• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Keresteliev - специалист
PIP написа:
... Това с падането на мощността с предавателните числа на теория е така, но това което не разбирам е разликата в килограмите при различните мотори. ....
На теория НЕ Е така!

Мощността си е същата. Може да падне с до 5% от загубите в предавката.

Пада въртящия момент, а не мощността.

Мощността е въртящ момент по обороти. Вдигаш оборотите - пада въртящия момент.
Физика, какво да правиш!

:)

п.п. Мотор с висок въртящ момент е по "масивен" от същия с малък въртящ момент, но с по високи обороти при еднаква мощност. Въртящият момент при въртеливо движение е аналог на силата при праволинейно. Така, че голям въртящ момент - по-голям диаметър на вала и корпуса, за да не се "счупи". Тук вече влизаме в съпромата.
PIP - майстор
След като пуснах темата почетох по въпроса, 5252 и т.н. и това, което каза един колега по-рано в темата за килограмите изглежда наистина да е най-показателно за реалния въртящ момент (работата, която върши мотора). Мощността (hp) за мен е безполезна освен като разходна норма. Единствените недостатъци на 'многополюсните' мотори изглежда да са по-ниското кпд и теглото. Мен конкретно ме спря теглото на мотора и на шайбата.
  • 1
  • 2

Тема "избор на електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: