циркулация на масло са именно реално действащи и лесни за направа начини...

Ахмаков, за съжаление горното едва ли ще го разберете, защото то е за практици сглобили поне една ТП.
Вие предполагам само монтирате климатици. Не, че подценявам тази професия ( напротив ), но както сам казахте : "набутах" един клиент с 2 клими с КОП 5 при -15 външна и духащи +60 и с цена около 7000лв/за двата
Е, това не е похвално. Няма как да си замълча, защото форума се чете от хиляди и не искам други да бъдат набутани :x

П.П. Не си замължах, когато имаше и конкретна фрапираща неточност как КОПа не се променял като повишаваме температурата на кондензация :x

П.П.П. Това бяха последните ми отговори към Ваши мнение. Смятам, че няма какво да науча от Вас ( жалко, в началото Ви смятах за спец., но май сте само монтажник или вносител на клими, който не иска да загуби продажби, защото хората могат и направи си сам да сглобят ТП.
Hursa - майстор
шоп написа:
П.П.П. Това бяха последните ми отговори към Ваши мнение. Смятам, че няма какво да науча от Вас ...
Не, съжалявам, ако се стига до такива "крайности". Всеки може в спора да се "поизхвърли" или да каже нещо повече от колкото мисли и би искал.
пс Може би, ще бъде по добре, ако коментарите се "върнат" на темата :)
6osi6 - майстор
Boyan написа:
ще ти обясня как работи сниманият от теб ротационен компресор
Как работи?

Геотерм колко термопомпи са направили с тези компресори?
Boyan - специалист
6osi6 написа:
Boyan написа:
ще ти обясня как работи сниманият от теб ротационен компресор
Как работи?
Геотерм колко термопомпи са направили с тези компресори?
Обещавам да ти отговоря .Имам го разрязан .
Водя стажа на студенти от УХТ през лятото и едно от изискванията е да им се показват различните технологии .

Но нека първо като израз на колегиалност , да дадем шанс на Ахмаков да се защити или да си редактира мненията .
Ако останат така , 4 от 5-те му твърдения за възможностите на този компресор са грешни .
Ahmakov - специалист
Ahmakov написа:
А за СОР, след като съм казал на друго място, значи ще е на друго място.
Заповядайте на друготo място.
Boyan - специалист
6osi6 написа:
Boyan написа:
ще ти обясня как работи сниманият от теб ротационен компресор
Как работи?

Няма голям и малък цилиндри . И двата са съвършено еднакви с цел перфектен баланс на системата .

Горният му изглежда на Ахмаков по-голям , защото неговата чугунена отливка е същевременно и крепежният ринг , който се заварява за външният корпус на компресора.
Съответно долният не е крепежен и неговата отливка се прави по-малка , за да се намали сумарната маса на компресора . Отдясно на снимката стига до външната периферия , защото там е входящият му щуцер и леглото на четката .

Двата цилиндъра изпускат газа в един и същ обем – във корпуса на компресора . Няма вариант двата цилиндъра да станат последователни .

Долният цилиндър е този , който спра да помпи . Но не защото се байпасира , а защото се привежда в режим на празен ход .


Принципа изглежда сложно , но всъщност е много прост .
При ротационните компресори във всеки цилиндър има два обема , които са разделени от плоска пластина (четка или на английски vane )
Прикачен файл:
VCM1.jpg
VCM1.jpg (102.84 KиБ) Видяна 1629 пъти
Според диференциалното налягане между входа и изхода , притискането на четката към ротора се променя .
От вътре и действа налягането в цилиндъра , а от вън налягането в корпусът на компресора .
Резултантният вектор е насочен навътре към ротора .

Четката на горният цилиндър се натиска допълнително от пружина .
Горният цилиндър не може да се изключва.
Прикачен файл:
VCM2.jpg
Четката на долният цилиндър няма пружина . В края на нейният ход има мощен постоянен магнит . Когато на входа на долният цилиндър се подаде налягането от изхода на компресора (входа се свърже към нагнетателната линия ) , силите на натиск върху четката се изравняват и тя вече не се притиска към ротора . Тогава магнита я захваща и държи в горно положение (на първата рисунка фиг (б)) .
Вече няма кой да дефинира зони с ниско и високо налягане в цилиндъра и този цилиндър се върти на празен ход.
Съответно когато входа се свърже пак към смукателната линия , външната сила надделява , четката се откъсва от магнита и цилиндъра пак започва да помпи .
Процеса е със хистерезис и за това е надежден и стабилен .
Прикачен файл:
VCM3.jpg
По-късно Тошиба въведе един още по-хитър начин за управление на долният цилиндър .
При него четката и магнита са в обособена камера , в която се подава или високото или ниското налягане и по този начин се притиска или освобождава .
Прикачен файл:
VCM4.jpg
Смукателните входове тук са обединени в общ вход и свързани винаги към линията на ниското налягане .

И при тази схема няма никакъв начин двата цилиндъра да станат последователни.

По-хитрото в случая е , че вече превключващите тръби и вентил могат да са по-малки .
Има и още едино предимство , но то иска много писане за да се обясни .
шоп - майстор
=D> =D> =D>

Браво! Точно, ясно и на разбираем език.

Стана ми интересно....в този ред на мисли, има ли многороторни компресори. Да кажем 3-5 или повече? Биха покрили широк диапазон от мощности. Но сигурно икономическата обосновка и цената са определящи :?
Boyan - специалист
шоп написа:
Стана ми интересно....в този ред на мисли, има ли многороторни компресори. Да кажем 3-5 или повече? Биха покрили широк диапазон от мощности. Но сигурно икономическата обосновка и цената са определящи :?
Не съм срещал или чел за фабрични такива .
Аз съм си правил 3-роторен за един мой експеримент ...
Наистина се получава компресор с много гладка помпена графика .
Само че аз нямах ограничения в размерите и теглото и не съм се борил за всеки спестен цент ...
Мисля , че както и ти предполагаш , икономическата обусновка не се получава при милионен тираж на изделието .
При големите заводи действат други финансови механизми ...
Не ги разбирам и си признавам , че икономиката винаги ми е куцала ...
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38

Тема "Термопомпа въздух-вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: