• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 34
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
tony-bobo - специалист
ср фев 08, 2017 9:18 pma_stoev написа:
А цената на тая пита... Вентилатора който ще я обдухва? Дайте да говорим в пари и нови съоръжения, щото ако ще сравняваме втора употреба, няма по-евтино отопление от горене на стара дограма :D
П.П.
На въздушна термопомпа е трудно да и помагаш.
Може да и се помогне, ако я инсталираш навсред нестинарска жарава и да я поддържаш жаравата 24 часа на ден. :lol:
tony-bobo - специалист
съб апр 29, 2017 2:48 pmевгени1 написа:
Здравейте колеги, на моята самоделка вода/вода започнах да загрявам връщащият се към компресора фреон от соларните панели чрез буфер 500 л. Успях само да пробвам как работи и отоплителния сезон свърши и ще се ползва следващия сезон, но ме притеснява че температурата на влизащия в компресора фреон понякога достига 35, 38 градуса. Има ли някаква опасност за компресора.
Има и то не малка, това е като да сложиш в хладилника една вряла та превряла тенджера с манджа да я поохладиш.
Променяш волуметричния обен на хладилния аген, физичния процес на кино, компресора започва да не се охлажда "carnot diagram" директно отива в канала а след някоя друга година и компрессора. Да не говорим за термовентилите, какви сигнали започват да подават(чрез прекалено затваряне или отваряне), за какво налягане става на въпрос, а оттам и нагар по спускателния клапан.
Погледнах току що (само за тебе), във фирмения работен каталог на една от най известните им марки тук за врущаща температура над 32C
(OPERATION NOT RECOMENDED)
Събираш му двете граници много близко бре колега, започва да му пречарнява пред очите на на тоя компресор. Още малко му трябва и ще го дариш с инфаркт.
tony-bobo - специалист
нед апр 30, 2017 10:17 amевгени1 написа:
Тази температура 35, 38 гр. е в продължение на около 1 минута и след това постепенно слиза до 12 гр.
Тогава си ОК
tony-bobo - специалист
нед апр 30, 2017 6:33 amшоп написа:
Нормална двуетажна къща общо около 2000м2 с 5 см стиропор изолация и ПВЦ дограма. Искам термопомпата да работи само на нощна ел.енергия. За през деня имам всегоривна горелка и ако е слънчево подпомагам с вакуумни сл. колектори

За целта в мазето на къщата подготвям буфер 10м3 за да може част от затоплената през ноща вода от термо помпата да се използва и през деня.

:? :? :? мина ми през ума и идеята кондензатора да бъде потопен директно в 10м3 буфер, но не знам изобщо как да изчисля диаметри на медни тръби и дължини. Ако се ръководя от правилото 0,1м2 за киловат- би трябвало 2.5м2 да вършат работа... Подобно на системата на Торбалана с директно изпарени в земята... :?

Знам, че има 10 ина човека в този форум, които са капацитети и с тяхна помощ мога да направя системата :supz:
Кажи ми каква мощност ти е помпата. Тая къща два декара ли е или 200 квадрата.
Полезната ти работна температура ако топлиш тоя буфер на нощна тарифа с термопомпа ти е в рамките на 17 до 19C максимално. Загряваш я до 52 градуса после охлаждаш до 35. Това са само 17 градуса което означава че задулжително трябва да имаш нискотемпературно подово отопление, и то поставено в цементова плоча а не под дурвен под или нещо подобно.

За 17 градуса работа температура се получава че можеш да съхраниш около 110KW топлина.
Ако имаш ТМ-на машина 15 KW това затопляне на водата ще продължи 7,3 часа. При среден COP около 3,15. Като водата от източника(земята) е 7 градуса а водата постъпваща в топлообменника е 48 градуса а изходната ще ти е 52.

Що се отнася до размер на тръби или серпентини това е лесно. нищо подобно няма да правиш а просто един coaxial heat exchanger или ако искаш пластинчат. Но лично аз бих предпочел "coaxial" Много по надежден и по малко проблеми с него. (научете ме как да слагам снимки тука ще ви пращам) отколкото с пластинчат. и една малка помпа "180W WILLO S Type" или пидобна, която да е монтирана да смуче от най долната точка на буфера ти,и да бъде монтирана ако не точно, поне на не повече от 10 сантиметра от най ниското ниво на буфера ти, минава водата през топлообменика (кондензатор) и я връщаш обратно в буфера отгоре. И не да се изсипва а да я пускаш под нивото на водата от противоположната страна където ще засмуква помпичката ти. Размера на тръбата между буфера и помпичката е цол и четвърт, между помпата и топлообменика един цол, между топлообменника и буфера цол и четвърт. Мога да ти го начертая ако искаш.

Други въпроси?

Лагам си 4 сутринта стана.
Последна промяна от tony-bobo на пон авг 20, 2018 7:52 pm, променено общо 1 път.
tony-bobo - специалист
чет яну 11, 2018 10:42 pmВалери Найденов написа:
Здравейте, имам сондаж 32м в Бургаско с 14 градуса целогодишно. Водата е твърда и ще скапе който и да е топлообменник. Четох в темата, че ако пусна в кладенеца медна тръба с фреон (директно изпарение) ще замръзя сондажа. Не съм много вещ но ми се струва нереално т. к. Коефициента на топлопроводимост на водата е по-висок от този на почвата. А вода в този район има доста.
Ще стане като скала лед за два три дни ако навън е студено и помпата върви почти постоянно.
Не го прави
tony-bobo - специалист
пет яну 12, 2018 10:27 amВалери Найденов написа:
шоп написа:
Водата с много соли и микроелементи или така наречената твърда вода може да образува котлен камък, но при по-високи температури. Сега не си спомням точно и не ми се търси, но е около и над 30 градуса


При 14 гр вход и 9 гр изход в топлообменника ти няма да се образува котлен камък.

Идеята ти за 100 м медна серпентина във варел 200 литра ще ти даде ужасно малък топлообмен в сравнение с пластинчат топлообменник със същата площ като на медната серпентина.
Звучи сякаш притесненията ми че ще запуша топлообменника са напразни. Мой съсед разпитва за вода-вода някой от спецовете в тази облласт и тои му беше споменал, че ако не ползва препарати за да умекоти водата ще сменя топлообменник на 1 до 2 години. Има някаква мистерия около тази сондажна вода, но твърдо съм решен да разбера за какво са всичките тези дерзания. :?
Ще захапеш дръвцето с тая сондажна вода. Със сигурност ти го казвам.
Прочети и какво съм писал из по по напред.
А котления камък се появява не когато помпата работи на режим отопление, А на режим на охлаждане. Тогава топлообменника вързан за земята е кондензатор, при отворен луп, демек сонда, е около 70-80 градусамедната тръба. Няма и едно лято и ще го запуши. А то едното вързано с другото, натрупа ли котлен камък то това е голям изолатор. А като дойде зимата се чудиш защо сметките ти са по височки.
Питай патило.
turbocharged - специалист
пон авг 20, 2018 12:38 amtony-bobo написа:
Вертикален пробив за геотермално отопление:
Отвора на сондата е 4 инча (1 инч= 2,53 см) около 10 см. Дължината необходима за 1 тон е 150 фита. (двойна тръба с обратно завъртане отдолу. Между тръбата и земята дупката се запълва с разтвор (THERMAL GROUTH) отдолу нагоре а не обратно. Машината за запълване струва 25,000$. (Моята я продадох преди 3 години. Преместихме се във Флорида и от това тук няма нужда) Ако няма такава машина фирмата която пробива просто им покажете вратата.
Добре дошъл tony-bobo!
Вертикалния пробив ли е най-ефикасен? С такова впечатление оставам от думите ти.
То със сигурност българските сондьори трудно ще имат машина за запълване. Може ли да опишеш машината?
Ще обясниш ли по-подробно начина на изпълнение на вертикален пробив. И материала за запълване.
За един тон=3.52 kw 150 фита = 50 м ли трябва да е сондажа. Общо 100 м тръба.?
Може ли да се направят два по-плитки сондажа и да се свържат отгоре?
шоп - майстор
пон авг 20, 2018 12:38 amtony-bobo написа:

А другото по интересното което стана в последствие след като инсталирахме всичко. Тукашното енерго инсталира електромер като тия които слагат по заводите, индустриален, газомера също такъв, индустриален. Негови съседи за по малки къщи плащат по 2,500-3000 на месец за топло.
А сметките на ток и газ ( включително отопляв външен басейн 25,000 Галона) при нашето изпълнение са 125$ осреднено на месец.
Добре дошъл и от мен!

Би ли ми обяснил, как с една термопомпа сметката е 25 пъти по-ниска от на съседите при положение, че къщата е по-голяма и топлите и басейн?!



Иначе в Бг сондажите ги пълним с бентонит и без спец. машина:-)
шоп - майстор
пон авг 20, 2018 10:38 amtony-bobo написа:
нед апр 30, 2017 6:33 amшоп написа:
Нормална двуетажна къща общо около 2000м2 с 5 см стиропор изолация и ПВЦ дограма. Искам термопомпата да работи само на нощна ел.енергия. За през деня имам всегоривна горелка и ако е слънчево подпомагам с вакуумни сл. колектори

За целта в мазето на къщата подготвям буфер 10м3 за да може част от затоплената през ноща вода от термо помпата да се използва и през деня.

:? :? :? мина ми през ума и идеята кондензатора да бъде потопен директно в 10м3 буфер, но не знам изобщо как да изчисля диаметри на медни тръби и дължини. Ако се ръководя от правилото 0,1м2 за киловат- би трябвало 2.5м2 да вършат работа... Подобно на системата на Торбалана с директно изпарени в земята... :?

Знам, че има 10 ина човека в този форум, които са капацитети и с тяхна помощ мога да направя системата :supz:
Кажи ми каква мощност ти е помпата. Тая къща два декара ли е или 200 квадрата.
Полезната ти работна температура ако топлиш тоя буфер на нощна тарифа с термопомпа ти е в рамките на 17 до 19C максимално. Загряваш я до 52 градуса после охлаждаш до 35. Това са само 17 градуса което означава че задулжително трябва да имаш нискотемпературно подово отопление, и то поставено в цементова плоча а не под дурвен под или нещо подобно.

За 17 градуса работа температура се получава че можеш да съхраниш около 110KW топлина.
Ако имам машина 15 KW това затопляне на водата ще продължи 7,3 часа. При среден COP около 3,15. Като водата от източника(земята) е 7 градуса а водата постъпваща в топлообменника е 48 градуса а изходната ще ти е 52.

Що се отнася до размер на тръби или серпентини това е лесно. нищо подобно няма да правиш а просто един coaxial heat exchanger или ако искаш пластинчат. Но ас бих предпочел "coaxial" Много по надежден и по малко проблеми с него. (научете ме кака да слагам снимки тука ще ви пращам) пластинчат. и една малка помпа 180вата, която да е монтирана да смуче от най долната точка на буфера ти,и да бъде монтирана ако не точно поне на не повече от 10 сантиметра от най ниското ниво на буфера ти минава водата прех топлообменика и я връщаш обратно в буфера отгоре. И не да се изсипва а да я пускаш под нивото на водата от противоположната страна кудето ще засмуква помпичката ти. Размера на тръбата между буфера и помпичката е цол и четвърт, между помпата и топлообменика един цол, между топлообменника и буфера цол и четвърт. Мога да ти го начертая ако искаш.

Моля да ми обясните, как сметнахте цифрите в болдвания и оцветен в червено текст.
Как изчислихте тези 110KW?

Аз ги смятам приблизително 197,2KW при акумулиращ флуид "сладка" вода, обем 10000литра и разлика в начална и крайна температура 17 градуса по целзии.

Физиката в САЩ и в БГ е една, нали?
tony-bobo - специалист
пон авг 20, 2018 12:50 pmturbocharged написа:
пон авг 20, 2018 12:38 amtony-bobo написа:
Вертикален пробив за геотермално отопление:
Отвора на сондата е 4 инча (1 инч= 2,53 см) около 10 см. Дължината необходима за 1 тон е 150 фита. (двойна тръба с обратно завъртане отдолу. Между тръбата и земята дупката се запълва с разтвор (THERMAL GROUTH) отдолу нагоре а не обратно. Машината за запълване струва 25,000$. (Моята я продадох преди 3 години. Преместихме се във Флорида и от това тук няма нужда) Ако няма такава машина фирмата която пробива просто им покажете вратата.
Добре дошъл tony-bobo!
Вертикалния пробив ли е най-ефикасен? С такова впечатление оставам от думите ти.
То със сигурност българските сондьори трудно ще имат машина за запълване. Може ли да опишеш машината?
Ще обясниш ли по-подробно начина на изпълнение на вертикален пробив. И материала за запълване.
За един тон=3.52 kw 150 фита = 50 м ли трябва да е сондажа. Общо 100 м тръба.?
Може ли да се направят два по-плитки сондажа и да се свържат отгоре?
Вертикалния е най ефикасен,
могат два или три, трябва да са вързани последователно.

Имах един такъв случай не можехме да вкараме тая голяма триосова пробивна машина в двора на един клиент, пък бях взел капаро а и не исках да се отказвам, живееше насред 5 улици от мен. Та тогава трябваше да пробивам с една самоделка правена от един колега. Смешна работа беше машината, и не можеше да дълбае много. Направихме ги около 25 метрови. Да ви кажа голямо ми беше притеснението. Но после се оказа че тоя смешен топлообменин в земята даваше най добри температури. През целия сезон входящата температура от земята към помпата почти не се промени. Към края на сезона падна с около 3-4 градуса и толкоз, остана си положителна.

Тая 100 метра тръба трябва да е залепена отдолу и да прави завъртане.
Отгоре не можеш да ги вържеш, а прокопаваш канал 1,2М дълбок непосредствено до тях, и ти да можеш да влезеш вътре и се връзват там долу. После го заравяш стед тестовете.
Мога да ти пратя снимка на инструмента за лепене а и как изглежда канала. Ако някой ми покаже как да ги кача, как става, или ми звъннете на Vaiber да ми обясните. 708-415-8689 Тони

https://www.chemgrout.com/product-indus ... eothermal/

а ето и машината, моята беше CG-550 Geotech Series но от по стария им модел.

Някой беше питал/ казал някуде че ги пълнят отгоре с бентонит.
Първо бентонита има много ниска топлопроводност и не екато другите материали използвани тук на които по голям % вътре е силикатен пясък. Теглото му е сравнително по голямо на обен откокото чистият бентонит.
А проблема на пълненето отгоре е когато извадите всредлото на пробивната машина 30, 40% от дупката отдолу е запълнене а с вода вече. Попадането на бентонита в тая среда на вода започва да се отмива и вече не е бентонит. Говорим изобщо ако достигне бентонитния разтво до долу, в повечето случай не достига. Какво се получава в тоя случай, помпата ще ви работи но под заявените в каталозите параметри, поради съществуващи кухини между ПЕ тръба и земята.

А при мащината маркуч от един цол влиза едновременно с трубата която се полага в отвора и пулни самата отдолу нагоре като маркуча постепенно се издърпва. Така че даже да има вода отдолу, густотата на разтвора я избутва а не се отмива.
Тънкости майна тънкости
Последна промяна от tony-bobo на пон авг 20, 2018 9:58 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 34

Тема "Термопомпа Земя-Вода(самоделна)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: