пон дек 17, 2018 1:46 pmpreslav написа:Не е към теб:-) Твоето писане по темата според мен е много точно и логино.
Понеже усещам, че забележката е и към мен
Проблема според мен идва от това, че между източника на топлинна енергия и РС не трябва да има кран. Последното е с цел безопасност, да не би някой да затвори крана към РС и обикновенно около РС се намира и предпазния клапан и става...буум!
Та като няма отсекателен клапан с изпразнител е доста трудно да се проверява налягането в РС.
Не е като почистването на У филтър и цирк. помпа, като пред и зад тях има спирателни кранове.
Колко хора изтакат цялата вода в ОС без да има проблем за да проверят налягането в РС? Аз не съм го правил никога и едва ли някой го прави. Нормално е.
Но когато има проблем и съмнения в РС е нужно да се източи водата в ОИ и тогава да се провери налягането. Елементарно е да се отвият 5-6-8 болта и да се прегледа визуално мембраната. Ако има някакъв теч тогава има вода и от двете страни на ЕПМД мембраната.