• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
tsvetan4462 - напреднал
montoya - На първия въпрос отговора е всички работят по един и същи начин ,тоест отгоре 60 градуса отдолу 30 градуса .Много се извинявам на теб и друг. колеги.
Ето как изглежда системата:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8189384
Казаха ми да пусна с-мата от 40 градуса(от терморегулатора) ,вместо от 60 и да видя да ли има ефект.Ще пробвам и ще пиша за по-голяма яснота.
montoya - майстор
Извода поне за мен е голями радиатори, малки тръби. Системата е претоварена от консуматори, но със спирането на някой от тях в останалите би трябвало да се оправи положението. Ако спреш примерно двата радиатора дето са на линията с бойлера и лирата а останалите пак греят силно отгоре и слабо долу, значи само недостатъчен дебит на водата, от тук или слаба тръба или слаба помпа, но с риск да се потретя не е проблема в помпата.
sian - специалист
tsvetan4462 написа:
montoya - На първия въпрос отговора е всички работят по един и същи начин ,тоест отгоре 60 градуса отдолу 30 градуса .Много се извинявам на теб и друг. колеги.
Ето как изглежда системата:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8189384
Казаха ми да пусна с-мата от 40 градуса(от терморегулатора) ,вместо от 60 и да видя да ли има ефект.Ще пробвам и ще пиша за по-голяма яснота.
Здравей,ако няма ефект на 40гр. махни терморегулатора и пробвай с непрекъснато работеща помпа в комбинация с различни скорости.
LazarGanev - "Велик майстор"
sian написа:
tsvetan4462 написа:
montoya - На първия въпрос отговора е всички работят по един и същи начин ,тоест отгоре 60 градуса отдолу 30 градуса .Много се извинявам на теб и друг. колеги.
Ето как изглежда системата:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8189384
Казаха ми да пусна с-мата от 40 градуса(от терморегулатора) ,вместо от 60 и да видя да ли има ефект.Ще пробвам и ще пиша за по-голяма яснота.
Здравей,ако няма ефект на 40гр. махни терморегулатора и пробвай с непрекъснато работеща помпа в комбинация с различни скорости.
Това са пълни глупости дето ги пишете, ей! Целта на занятието
"отоплителна система" е радиаторите да отдават на помещението топлината, която се произвежда в котела/камината. Щом като отдават топлина, естествено е да изстиват и да се получава температурна разлика между входа и изхода (дТ). Големината на тази дТ е един от факторите, които определят ефективността на системата и стремежа е тази разлика да е поне дТ=20°С, като това е прието и за стандарт при публикуване мощностите на радиаторите, но ако дТ е повече, значи системата е по-ефективна (наскоро се мъчих да го обясня това на един уважаван участник във форума, специалист в друга област).

sian, знаеш ли до какво ще доведе махането на терморегулатора, особено в една претоварена система?

tsvetan4462, каква ти е целта ( както попита и 2W6) - горещи радиатори или топла стая? Ако нямаш проблеми с горивния процес в камината ( а той термостата се грижи за това), просто не прави нищо - системата ти работи перфектно! В противен случай най-много да притвориш малко някой радиаторен кран - по-добре секретен(ако имаш монтиран). Не си измисляй сам проблемите! Дълго и безпроблемно ползване!
popovvv - специалист
До Tsvetan 4462,
Най-добре е да напалите камината и да поддържате огъня дълго.Следете дали всичко което ни описхте се повтаря. Изключвайте някои от консуматорите за да видите дали нещата се променят.
Съгласен съм с LazarGanev, за делта Т, но ако на мястото на Притито стеше кондензен котел. Експлоатирам сищия модел Прити, но с 13квт. водна риза и съм забелязал следното:
-При темп. на водата в системата 60-65гр, горенето е лошо,пламъка е с много дим и сажди.Водната риза се облепва с катрани и сажди за кратко време и КПД-то пада.Част от горивото/в краищата на огнището/ остава неизгоряло.
-Най-добро изгаряне при темп. на водата 75-85гр.Появява се и пиролизното горене, което в първият случай липсва.Количеството на катрани и сажди е малко, горивото изгаря почти на 100%.
На база опита ми с посочените печки-"камини" смятам, че те трябва да се използват само във високо температурни отоплителни системи, в противен случай рисkувате да се превърнете в коминочистач.
sian - специалист
--Провери филтърът на помпата,има ли байпас помпата ,ако да затворен ли е напълно.На коя степен е помпата,увери се че помпата работи.Може да има лоша циркулация ако е разхерметизиран филтъра или холендъра на помпата откъм смукателната страна.
LazarGanev - "Велик майстор"
popovvv, "знам за какво говориш" - както се казва в една реклама. Аз също имах няколко години локално парно с камина "Прити". Знам колко катран се събира в горивната камера и колко конденз изтече през снадките на тръбите на комина докато намеря решението - термостат за 25лв.Точно затова се обърнах към sian и tsvetan4462 да не говорят и вършат глупости - защото както каза и ти от собствен опит, горивният процес се влошава силно при температури под 60°С. точно този термостат прави така, че всяка камина може да работи без проблеми с доста преоразмерена отоплителна система. Затова ще се аргументирам с няколко изречения и ще обясня какво се получава в случая при tsvetan4462 :
Значи идеята на термостата е да прави така, че температурата на водата в камината да е максимално висока, за да има оптимално горене. Тук искам да вмъкна, че ако има възможност да се поддържа Т=150°С, горенето ще е още по-добро, но понеже във водната риза има вода, която кипи при Т=100°С, трябва да се съобразим с това и да настроим термостата на температура по-ниска от температурата на кипене.. Затова си го настройваме на 80-90°С (малко преди кипене). Ако имаме преоразмерена система и нямаме термостат, то колкото и да кладем огъня, няма да достигнем зададената температура. Ако поставим термостат, той включва помпата за да раздвижи водата и пак изключва щом навлезе студена вода в камината. Колкото е по-голямо разминаването в мощностите на камината и радиатотите, толкова по-рядко и за по-кратко време включва помпата, като температурата на водата във водната риза се движи около зададената, т.е., горивният процес е добър, и няма нужда да търсим кондензен котел. Какво става в радиаторите? При краткотрайно включване на помпата, изтласканото малко количество вода се разпределя във всички радиатори, по малко. Така температурата в горният край на радиаторите е близка до тази в камината, но в долния край на радиаторите водата е студена, защото постъпилото малко количество не е достигнало до там. При следващото включване пак се изтласква малко гореща вода към радиаторите и така малко по малко, бавничко водата в радиаторите се завърта, но при това бавно завъртане тя изстива и се получава голямо дТ между входа и изхода, което пък е станало повод за притеснение у tsvetan4462. Е, питам те аз popovvv, сега частично или напълно си съгласен с мене и има ли повод tsvetan4462 да се притеснява, макар и да му е преоразмерена системата? Моето мнение още веднъж го повтарям - при наличие на изправен и правилно настроен термостат всяка камина може да работи с доста преоразмерена система без проблеми и не трябва да се сменя с по-голяма, ако се справя с отоплението на жилището, нито пък има нужда да се махат ребра за да работи добре!
трябва да се съобразим с това и да настроим термостата на температура по-ниска от температурата на кипене.. Затова си го настройваме на 80-90°С (малко преди кипене). За да не отваряма нова тема. Въпроса ми е към г-н Ганев,като настроя термостата на 80-85 градуса да отваря, а котела е настроен да гори на 70 гр. има ли проблем или да го увелича и него на 80? Питам защото като увелича термостата на 75гр. температурата на котела отива на 90 за да включи помпата.При тази разлика не знам дали котела ще може да работи на предварително зададената 70гр. Моля за съвет,че конденза си стои.
Благодаря предварително!
LazarGanev - "Велик майстор"
Тези показатели, които се отчитат са приблизителни, както и настройката на термостата. То естествено, че ако не включи помпата котела няма как да поддържа температура 70°С. Важното е да се поддържа колкото може по-висока температура в котела за да няма конденз. Ако искаш да го изчистиш от нагар, най-лесно става като го разкачиш от системата и го изпразниш и така го запалиш празен - всичко изгаря. Само, че после трябва да чакаш да изстине за да го напълниш, че горещия чугун не харесва студена вода.
popovvv - специалист
До LazarGanev,
Не съм си и помислял да предлагам замяна на Притито с кондензен котел.Само посочвам, че разликата 60-30гр е по характерна за кондензни котли.
С няколко изречения ще обясня защо смятам, че има нередност в системата:Ремонта е променил само броя на глидерите в някои стаи, а тръбната разводка е същата.Да разгледаме двете леви стаи на първият етаж-в едната глидери преди 10/500, сега 10/500, в другата преди 15/500, а сега 14/350, т.е. в едната стая радиатора е същият, а в другата е с по- малка мощност.Нормално е работата на тези два радиатора да не се промени, но не е така.За да работят те по начина ,който описва Tsvetan трябва дебита на потока преминаващ през тях да е намалял.Това намаление може да е от въздух в системата, запушване на филтъра,неправилно разпределяне на общият поток по клоновете, не работеща помпа.Тук е момента да отбележа, че не знаем дали пробата е протекла достатъчно дълго време за да може всичката вода в системата да достигне висока температура.Затова е и съвета ми към Tsvetan да направи една по-представителна проба.Съгласете се,че в посочените две стаи температурата при така работеща система няма да се вдигне, а ще падне, а това обезсмисля ремонта.
Лазаре, аз съм привържаник на автоматизацията и съм го подчертавал в предишни изказвания, приемам метода за настройка на релето, който описваш, но за мен в описания случай нещата не опират до това.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моля за съвет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: