• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Цецо - специалист
Има 6 кабела с еднакъв цвят без обозначения.
valentino76bs - майстор
чет ное 22, 2018 8:09 amЦецо написа:
Има 6 кабела с еднакъв цвят без обозначения.
Щом по никакъв начин не се сортират търси в нета информация как да определиш нач.край!
Hursa - майстор
Имаше подобна тема и се включвам само от любопитство. Без много да разбирам.
вт ное 20, 2018 7:32 pmЦецо написа:
Трифазния ми двигател има 6 извода , които нямат никакво обозначение.С мултицет определих изводите на трите бобини.Ясна ми е схемата на свързване в триъгълник с работен кондензатор.Има ли значение в каква последователност ще свържа трите намотки ?
Може да се определи посоката на завъртане спрямо изводите, които захраните непосредствено и изводите към които свържете кондензатора, но трябва да се знае фактическото взаимно положение на намотките. При вас може да се определи само с разглабяне, така че по-добре опитно :). Ако се завърти обратно на желаната посока просто променяте свързването на кондензатора, така че да „дефазира съседната” намотка.Изображение
(Ако се използва за дефазиране „индуктивен” елемент – посоката ще е обратна, но до колкото разбирам с кондензатор е значително „по-добрия” вариант.)
А „пусков” кондензатор дали е необходим? Ще получите значително по-добър пусков въртящ момент.
За да определите условните начало/край по нагоре са дали три варианта (дори 4).
swissmad1 написа:
Така:
https://www.youtube.com/watch?v=J_NGlRs ... 9l21P&t=0s
Krass написа:
С една батерия е по-лесно и безопасно.
Втория и аз мисля, че е по-лесен (всъщност има два „варианта с батерия”).
Но не знам дали с мултицета ще „хванете” импулсите, използвайки го като амперметър например. (Но може би Krass има някакъв друг вариант в предвид.)
Krass - майстор
Батерия и стрелкови уред.
Hursa - майстор
Стрелкови уред дали ще може да намери :), само за една проба? Мултицета може би също ще свърши работа, не е чак толкова инерционен.
Изображение
Една не много ясна схема за "метода с батерията". Мисля, че по добре да се използва амперметър (където са показани волтметрите). Следи се "знака" на показанието, като се "подава" импулс - "включване" или "изключване" на батерията. (За цялото "изпитание" би трябвало да са достатъчни два замера.)
Krass - майстор
Точно това е методът. А вместо уред може да се пробва със светодиод.
Hursa - майстор
оффтоп Това е оригинално. Не бих се сетил :)
Цецо - специалист
На табелката на трифазен двигател има обозначение 220 /380.Това значи ли че като се свърже в триъгълник може да работи в монофазна мрежа или трябва задължително да се включи и работен кондензатор ?
Andri01 - майстор
Щом е трифазен,за монофазна работа винаги ще му трябва кондензатор.
DMN - майстор
Не винаги. Зависи за какво ще се използва. Някои работят и тръгват без кондензатор, трябва само при пускането им да се завърти ротора на ръка в желаната посока и тръгват. При по-мощните може и да не стане този номер и си трябва кондензатор. То по-скоро кондензаторът е по-важен за стартирането и определянето на посоката на въртене в зависимост от свързването му.
:partyman:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Трифазен двигател като монофазен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: