• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте Майстори!Току що се регистрирах,за да мога да попитам разбирачи и това е първото ми участие във форума.Та на въпроса-решил съм да монтирам скрито ключе на колата,прекъсващо някоя верига,като съответно двигателят да върти,но да не може да запали.За целта искам да ползвам микроключе от тези за монтаж на платка.Големият плюс при него са миниатюрните му размери и възможността да бъде монтирано изключително незабележимо,за разлика от разните ЦК ключета.Какво реле мога да ползвам за тази цел.Тъй като не съм много навътре в тази материя,ме притеснява въпросът,че това са ключета,които имат само едно стабилно състояние-отворено.Съответно и следващият въпрос-как впоследствие ще прекъсвам веригата чрез това ключе,когато излизам от колата?Казвам си-няма как да няма такова реле.Ама какво и кое,това ще кажете вие
plamen6703 - майстор
Като за без пари можеш да си монтираш едно такова "реле" https://www.olx.bg/ad/alarmena-sistema- ... 5dcd695002 има и други по-качествени "релета". Иначе това, което искаш да правиш с микроключе, реле... е занимавка за дечурлига :wink: :partyman:
kozl - майстор
Ако колата е <15 г, тя ще има вградено такова "реле". Наричат го имобилайзер.
Ти какъв таралясник искаш да защитаваш с микроключе :?
ben84 - специалист
kozl написа:
Ако колата е <15 г, тя ще има вградено такова "реле". Наричат го имобилайзер.
Ти какъв таралясник искаш да защитаваш с микроключе :?
Има едни момчета, които си изкарват хляба с това и могат да подкарат дадена кола на <15 години за няколко минути.
Имат знания, софтуер и хардуер за целта.
Представи си обаче, че тая кола има едно тъпо ключе, скрито някъде, или да трябва да пуснеш габарит, радио, или там каквото и да е, де прекъсва захранването на горивната помпа.
Ще се наеме ли въобще момчето, да проверява целостта на схемата и ако се наеме, колко време ще му е нужно? А като разбере, че няма захранване помпата, ще има ли метър проводник тоз герой да я захрани?

Аз лично дори не заключвам колата си, когато спирам за по-малко от час и няма скъпи вещи в нея. Само вземам ключа с мен.
Ако някой е решил да я запали без него, значи ще успее и да я отвори.
:-D
Последна промяна от ben84 на вт мар 06, 2018 9:29 pm, променено общо 1 път.
ben84 - специалист
lkoykov написа:
Здравейте ...
Коя верига мислиш да прекъснеш?
Схеми разчиташ ли?
Мога да предложа варианти, ама ако ти е сложно, тури един голям "Стоп" бутон насред таблото така, че да бие на очи. Гарантирам ти, че никой няма да се сети и дори да ти повярва, че това е блокировка против кражба.
:partyman:
joro39 - специалист
преди години имах на един бус подобна система на помпата ,но беше ключе плюс реле като загасиш двигателя веригата към помпата се разпада.
kolev_k - специалист
ben84 написа:
lkoykov написа:
Здравейте ...
Коя верига мислиш да прекъснеш?
Схеми разчиташ ли?
Мога да предложа варианти, ама ако ти е сложно, тури един голям "Стоп" бутон насред таблото така, че да бие на очи. Гарантирам ти, че никой няма да се сети и дори да ти повярва, че това е блокировка против кражба.
:partyman:
Преди години когато си карах ладичката,имах набези в-у нея.На таблото имаше ключ за допълнителни светлини за мъгла,който не се ползваше.Смених го с такъв с 3 положения,off,on,start(без надписи разбира се).Старта връща с пружинка на средно положение.Една сутрин гледам колата с метър напред,вратата отключена,кожуха на волана разбит за да търсят жиците.Да ама не.Жиците отиват на ключа,който е на таблото пред очите ти.
















ия път.
valentino76bs - майстор
Аз съм правил такова с рид ампула даже мисля ,че е живо някъде из нас .С малко магнитче доближавайки определено място където е ампулата се задейства реле което изключва постоянна маса на бобината(замасява чукчето).Активирането е с един бутон сложен на видно място :)

Прикачен файл

P_20180307_064040.jpg
Последна промяна от valentino76bs на чет мар 08, 2018 12:36 am, променено общо 1 път.
kozl - майстор
ben84 написа:
kozl написа:
Ако колата е <15 г, тя ще има вградено такова "реле". Наричат го имобилайзер.
Ти какъв таралясник искаш да защитаваш с микроключе :?
Има едни момчета, които си изкарват хляба с това и могат да подкарат дадена кола на <15 години за няколко минути.
Имат знания, софтуер и хардуер за целта.
Представи си обаче, че тая кола има едно тъпо ключе, скрито някъде, или да трябва да пуснеш габарит, радио, или там каквото и да е, де прекъсва захранването на горивната помпа.
Ще се наеме ли въобще момчето, да проверява целостта на схемата и ако се наеме, колко време ще му е нужно? А като разбере, че няма захранване помпата, ще има ли метър проводник тоз герой да я захрани?

Аз лично дори не заключвам колата си, когато спирам за по-малко от час и няма скъпи вещи в нея. Само вземам ключа с мен.
Ако някой е решил да я запали без него, значи ще успее и да я отвори.
:-D
Защо трябва да си представям нещо, което съм правил и ползвал повече от 30 г?
Това беше подвеждащ въпрос към автора, който видно от неговото първо мнение в тоя форум и хабер си нема как да попита.
Единственото конкретно е, че двигателя трябва да върти без да запали. Веднага мога да задам контра въпрос. Някой знае ли колко разстояние може да измине колата на скорост и на стартер?
Т.е. единственото смислено в питането е, че блокировката на стартера отпада. Ама какъв е двигателя :?
Аз деля защитата на двигателите на 2 типа:
- умни с компютър. Места за саботаж (защита) - бол.
- механични. Малко възможности за защита.
А твоятя идея за помпата, се прескача с туба с гориво, маркучи и помпа с две щипки за акумулатор.
Локумения път на теорията е доста разтегателен. Аз от житието ще извадя два примера.
Дъртата кола имаше блокировка на волана при изваден ключ, но до първия ремонт на ключалката при автоключар. Тоя ми изхвърли заключващия механизъм с презумцията " Ти знаеш ли ако се самозаключи волана във време на движение какво ще стане?". Eдната защита отпадна :cry: А иначе на роднина се заключи волана на полски фиат по време на движение. Колата зле, той извади късмет без драскотина по себе си. А и много добре ми беше ясно, защо мАстора изхвърли блокиращия механизъм. Аз се измъчих половин ден и смених пружината на стартовия ход сам, обаче с неподходящата пружина. Същата по форма, но с недостатъчна сила. И голямата трудност бе в сглобяването на механизма за заключване на волана. Явно си иска чалъм, а аз успях с многобройни опити до де стана.
Втората защита пак бе погубена от майсторска ръка. Аве тия майстори мноо ги бива да хакат защитите :shock: Скъса се пружината на газта в ГНП. Помпата отиде на ремонт на стенд и се върна с изрязан имобилайзер, при което даже заплатих 50 лв за таз услуга. Та колко са 50 лв :? Толкова е оценката за хакване на имобилайзера на стенд.
И така дъртата кола остана без защити :cry:
Да ама не, защитава я едно ключе. Ама кой ще я краде тая кола :? Некой скрападжия. И дали ще го спре ключето :?
Antonii - майстор
Аз съм правил подобно нещо с двуканално дистанционно. Даже мина като втори имобилайзер през застрахователите, че се искаше такъв за автокаското.
Избирате си две вериги с консумация до 10А, че до толкова издържат релетата и сте готов. Даже може да се реализира палене само от дистанционното, но при поставен ключ на контакт.
  • 1
  • 2

Тема "Какво реле би свършило работа?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: