• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Здравейте колеги,предстои ми смяна на котела за отопление.
Искам да попитам без никакви ангажименти ако може да споделите какви пелетни котли ползвате за лично отопление.
Моля за извинение ако темата съществува.ПОЗДРАВИ!
VelinPetrov - специалист
Колега анкета ли искаш да правиш ?
Иначе по темата:
Котел Bosch Solid 2000B 17kW с горелка Bisolid 25kW hc.
Два сезона ги използвам безпроблемно. Но горелката е с ръчно почистване и не е за слънчоглед.
В по-високият клас бих препоръчал Грейко котел с горелка.
Благодаря за отговора и препоръките колега,анкета нямам намерение да правя просто питам защото в нета има голямо предлагане на комбинирани пелетни котли.
Предполага се че всеки е взел най доброто решение за своето отопление.
Аз съм с Виадрус 17 кв и пелетна горелка РВ 40,на донбаски въглища смогваше да затопли 5 радиатора и бойлер,120 литра,но на пелети мощноста явно е на половината нищо че горелката е мощна.
VelinPetrov - специалист
nikoni_23 написа:
Благодаря за отговора и препоръките колега,анкета нямам намерение да правя просто питам защото в нета има голямо предлагане на комбинирани пелетни котли.
Предполага се че всеки е взел най доброто решение за своето отопление.
Аз съм с Виадрус 17 кв и пелетна горелка РВ 40,на донбаски въглища смогваше да затопли 5 радиатора и бойлер,120 литра,но на пелети мощноста явно е на половината нищо че горелката е мощна.
Скоро по-голяма лудост не бях срещал. 40 кв. горелка на 17 кв. котел...Без думи.
andy_forresite - майстор
Комбинираните котли на пръв поглед са много хубаво нещо, но на практика нещата стоят другояче. Ще дам пример с бус и лек автомобил с еднакъв двигател. Първото може да хване много багаж и да превозва хора, но не може да се движи като автомобил. Няма тази стабилност в завоите, има по-дълъг спирачен път, ускорява по-бавно, не развива висока скорост и харчи повече гориво, защото тежи много и често аеродинамиката му е близка до тази на врата на плевня. Може да се ползва като автомобил - да идеш за вестник, за хляб и т.н. Автомобилът може всичко, без да позволява превозване на много хора и багаж. И ся ко да прайм кат искаме да може и двете работи :?
Тук идват минивановете, които са хибрид между бус и автомобил. Но пак не може хванат хора и багаж като бус и пак не се движат като лек автомобил. Компромис - подобен на комбинираните котли. Комбинираните котли горят въглища, дърва, пластмасови бутилки, стари дрехи, кочани царевица, дръже, слама, чипс, надробени клони ... и пелети когато са с горелка. Те обаче са създадени с малко вътрешно съпротивление - пушекът да може да излезе от въглищата и дървата. С пелети това не е добре.
Много добре трябва да се помисли какво гориво ще се гори и да се вземе точния котел.
По темата: комплектът на грейко, пелетния вариант.
И пак по темата - горелка 40 и котел 17 #-o Става, но да ограничиш мощността й на 16-17 kw. Всичко над 17 kw ще излети през комина. И със 100-киловатова горелка да е, пак максимално може да усвои 17 kw. Какво може да се направи? Купуваш му още секции. Направи го 5-секционен че сега май си само с три секции. Подобрения по писанията във форума и помощ от приятели - прегради, ламарини за турболатори и евентуално го вдигаш на кутия. Правиш си горелката до максимум 20 kw (до 4 кг/ч пелети) и си готов. Или си купуваш друг котел, но кой точно - не знам.
andy_forresite написа:
.... .
Анди, имам преки наблюдения над комби Грейко. Скарата даже е в плюс, над пламъкът. Неоправдано висока е цената само.
Винаги има изключения от приказката за 2, 3 в 1.
Освен това, този котел се справя, освен със всичките боклуци, върху скарата, и с почти всички видове пелети, за разлика от останалите пелетни котли, дето могат да горят само 107 октаново гориво.
За анкетата- Бош 27 кила+ РВ 20, Грейко естествено.
Rumen72 - специалист
:drinkers: Един, такъв, и един такъв , ама ми се ще да сменя PBто с SMB, инак и двата са 35 кв.

Прикачен файл

IMG_20180311_042435.png

Прикачен файл

IMG_20180311_042500.png
Последна промяна от Rumen72 на нед мар 11, 2018 4:26 am, променено общо 3 пъти.
Благодаря Анди за изчерпателния отговор,горелката е "марели",има 5 степени за модулация,днес я ограничих на 2-ра степен,нямам идея каква мощност.Поставил съм стандартната преграда чугунени плочи 2 бр. една права и една ъглова.Допълнително съм поставил една преграда от ламарина под тази стандартната и турболатори,клапата на котела е зтворена около 60-70% Системата е затворена без трипътен вентил,помпата се управлява от горелката.От ноември месец до днес е изгорял малко над 4 палета от скравена
Нов съм във форума и пред мен стои въпроса: Какъв котел на пелети (да не е комбиниран) да си закупя?
Обръщам се към вас за съвет, защото всеки търговец си хвали и предлага стоката си.
Котела ще се монтира на вилата и няма да работи постоянно. Отопляемата площ е около 100-120 кв.м.
Цената на котела е важна, но не е определяща за вземане на решение. Интересува ме надеждност, лесно обслужване и т.н. Предлагат ми добто решение, което е сравнително евтино, но в момента не искам да го споменавам за да не ви влияя на съветите ви.
Ще бъда благодарен на всеки конструктивен съвет.
  • 1
  • 2

Тема "Какъв котел за отопление на пелети ползвате" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: