Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Здр, колеги имам едно питане.
Климатик 12-ка конвенционален. Компресора работи без прбоблем, но проблема е следния перката на външното тяло не върти съмняваше ме да не е заминал електромотора затова е свалих и е вързах директно на 220 и тръгна без проблем но като е кача на климатика не тръгва
как мислите възможно ли да е от кондензатора или от реле ?
lov - майстор
Като си го свалил с кондензатора ли го свали или без него та взе че тръгна. :lol: Или прочете по форумите че някъде имало кондензатори и айде барабар Петко с мъжете.
lov написа:
Като си го свалил с кондензатора ли го свали или без него та взе че тръгна. :lol: Или прочете по форумите че някъде имало кондензатори и айде барабар Петко с мъжете.
без кондензатора е свалих
lov - майстор
И как го пусна без него та завъртя :?
И като го монтира отново толкова ли беше трудно да премериш какво ходи до вентилатора или само ще си чешем пръстите по клавиатурата. Пък можеше и да мернеш кондензатора макар да не е точно ще ти покаже поне че не е прекъснал.
Последна промяна от lov на съб апр 28, 2018 4:46 pm, променено общо 2 пъти.
Прикачен файл:
20180428_164223.jpg
20180428_164223.jpg (111.75 KиБ) Видяна 4449 пъти
Прикачен файл:
20180428_145728.jpg
plamen6703 - майстор
Сменяй кондензатора на електромотора и кажи какво се случва. :partyman:
preslav - майстор
Външния вентилатор се управлява от тръбния датчик във вътрешното тяло. Като свалиш филтрите ще видиш и двата датчика, еиния е като черна пъпка, той е за стайната температура, а другия е монтиран на тръбите за фреона - ще го познаеш. Проследяваш кабелчетата му до платката, откачаш го и мериш съпротивлението - не знам колко е на твоята Осака (на моята е 10 килоома) и когато загрееш датчика с ръка съпротивлението пада. Ориентир може да ти бъде съпротивлението на другия датчик (пъпката), но не всички климатици са с еднакво съпротивление на датчиците. Датчици се продават, не помня цена, но не е била кой знае каква щом съм си купил 5-10-15 и 20 килоомови датчици комплект за да не се разхождам втори път до магазина.
валкиса - специалист
Трябва да отвориш вътрешното тяло и да смениш релето на вентилатора.
LazarGanev - "Велик майстор"
И двамата говорите уверено, но различни неща :) . Последно - дали е NTC датчик или реле (термостат). Аз също си мисля, че на стара Осака би трябвало термостат да управлява вентилатора, ма де да знам :?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Нали го пускаш на охлаждане???
Има ли 220V между червеният и черният?
Ако има -кондезатора.
Ако няма - релето във вътрешното вероятно.
Без да се измери само си гадаем.

Тема "Климатик Осака проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: