Монтаж, топло и звукоизолации.
Master_Kenobi - V.I.P.
subzero написа:
ама нали се сещаш за да направя пода със саморазливна замазка 8 см колко пари трябва да хвърля за смес :-D а и ще падне голяма тежест върху самата плоча! :)
Саморазливните замазки изобщо не търпят такива дебелини. Няма да стане с нея. Пък и ако основата (плочата) ти е наклонена, кой знае как ще дойдат нивата, ако ползваш саморазливна. Карай с обикновена земновлажна замазка.
За плочата не бери грижа - ще издържи.
И не разбирам защо се коментират само тия 8 см.?! :? Касата на ПВЦ-то няма ли да бъде застъпена поне един сант от замазката? Пък и проблем може да има при малките просвети, да не стигне височина, а не при големите.
subzero - специалист
ще се опитам да отг на всичките ти въпроси :) по въпроса защо съм направил първо дограмата а чак сега ще правя пода, защото я правих преди две години и ми стигнаха само до там парите :sad: а исках да затворя етажа поне и после малко по малко да правя вътре ! освен входната вътре не съм правил другите врати защото ми се иска първо да оправя пода и вече по него да си взема мярката! мн ми се иска да изравня на всякаде нивото защото не ми харесва във всяка стая да е различно нивото :sad: касата на входната врата не е облегнала в плочата има 2-3 см разтояние! аз си мислих друго за нея вместо да я демонтирам няма ли да е по лесно просто след като направя пода в коридора ако има голямо разтояние между пода и врата да направя дървен прад! ти какво мислиш за това? а и друго понеже не съм правил до сега саморазливаща се замазка и ми се струва че ако искам да изравня навсякаде нивото да кажем спадна ламината или теракота и да останат 4-5 см ще ми трябва доста замазка? или греша?
Pooh - майстор
Саморазливната се полага САМО ЗА ЗАРАВНЯВАНЕ И ЗАГЛАЖДАНЕ на класическата варо-циментова замазка. повече от о,5см. денивелация не са за саморазливна.
subzero - специалист
ок а с какво ми предлагате да го направя? с нормална замазка от песък и цимент? и ако е така защо не препоръчваш с гипсогазер?
Master_Kenobi - V.I.P.
subzero написа:
касата на входната врата не е облегнала в плочата има 2-3 см разтояние! аз си мислих друго за нея вместо да я демонтирам няма ли да е по лесно просто след като направя пода в коридора ако има голямо разтояние между пода и врата да направя дървен прад! ти какво мислиш за това?
В момента имаш 5 см. от крилото на вратата до бетона, а от касата 2-3 см. При минимална дебелина на замазката около 4 см и още 2 см за подова настилка, не разбирам за какво голямо разстояние и какъв праг говориш. Проблемът ти там е, че може да не ти стигне височината за замазка и настилка и крилото да се рендосва отдолу.
Като искаш не демонтирай вратата, но пази касата от контакт с влагата на замазката. Трудно ми е да ти обясня как, но може - нещо изрезка от фибран, отвън с акрил... такова нещо.

Честно казано, аз не бих се впуснал в сценария, който си замислил: Идеално точни нива във всички помещения. Това е почти илюзия. Все нещо ще се намери да прецака нещата, пък и разлики от 1-2 см (дори и 3) в различните стаи, които ще са видими само ако се вгледаш на колко см. от пода е крилото на балконските врати... Не, не смятам това за удачно.
subzero - специалист
благодаря ви за отговорите :) имам още малко време да завърша първо с грубата мазилка на стените и после ще видя как ще го направя и ще пусна снимки да видите как е станало :-D
Pooh - майстор
Не ти препоръчвам гипсофазер, защото ти е ниско нивото при входа, а за сухият под на КНАУФ започваш от минимум 4 см. - дебелината на фазера+посипката. При положение, че ще пускаш и тръби за парно ... просто са ниско вратите при това положение. Нивелирането на всички стаи става елементарно с маркуч с вода (вече го разисквахме и се разбра че си наясно) - пускаш маркери на всеки ъгъл по стаите и при еднакво сваляне от маркера и нивото ще ти е еднакво. Всеки средно интелигентен майстор може поне това, а саморазливната е за финиш на цялата работа - дава ти допълнително заравняване на евентуално мърдане на "майките" и гланцирането необходимо за ламината (разбрах, че на това си се спрял). Като цяло - виждаш, че 8см. "ерлък" или светене при някои врати, всъщност съвсем не е много, просто без да си положил замазката е малко трудно да си го представиш. Често срещана грешка е да се пуска щурца (бетонената гредичка, която оформя горният край на вратата) на 205-206см. от суровият бетон и при изпълнението на замазката светлия отвор за вратата пада под 200см. , което си е вече гаф.

Надявам се да съм обяснил нещата достатъчно ясно, ако има допълнителни въпроси - пипай ;)
subzero - специалист
наистина като погледна от тази гледна точка не е чак толкова зле :-D а за замазката каква ще ми препоръчаш? аз ми мисля дали да не пробвам с цимент и перлит :? хем по евтино хем по лесно а и уж перлита нали има изолазионни своиста ! а и нз ако го правя така мога ли да слагам армирана мрежа а и дали трябва изобщо :)
Pooh - майстор
Сам ли мислиш да я изпълняваш?
Всъщност и в двата случая е хубаво да се консултираш със специалист. Аз по отношение на замазката мога да ти дам насоки как трябва да изглежда и къде да търсиш маана на майсторите, просто си имам хора които я изпълняват и не ми се е налагало сам да си я бъркам.
Но да карам подред - армировка не мисля, че ще ти трябва - имаш си достатъчно на плочата отдолу, това си е една обикновенна замазка все пак. Перлита е добра идея, но там където трябва да е тънка замазката (3см.-ят участък) се опасявам да не спука, ако не веднага, то след време. Моят съвет е - класическа варо-циментова замазка, саморазливна, подложка, ламинат или теракот, където се налага. Ламината и теракота, при добре изпълнена замазка могат да се приемат за 1,5см.-ви настилки. Преходни лайсни на местата където се събират различните видове настилка ... май е това.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО наблюдавай за следното:
Да се шприцова пода преди полагане на замазката (с циментово мляко - това е цимент с вода)
Да се спазват максимално нивата - улеснява те в бъдещите дейности
Да се покрие с П образен профил тръбата за парното - ако тръгнеш да я пробиваш по невнимание в бъдеще, да се усетиш, че правиш беля ;)
Да се заглажда с метална маламашка готовата замазка (т.нар. гланциране) - намалява разхода на саморазливната, а това има директно финансово отражение;)

Това е ... проверявай всичко още докато се прави с хубав нивелир, за да не се чудиш как да оправяш свинщини в последствие и ... късмет.
subzero - специалист
за съжаление нямам възможност да плащам на майстори а и съм си напатил от тях и ще си го правя сам ! благодаря ти мн за обясненията само едно немога да разбера! стандартната замазка за под не е ли пясък и цимент (3 към 1), а както гледам ти ми предлагаш да си го направя с варо-циментен разтвор :? и понеже искам да си сложа от онези листове за свукоизолоция под замазката ли да го слажа или преди да сложа ламината ?

Тема "дайте съвет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: