Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ср окт 24, 2018 12:34 amEvgeniy написа:
Бях пускал тема за "мембрана чудо" и отзивите бяха подобни :).
Идеята е не да се пуска пара в комина. А при толкова висока температура да се получи разграждане до HHО и да горят разградени газове. Баща ми едно време вкарваше вода в москвича по подобен начин и твърдеше, че пести гориво и подобрява горенето.
Вкарването на вода, в горивната камера на ДВГ, се прави за да предотврати нещо, което довежда до разрушаване на ДВГто. Така наречената "водна "инжекция"
При москвича е довела до икономия, маскирайки някои неточности в настройката на мотора.
naster - майстор
ср окт 24, 2018 6:24 amТрифон П.Трифонов написа:
Вкарването на вода, в горивната камера на ДВГ, се прави за да предотврати нещо, което довежда до разрушаване на ДВГто. Така наречената "водна "инжекция"
При москвича е довела до икономия, маскирайки някои неточности в настройката на мотора.
+1
Antonii - майстор
Това се прави и при някои спортни автомобили. Даже се продават готови китове за това.
Но ефекта който се постига не е съпроводен с икономия на гориво.
ср окт 24, 2018 5:22 pmAntonii написа:
Това се прави и при някои спортни автомобили. Даже се продават готови китове за това.
Но ефекта който се постига не е съпроводен с икономия на гориво.
Това се прави изключително на състезателни /"спортни" се продават/ автомобили, а китовете са за Бързи и яростни.
Не се цели постигане на ефект, а се отстранява нежелан такъв, с цел недопускане на дефект.

Възможно е да има някакви тактики и чалъми за това с водата, ама го крият.
По големките сигурно помнят как навремето един чичо наливаше вода и нещо зеленко, в резервоара на Ладата и после стана тихо.
ben84 - специалист
ср окт 24, 2018 6:55 pmТрифон П.Трифонов написа:
По големките сигурно помнят как навремето един чичо наливаше вода и нещо зеленко, в резервоара на Ладата и после стана тихо.
Eдин от първите в демократична България. Същите сигурно помнят и оня де енергизираше чаша вода поставена пред телевизионния екран.
А и духчето Кики сигурно помнят. :partyman:

ПП. Да не забравяме и Супер Шоу Невада :-D
Hursa - майстор
Това за впръскването на вода в цилиндрите на двигателите с вътрешно горене е любопитна тема. Правено е и се прави, но „днес” по-рядко. Целта е допълнително охлаждане на двигателя, особено челата на буталата. За кратковременно форсиране на двигателя, впръскване след компресора с едновременно повишаване на компресията – широко използвано при изтребителите, през втората световна война - при което наляганията в цилиндрите значително е нараствало, натоварването на биелите, коляновия вал, а най-вече биелните лагери и лагерите на коляновия вал силно се натоварват и може да се стигне до нарушаване на масления клин в тях и до контакт метал/метал. Но се е впръсквала не чиста вода, а метанол и вода.
Чрез впръскването на вода се цели намаляването на температурата при висока компресия, охлаждане на компресирания въздух след компресора (вместо интеркулер), охлаждане на силно нагрети детайли в цилиндрите – най вече челата на буталата или стените на горивната камера върху които може да са се задържали тлеещи отложения - и така увеличаване на прага до детонационно горене в „бензиновите” двигатели.
Имало е разработки и на серийни модели с впръскване на вода след компресора (или турбокомпресор). Дори днес има разработки – във връзка с екологията, за впръск на вода, която би заменила подаването на изгорели газове в смукателния колектор от ЕГР системите – при бензинови двигатели. Така се намалява температурата на горене при частични режими (а преобладаващата част от времето двигателя работи именно при такива режими), а това намалява образуването на азотни окиси. Намалява се температурата при изгаряне на горивната смес, но се запазва високото налягане в цилиндрите, вследствие на изпарение на водата – така се подобрява и до някаква степен икономичността при тези режими.
Но темата беше за горенето на дървата :). Вероятно се забавя изгарянето на дървата, но какво се печели с това. Освен неголеми загуби с изпарената допълнително вода (предполагам - в неголеми количества), излитаща през комина. С какво подобно забавяне на горенето, превъзхожда забавянето на горенето, чрез ограничаване подаването на въздух. Поне, аз като не специалист, виждам по-скоро недостатъци.
Evgeniy - майстор
Навремето като търсих обяснение стигнах до това

По важното е:
"Газ, получаемый в настоящем случае, т. е. при вдувании одного воздуха, есть собственно генераторный газ, состоящий преимущественно из окиси углерода и азота. Если одновременно с воздухом вдувать и водяной пар, то последний разлагается раскаленным углем и образует сначала угольную кислоту и водород. Затем угольная кислота более или менее вполне переходит в окись углерода, так что мы имеем смесь, состоящую из окиси углерода, водорода, азота и угольной кислоты. Эта смесь и есть так называемый полуводяной, или Д., газ."
ср окт 24, 2018 8:09 pmHursa написа:
Това за впръскването на вода в цилиндрите на двигателите с вътрешно горене е любопитна тема. Правено е и се прави, но „днес” по-рядко. Целта е допълнително охлаждане на двигателя, особено челата на буталата. За кратковременно форсиране на двигателя, впръскване след компресора с едновременно повишаване на компресията – широко използвано при изтребителите, през втората световна война - при което наляганията в цилиндрите значително е нараствало, натоварването на биелите, коляновия вал, а най-вече биелните лагери и лагерите на коляновия вал силно се натоварват и може да се стигне до нарушаване на масления клин в тях и до контакт метал/метал.
Но се е впръсквала не чиста вода, а метанол и вода.
Чрез впръскването на вода се цели намаляването на температурата при висока компресия, охлаждане на компресирания въздух след компресора (вместо интеркулер), охлаждане на силно нагрети детайли в цилиндрите – най вече челата на буталата или стените на горивната камера върху които може да са се задържали тлеещи отложения - и така увеличаване на прага до детонационно горене в „бензиновите” двигатели.
Имало е разработки и на серийни модели с впръскване на вода след компресора (или турбокомпресор). Дори днес има разработки – във връзка с екологията, за впръск на вода, която би заменила подаването на изгорели газове в смукателния колектор от ЕГР системите – при бензинови двигатели. Така се намалява температурата на горене при частични режими (а преобладаващата част от времето двигателя работи именно при такива режими), а това намалява образуването на азотни окиси. Намалява се температурата при изгаряне на горивната смес, но се запазва високото налягане в цилиндрите, вследствие на изпарение на водата – така се подобрява и до някаква степен икономичността при тези режими.
Но темата беше за горенето на дървата :). Вероятно се забавя изгарянето на дървата, но какво се печели с това. Освен неголеми загуби с изпарената допълнително вода (предполагам - в неголеми количества), излитаща през комина. С какво подобно забавяне на горенето, превъзхожда забавянето на горенето, чрез ограничаване подаването на въздух. Поне, аз като не специалист, виждам по-скоро недостатъци.
Чел си, но нещо ти бяга.
Просто трябва да си се задълбочил повече, а не само да си учил ДВГ.
Имаш попадения, но не ги обясняваш-не осмисляш защо се прави.
Да си останем на дърва!
Следващият пост и той така.
Hursa - майстор
ср окт 24, 2018 10:55 pmТрифон П.Трифонов написа:
Чел си, но нещо ти бяга.
Просто трябва да си се задълбочил повече, а не само да си учил ДВГ.
Имаш попадения, но не ги обясняваш-не осмисляш защо се прави.
Да си останем на дърва!
Следващият пост и той така.
Ако имаш нещо в предвид - сподели. Защото в случая, мисля, четейки репликите ти по въпроса - доста повече неосмислени твърдения си изказал (сорри :)) . И това, го твърдя, въпреки че за двигателите с вътрешно горене съм чел само повърхностно.
Последна промяна от Hursa на ср окт 24, 2018 11:32 pm, променено общо 1 път.
Hursa - майстор
ср окт 24, 2018 10:40 pmEvgeniy написа:
Навремето като търсих обяснение стигнах до това
Мисля, че описания процес не е аналогичен на този в темата. Но дори да получаваме подобен газ (смес от газове), само ще имаме повече енергийни загуби. Получени в обикновенна "горивна камера" (огнище) голяма част от тези газове ще ги загубим. Още по лошо, част от тях може да се възпламенят в димоотвода.

Тема "Как да оползотворим повече топлина от едно дърво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: