Най - вълнуващия въпрос зимно време.
GreykoExp50RB50 - специалист
Радиаторите са преоразмерени и затова качих тези планове за да се погледне,за да не се окаже,че 20 няма да се справи,нека се види за всеки случай! :)
GreykoExp50RB50 - специалист
Радиаторите са по тези параметри:
Прикачен файл:
радиатори мощност.jpg
stelibg - специалист
Някой ще разтълкува ли следната графика (по скоро screenshot), като направи изводи. Малка подсказка - червената колонка е превключване от P1 към P3, след като вдигнах градусите на котела от 50 на 60 в 23:30 часа. Още една подсказка - вчера беше мъгливо и темпеаратурата се въртеше около 0-1 градуса, през нощта задуха "южняка" и снега се топеше. Сега е 4 градуса по Целзий.

Прикачен файл

greyko.png
LazarGanev - "Велик майстор"
нед дек 09, 2018 8:50 amstelibg написа:
Някой ще разтълкува ли следната графика (по скоро screenshot), като направи изводи. Малка подсказка - червената колонка е превключване от P1 към P3, след като вдигнах градусите на котела от 50 на 60 в 23:30 часа. Още една подсказка - вчера беше мъгливо и темпеаратурата се въртеше около 0-1 градуса, през нощта задуха "южняка" и снега се топеше. Сега е 4 градуса по Целзий.
Ами какво да и тълкуваме - проблемите аналогични като при GreykoExp50RB50 - голям котел/горелка и доста преорамерени радиатори. Действало се е по един и същ начин - първо се избират големи радиатори (да има), а после се смятат техните мощности и се избира още по-голям котел.
За това, че котелът е голям съдим по това, че работи основно на Р1, което означава лошо горене и нагари (кокс) в горивната камера на горелката.
За това, че радиаторите са много преоразмерени говори факта, че се работи със задания 50*С, което не е добре за котела - катрани, налепи и т.н.
Препоръките и за двамата са следните:
1. Смяна на горивната камера с подходяща по-малка. Това за stelibg може би ще е достатъчно и няма нужда от смяна на котела, но за GreykoExp50RB50 е по-добре да се смени и котела (мое мнение)
2. Добавяне в системата на помпена смесителна група за понижаване на температурата към радиаторите, а котелът да работи на по висока температура - да речем 70*С и да върти през бойлера, или малък буфер, или хидравличен изравнител, задължително с термовентил.
Като резултат котелът ще работи на висока температура (70*С)и висока мощност (ще сменя Р2 и Р3), а към радиаторите ще отива ниска температура - 40-50-60*С, колкото е необходимо.
GreykoExp50RB50 - специалист
нед дек 09, 2018 10:05 amLazarGanev написа:
нед дек 09, 2018 8:50 amstelibg написа:
Някой ще разтълкува ли следната графика (по скоро screenshot), като направи изводи. Малка подсказка - червената колонка е превключване от P1 към P3, след като вдигнах градусите на котела от 50 на 60 в 23:30 часа. Още една подсказка - вчера беше мъгливо и темпеаратурата се въртеше около 0-1 градуса, през нощта задуха "южняка" и снега се топеше. Сега е 4 градуса по Целзий.
Ами какво да и тълкуваме - проблемите аналогични като при GreykoExp50RB50 - голям котел/горелка и доста преорамерени радиатори. Действало се е по един и същ начин - първо се избират големи радиатори (да има), а после се смятат техните мощности и се избира още по-голям котел.
За това, че котелът е голям съдим по това, че работи основно на Р1, което означава лошо горене и нагари (кокс) в горивната камера на горелката.
За това, че радиаторите са много преоразмерени говори факта, че се работи със задания 50*С, което не е добре за котела - катрани, налепи и т.н.
Препоръките и за двамата са следните:
1. Смяна на горивната камера с подходяща по-малка. Това за stelibg може би ще е достатъчно и няма нужда от смяна на котела, но за GreykoExp50RB50 е по-добре да се смени и котела (мое мнение)
2. Добавяне в системата на помпена смесителна група за понижаване на температурата към радиаторите, а котелът да работи на по висока температура - да речем 70*С и да върти през бойлера, или малък буфер, или хидравличен изравнител, задължително с термовентил.
Като резултат котелът ще работи на висока температура (70*С)и висока мощност (ще сменя Р2 и Р3), а към радиаторите ще отива ниска температура - 40-50-60*С, колкото е необходимо.
За моят случай,очаквам отговор за смяната какво ще се прави,пратил съм си тел.номер на лично и др. информация.
Да разбирам ли,че важи смяната и ще е по-добре да се смени конкретно с 20котела(при разглеждане на плановете ),или да се пробва първо с 20-ка само глава на сегашния котел,като се монтира 3-пътен вентил,помпата е достатъчна ,и да се затворят димогарните тръби?

Благодаря предварително и моля за отговор!
Поздрави!
stelibg - специалист
нед дек 09, 2018 10:05 amLazarGanev написа:
нед дек 09, 2018 8:50 amstelibg написа:
Някой ще разтълкува ли следната графика (по скоро screenshot), като направи изводи. Малка подсказка - червената колонка е превключване от P1 към P3, след като вдигнах градусите на котела от 50 на 60 в 23:30 часа. Още една подсказка - вчера беше мъгливо и темпеаратурата се въртеше около 0-1 градуса, през нощта задуха "южняка" и снега се топеше. Сега е 4 градуса по Целзий.
Ами какво да и тълкуваме - проблемите аналогични като при GreykoExp50RB50 - голям котел/горелка и доста преорамерени радиатори. Действало се е по един и същ начин - първо се избират големи радиатори (да има), а после се смятат техните мощности и се избира още по-голям котел.
За това, че котелът е голям съдим по това, че работи основно на Р1, което означава лошо горене и нагари (кокс) в горивната камера на горелката.
За това, че радиаторите са много преоразмерени говори факта, че се работи със задания 50*С, което не е добре за котела - катрани, налепи и т.н.
Препоръките и за двамата са следните:
1. Смяна на горивната камера с подходяща по-малка. Това за stelibg може би ще е достатъчно и няма нужда от смяна на котела, но за GreykoExp50RB50 е по-добре да се смени и котела (мое мнение)
2. Добавяне в системата на помпена смесителна група за понижаване на температурата към радиаторите, а котелът да работи на по висока температура - да речем 70*С и да върти през бойлера, или малък буфер, или хидравличен изравнител, задължително с термовентил.
Като резултат котелът ще работи на висока температура (70*С)и висока мощност (ще сменя Р2 и Р3), а към радиаторите ще отива ниска температура - 40-50-60*С, колкото е необходимо.
А сега моето тълкуване - аз виждам само ПРЕРАЗХОД. Сега малко данни за системата:
Присадена RB20 на котел Buderus Logano S111 - 27KW.
Комин - 6 метра (изчислен според мощността на котела) от коминни тела от неръждавейка ф20, изолирани с пяна.
Отоплявана квадратура - 80 м квадратни - първи етаж, термоглави на 3 и малко, температура 23 градуса в стаите. Бойлер със серпентина и 5 глидера в банята.
Втори етаж - същата квадратура, но термоглавите на "ЗВЕЗДИЧКА"
Още едно помещение от 28 квадрата, два радиатора, също на звездичка (зимна градина :) )
Котелът е в отделна пристройка извън къщата.
Дограма PVC, изолация 5см EPS.
Всички глидери са 60-тки, по 15 глидера в стая, като стаите са 4,2 x 4,7 метра приблизително

И на 50 градуса да е системата КОНДЕНЗ НЯМА. От експеримента, който направих втори път, установих, че губя около 200 грама гориво на час, ако повдигна градусите, т.е топля гълъбите (ето защо се навъртат около нас) :), но пък трябва да отварям прозореца в банята, защото при 60 градуса става голяма жега (няма термоглава)
Извод - трябва ми буферен съд, но предпочитам нискотемпературно греене.
P.S - няма нагар по горелката, няма катран в котела, пелетите - букови
andy_forresite - майстор
@Към грейко50 че не ми се цитира.
На първи етаж са към 17000 вата с лирата. И на втория са там някъде :? За газов котел са екстра, както и за ТП.
Не знам как се свързва тази помпена група, но ми звучи като 1000 лева само за части. По-евтиният вариант е комплект 20 и ограничаване на радиатори. Където може или се налага - изцяло спиране.
20-ката с нейния си котел на абсолютния си max гори с малко над 100 градуса към комина. Това е с 8 тръби, а твоят котел е с 12. Според мен под средна мощност ще се разтекат кондензи. Малко е сложно сега при тези радиатори, с оглед момента по възстановяване горенето от стаен термостат - доста енергия ще глътнат радиаторите докато се загреят отново. Реално погледнато ще е идеално да ти пратят глава 20 и да пробваш как ще потръгне. Тогава ще имаш ясна представа какво трябва да направиш. Трябва да намериш кой да ти я монтира. Сега го обмисляш, балтаеш и се чудиш ще сгреша ли, няма ли ... как по дяволите да постъпя.
Може ли снимка на колекторното табло на лично съобщение :)
LazarGanev - "Велик майстор"
нед дек 09, 2018 10:32 amstelibg написа:
И на 50 градуса да е системата КОНДЕНЗ НЯМА. От експеримента, който направих втори път, установих, че губя около 200 грама гориво на час, ако повдигна градусите, т.е топля гълъбите (ето защо се навъртат около нас) :), но пък трябва да отварям прозореца в банята, защото при 60 градуса става голяма жега (няма термоглава)
Извод - трябва ми буферен съд, но предпочитам нискотемпературно греене.
P.S - няма нагар по горелката, няма катран в котела, пелетите - букови
Нормално е при самото повишаване на температурата да има допълнителен разход, който е временен, но как пък ги засече точно 200 грама не знам :) . Не си спомням, че е била 20-ка горелката ти, но щом и тя е голяма, явно буфера не трябва да е най-малкия.
stelibg - специалист
нед дек 09, 2018 11:06 amLazarGanev написа:
нед дек 09, 2018 10:32 amstelibg написа:
И на 50 градуса да е системата КОНДЕНЗ НЯМА. От експеримента, който направих втори път, установих, че губя около 200 грама гориво на час, ако повдигна градусите, т.е топля гълъбите (ето защо се навъртат около нас) :), но пък трябва да отварям прозореца в банята, защото при 60 градуса става голяма жега (няма термоглава)
Извод - трябва ми буферен съд, но предпочитам нискотемпературно греене.
P.S - няма нагар по горелката, няма катран в котела, пелетите - букови
Нормално е при самото повишаване на температурата да има допълнителен разход, който е временен, но как пък ги засече точно 200 грама не знам :) . Не си спомням, че е била 20-ка горелката ти, но щом и тя е голяма, явно буфера не трябва да е най-малкия.
200-те грама са от софтуера на натурела, при зададени 33 кг/час на шнека, и при зададени настройки на P0 1,1 sec/45 sec, P1 1,4 sec/45 sec.
200-те грама са твърде теоретични :). Акцента е върху работата - при единият случай имаме доста Р0, при другият преобладаващо Р1
LazarGanev - "Велик майстор"
нед дек 09, 2018 11:28 amstelibg написа:
Акцента е върху работата - при единият случай имаме доста Р0, при другият преобладаващо Р1
И в двата случая не е добре и си иска буфер :wink:

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: