Ел. инструментите. Консумативи.
kaio - напреднал
вт яну 08, 2019 5:31 pmigteam написа:


Може да си перефразирам въпроса на как точно преценявате кога да свалите акумулатора от зарядното?
http://ang-bg.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0 ... %BE%D1%80/ ползвам от 5 години и не ми се налага да преценявам нещо, евентуално температурата на акумулатора. Че спирал тока по време на зареждането, че съм го забравил включен, просто не ги мисля тия неща.
kozl - майстор
ср яну 09, 2019 10:51 amkaio написа:
вт яну 08, 2019 5:31 pmigteam написа:


Може да си перефразирам въпроса на как точно преценявате кога да свалите акумулатора от зарядното?
http://ang-bg.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0 ... %BE%D1%80/ ползвам от 5 години и не ми се налага да преценявам нещо, евентуално температурата на акумулатора. Че спирал тока по време на зареждането, че съм го забравил включен, просто не ги мисля тия неща.
Не ти се е налагало, защото не си патил. Като ти се наложи, най-вероятно ще смениш акумулатора, без да си сигурен дали е за изхвърляне.
preslav - майстор
За старите трансформаторни зарядни със селенов изправител най-сигурният признак за напълно зареден (изправен) акумулатор е напрежението на клемите при работещо зарядно. Трябва да се внимава когато напрежението достигне 14 Вола защото след това много бързо се покачва и може да достигне 16-17 Вола. Аз спирам заряда на 15 и малко, проверявам кумулатора дали не е загрял и съм сигурен, че е изправен и зареден на 100%. Според разни теории зареждането с 14.2 +/- 0.4 V държи акумулатора в добра кондиция, но той никога не е зареден на 100%, а от там и процесите на сулфатизация си вървят, макар и бавно.
Не съм се занимавал да меря консумирана и отдавана мощност, но ми е напълно нормално да има разлика и то голяма (за 50% не твърдя), но като гледам как грее моето българско зарядно КПД-то му надали е повече от 70%.
И аз съм любопитен да чуя поне някои от термините, които използва автора на темата, може пък да се ограмотя малко, може и нещо да ми влезе в употреба.
preslav - майстор
ср яну 09, 2019 10:51 amkaio написа:
вт яну 08, 2019 5:31 pmigteam написа:


Може да си перефразирам въпроса на как точно преценявате кога да свалите акумулатора от зарядното?
http://ang-bg.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0 ... %BE%D1%80/ ползвам от 5 години и не ми се налага да преценявам нещо, евентуално температурата на акумулатора. Че спирал тока по време на зареждането, че съм го забравил включен, просто не ги мисля тия неща.
Предварително се извинявам, че пускам втори пост, но искам специално да отговоря на kaio - онзи ден (да на 07.01.2019 г.) обикаляхме да търсим зарядно за един приятел. Предложиха ни такова като твоето за 51 лв. но приятелят ми реши, че това са твърде много пари за нещо, което няма никаква индикация, ами прав си е човекът, иска да си гледа едни неща дето нищо не му говорят. В крайна сметка си хареса Райдер със същите параметри, ама има 3 режима на заряд, светещ дисплей показващ напрежение и ниво на заряд, има си всички описани защити и т.н. за 35 лв. Чудя се как брат китаец направи такива зарядни, а ние не можем, от къде идва разликата в цената при условие, че всички компоненти в нашенското зарядно са пак китайски?
nikolov333 - майстор
Произвеждат и продават в големи количества и имат евтина работна ръка.. Да не говорим за това, че продават с безплатна доставка голяма част от мало-габаритната техника, с "1 година гаранция", а и качеството им не е далече от марковите неща.. В Европа само Амазон има такива опции, но нашите производители не могат да се преборят с конкурентно способността и качеството на стоката, която се продава от утвърдените производители, макар че сигурно зарядното на П.Петков от форума е по-добро от повечето предлагани там, НО..в съвременния консуматорски свят, "е..еш и фърляш".. :)
lov - майстор
Вече не е точно така с работната ръка. Печелят от оборот и най вече с помощта на държавната политика за развитие на производството.
kozl - майстор
ср яну 09, 2019 3:31 pmpreslav написа:
За старите трансформаторни зарядни със селенов изправител най-сигурният признак за напълно зареден (изправен) акумулатор е напрежението на клемите при работещо зарядно. Трябва да се внимава когато напрежението достигне 14 Вола защото след това много бързо се покачва и може да достигне 16-17 Вола. Аз спирам заряда на 15 и малко, проверявам кумулатора дали не е загрял и съм сигурен, че е изправен и зареден на 100%. Според разни теории зареждането с 14.2 +/- 0.4 V държи акумулатора в добра кондиция, но той никога не е зареден на 100%, а от там и процесите на сулфатизация си вървят, макар и бавно.
Откъде па си толкова самонадеяно сигурен :?
Но пък сигурно акумулатора требе да е изправен, че помня в казармата като преподаваха акумулатори един съказарменик го обърна наопаки и изля от елекролита на чина. Чина пропуши а любопиткото пита "Това ли е тока де пуща пушеко?" :lol:
plamen6703 - майстор
По принцип "зарядно" за акумулатор ползват "летните" шофьори, ако човек си кара автомобила целогодишно е малко вероятно да му трябва зарядно за акумулатор.
Цените на автомобилните акумулатори за масова употреба са на цената на 3-4 стека цигари. Изкара ли три години акумулатора, почне ли да създава затруднения, въобще не си заслужава гимнастиката със "зарядно" за акумулатор, сваля се и се купува нов акумулатор.
Това, което се обсъжда в момента не е зарядно за зареждане на акумулатор, а за дозареждане на акумулатор и дали има амперметър е без всякакво значение! :partyman:
kaio - напреднал
ср яну 09, 2019 1:50 pmkozl написа:

Не ти се е налагало, защото не си патил. Като ти се наложи, най-вероятно ще смениш акумулатора, без да си сигурен дали е за изхвърляне.
Какви проблеми да очаквам, със зарядното или с акумулатора?

Не казвам, че съм купил най-умното, най-хубавото или най-евтиното зарядно(дозарядно) устройство. Просто не клеча над акумулатора и да следя напрежения, токове и температури от страх да го презаредя. След като напрежението на акумулатора достигне 14.4-14.5 волта се изключва, а при спадане на напрежението до 13.6-13.8 волта се включва и така докато го дръпна от контакта.Ако го оставя 10-15 или повече часа на заряд, резултата е задоволителен.Преди време си счупих ареометъра, та и тази процедура отпадна, а и на много от продаваните акумулатори не е приложима.Имах и едно зарядно, приличащо на лидълските(с бутон MODE), след като достигне около 14.4 волта се изключва и влиза в режим стендбай, ако спре тока или се разкачи акумулатора за малко, пак в стендбай. Не ми допадна и го подарих.

А на кои шофьори(зимни,летни) им трябва зарядно не знам, ама на мен ми трябва основно зимата. Всеки ден си карам дизелчето в малък град и на къси разстояния. При престои от 5-10 минути не го гася, но генератора(120 А) се задъхва, само подгрева на антифриза и на горивния филтър лапат 50 ампера. Като включа и другите зимни благини,положението е ......Така, че си дозареждам акумулатора профилактично, основно зимата.
preslav - майстор
ср яну 09, 2019 8:23 pmkozl написа:
Откъде па си толкова самонадеяно сигурен :?
Но пък сигурно акумулатора требе да е изправен, че помня в казармата като преподаваха акумулатори един съказарменик го обърна наопаки и изля от елекролита на чина. Чина пропуши а любопиткото пита "Това ли е тока де пуща пушеко?" :lol:
Е няма как да съм на 100% сигурен, все пак само някакви си 4 години съм си вадил хляба с това да зареждам акумулатори, ама то беше преди 15-тина години, може сегашните Lead Acid акумулатори да се зареждат на друг принцип.
Както и да е, още след първия старт акумулатора не е на 100% зареден и когато не ме мързеше да дозареждам акумулаторите си (пролет и есен) ги карах по 7-8 години, сега на третата година сдават багажа, ама те и колко са стотина лева за обикновен акумулатор.
Да използвам случая да споделя и друго едно мое впечатление от българското импулсно зарядно - направено е да се включва в контакт на стена, вентилационните отвори са така ориентирани, че при включване в хоризонтално положение охлаждането ще е нарушено. Китайските варианти са без вентилационни отвори, което ги прави доста по-flexible, допуска се дори да се ползват за зареждане на акумулатора без той да се сваля от возилото, което НЕ препоръчвам. Не съм си правил експерименти какво се случва след спиране на тока, вероятно има и такива, които "замръзват", но има и такива, които могат да се ползват като волтметър (колко точен не знам). В крайна сметка всички автоматични зарядни имитират подзаряда на автомобилния алтернатор (що пък така му викат), истинското зареждане става на специализирани зарядни станции, само съм виждал такава в добричкия завод за акумулатори.
Надявам се да съм бил изчерпателен г-н kozl.

Тема "Амперметър за зарядно за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: