• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kaptagona - специалист
нед дек 23, 2018 12:41 pmТрифон П.Трифонов написа:
нед дек 23, 2018 10:05 amHursa написа:
А какво е налягането сега при около 40 45 градуса - преди да се включи помпата.
Кво питаш бе, човече?
РС на 1.3, водата на 1.1!!!!!!!!
Не се прави така.
Прочетете в темата за газовия котел Бош, съседна е! В последните мнения Майстор обяснява.
Майстора на Каптагона нищо не е свършил, а е взел пари.
Добре, че и тука не искате.
РС е 1.3 значи в системата 1.5-1.6. Така ли да разбирам.
нед дек 23, 2018 1:13 pmkaptagona написа:
...

РС е 1.3 значи в системата 1.5-1.6. Така ли да разбирам.
Принципно, такава разлика е добра, но като стопли не трябва да превишава 2.
Писах аз, ама ти като си прочел що не прочете и в съседната тема какво пише Лазар за наляганията?
Препоръки няма да давам, че много "баби хилаво бебе".
Hursa - майстор
нед дек 23, 2018 1:13 pmkaptagona написа:
РС е 1.3 значи в системата 1.5-1.6. Така ли да разбирам.
Въпроса е защо в системата с налягане 1,1 бар при загряване налягането не се е качило над тези 1,3 бара в разширителния съд. Нещо е поело разширяващият се обем на водата. Може би има въздух някъде. И да запълните до 1,5 този въздух ще си остане. А когато температурата се вдигне до 60-65 градуса пак ли играе около това налягане или вече е по високо.
kozl - майстор
Така напомпан РС на 1,3 и напълнена инсталация на 1,1 РС няма акумулиран обем на студено в РС. Докато не стане налягането в системата по-голямо от 1,3 бара, балона на РС не може да се свие, за да се акумулира в РС течност.
И така при тези данни РС няма как да работи като ни като демпфер ни като РС.
Не може ли да надуеш инсталацията на студено на 1,4 бара примерно по твоя манометър.
И проверихте ли работоспособността на предпазния вентил?
Всъщност колко е налягането във водопроводната мрежа?
Hursa - майстор
Но ако няма въздух налягането трябва "много бързо" да се вдигне от 1,1 до над 1,3 при загряване на системата (при неголямо вдигане на температурата). Е или ако няма изтичане. Има и други обяснения, но едва ли имат място. (Всъщност може наистина да връща към водопровода, но да е толкова ниско налягането в него :) )
preslav - майстор
вт дек 18, 2018 1:23 pmpreslav написа:
Стъпка по стъпка с ръководството
На страница 16 са описани основните неща, които трябва да се имат предвид.
т. 11.3 – в камината има вграден автоматиче обезвъздушител. До него се достига като се свали десния страничен панел (гледайки камината отпред). Предпазната капачка на този обезвъздушител не трябва да е стегната за да може въздухът свободно да се отделя от системата.
т. 11.4 – разширителният съд е с обем 10 литра и фабрично е напомпан на 1 бар.
т. 12 – работното налягане трябва да е между 1 и 2 бара, като идеалното е между 1.2 и 1.6 бара. При тестване е допустимо налягането да достигне 2.4 бара. Не се допуска камината да работи на сухо, към нея трябва да са закачени радиатори с минимална мощност от 8 KW.
Самоцитирам се защото ръководството за експлоатация на камината не е писно за да се дискутира, а за да се спазва.
За какви 1.3 бара в РС става дума, тоЙзи мастор кой го провъзгласи за майстор? Е ли допустимо крановете на събирателния колектор да се затворят поетапно с цел да се установи кой от контурите влияе на манометъра? Изпълнена ли е инструкцията в точка 11.3, е ли възможно там да е въпросната въздушна възглавница (ако изобщо има такава)? Питащият намери ли си автомобилна помпа, че сам да си донадуе РС до заветните 1.2-1.6 бара в работно положение на камината?
Hursa - майстор
Може би, наистина, има проблем с този автоматичен обезвъздушител. И това може да е източника на проблема. Аз поне въобще не съм обърнал внимание на това. Трябва да се провери, ако и питащия е пропуснал тази информация.
kozl - майстор
нед дек 23, 2018 3:15 pmpreslav написа:
Питащият намери ли си автомобилна помпа, че сам да си донадуе РС до заветните 1.2-1.6 бара в работно положение на камината?
Това па защо да го прави? Едно, че е неправилно, второ нема полза. Щом е пълнил на студено до 1,1 бар с вода, защо да вдига налягането във въздушната част на РС, което при празна система е 1,3 бара :?
Като тръгне помпата налягането в наличния манометър не е меродавно за разсъждения, но ако имаше 2 манометъра, към входящата и изходящата страна към помпата събира показанията и дели на 2 :roll:
А къде се пада връзката на РС спрямо помпата - пред или след?
preslav - майстор
нед дек 23, 2018 4:10 pmkozl написа:
нед дек 23, 2018 3:15 pmpreslav написа:
Питащият намери ли си автомобилна помпа, че сам да си донадуе РС до заветните 1.2-1.6 бара в работно положение на камината?
Това па защо да го прави? Едно, че е неправилно, второ нема полза. Щом е пълнил на студено до 1,1 бар с вода, защо да вдига налягането във въздушната част на РС, което при празна система е 1,3 бара :?
Като тръгне помпата налягането в наличния манометър не е меродавно за разсъждения, но ако имаше 2 манометъра, към входящата и изходящата страна към помпата събира показанията и дели на 2 :roll:
А къде се пада връзката на РС спрямо помпата - пред или след?
Май, май не ти се е четяла цялата тема или ти е убягнал поста с инструкцията за експлоатация. От къде се взеха тези 1.3 бара в РС, някакъв си мастор дошъл и с 10 помпи надул 10 литров съд до 1.3 бара, ама преди това не можал да измери налягането щото неволно изпуснал съда. Звучи ми адски тъпо да не можеш да премериш едно налягане и да се види пробита ли е мембраната или не. Моята автомобилна помпа е с манометър и само докато я закача виждам какво налягане има в гумите, а от там е лесно да се донадуят до зададеното. В случая нямам идея какво е правено, но ако помпата на мастора е без манометър за налягането в РС може да се съди и по налягането в системата като цяло при достигане на работна температура. Убягнало ти е и нещо друго, през първите две години системата в покой е била на 1.1 бара, а при работа е достигала предписаните 1.6 и стрелката на манометъра не е играела - сега има промяна в поведението на манометъра. То в инструкцията е посочено къде трябва да се сложи манометъра, но нали масторите знаят повече от производителите, че ако има възможност ще наслагат манометри на всички възможни отклонения, а после обикаляй и у/осреднявай.
Питащият иска системата му да работи както преди и да е безопасна, не го интересуват теориите за свиваемост на течностите и газовете. Може би да е за добро, но питащият го е страх да провери това и онова, а от там и всичките ни съвети и идеи са безпредметни.
Аз казвам това, което бих направил със съответното повишено внимание - вече е видял как да "отсече" камината от останалата инсталация, вече знае къде е цеФката на РС, ако си намери подходяща помпа може сам да си провери и нагоди налягането, да си напълни и обезвъздуши системата, а след това да провери работата на отделните контури.
Andri01 - майстор
Малко OFF: какво е преимуществото на затворена отоплителна система ,пред отворена? Минус -налягането,което при определени условия става бомбичка /малка/,UPS, предпазни клапани,мембранен РС... ?! Имам наблюдения над с-ма за отопление в къща на 2 етажа с 8 радиатора,котел-на дърва ,самоделен в мазата,без циркулациона помпа и РС в каратавана-атмосферен. Работи си над 25г. много добре,в планината.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

Тема "Манометър за налягане на вода в затворена система." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: