• 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 104
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
чет яну 31, 2019 6:53 pmLazarGanev написа:

Техничарю, дето майсториш всичко без пари за приятели, няма да се заяждам много, само да те питам какъв тип е механизма, който задвижва тези твои турболатори?
Елементарно е да е с ръчка... веднъж дневно когато сипваш пелети да дръпнеш ръчката 2-3 пъти.
При грейко как е? Автоматично ли е, с мотор и програмируемо?

Защото за техничарите за почти без пари с едно моторче от чистачки от скрапа и едно циклично реле( времево) може и да е автоматизирано:-)

П.П. задвижването е елементарно. Да не плашим колегите. Тук всички са технически грамотни.
Дори постнатата от мен снимка ще помогне на много хора да не си помислят, че говорим за космическа ракета с цена 700 лева порнографско изпълнена. При тази система имаме дву раменно кобилично възвратно постъпателно движение.:-) Имаме 2, рамена, 4 кобилици и 8 хода в една редица. Ако имаме 10 редици в ход това са 80 тръби!!!
Не е сложно. Механика и логика.

Прикачен файл

2014-08-04_фото_50кВт.jpg

Прикачен файл

DSCN2138.JPG
DSCN2138.JPG (111.08 KиБ) Видяна 1391 пъти
LazarGanev - "Велик майстор"
чет яну 31, 2019 7:16 pmшоп написа:
П.П. задвижването е елементарно.
При тази система имаме дву раменно кобилично възвратно постъпателно движение.
Не е сложно. Механика и логика.
Тъй, тъй, не е сложно за който е внимавал в училище. Механизмът не е кобиличен, а коляно-мотовилков :wink: ! Оттам вече чрез механиката и логиката много лесно се доказва, че осите на цилиндъра и мотовилката в общия случай са кръстосани под различен ъгъл и само в ГМТ и ДМТ са успоредни. В случая с турболаторите обаче никога не се минава през тези 2 точки и осите са винаги кръстосани, като ъгълът се променя в накакви граници в зависимост от конструкцията. Вярно е, че при кобиличния механизъм осите са успоредни (оста на клапана е винаги успорена на осите на водачите), но тук случаят не е такъв. Добре, че не си се пробвал да правиш такъв механизъм. Затова Грейко и повечето производители са се спрели на пружини, а не твърди турболатори, но това не пречи по рашките форуми и българските им последователи да си измислят всевъзможни тъпи конструкции, нуждаеши се от десетки килограми желязо и здрави мускули, за да работят, други пък ги препоръчват без да знаят теорията и за какво иде реч! :cool:
phantom_ - специалист
И аз само да добавя, не се заяждам с никой но моторче от ЗАДНА чистачка би свършило тая работа без никакъв проблем. Друг е въпросът че ако е ново то ще струва една камара пари. Колко е вътрешното Ф на димогарните тръби?
gnt69 - майстор
чет яну 31, 2019 9:20 pmphantom_ написа:
И аз само да добавя, не се заяждам с никой но моторче от ЗАДНА чистачка би свършило тая работа без никакъв проблем. Друг е въпросът че ако е ново то ще струва една камара пари. Колко е вътрешното Ф на димогарните тръби?
Ф 67
шоп - майстор
Лазар, както вече написах, десетки, стотици и хиляди потребители четат темата.
Имат глави на раменете си и си вадят информиран избор.
От една страна е мнението на страничен съфорумец, който нито продава-нито купва. Само споделя без финансова изгода.
От друга страна дистрибутор, който е страна по спора, защото печели от всеки монтаж :idea:

Дистрибутора, казва, че е задължително монтирането на почистващ механизъм към всеки комплект котел и горелка грейко.

Аз казвам, че ако е задължително, защо производителя не ги комплектова като завършен продут?

Дистрибутора, казва, че всеки комплект почистващ механизъм с цена 600-700 лв е задължителен и се изплаща за един сезон. Струвул 1 тон пелети.

Аз питам, ако на масовката за 4000 лв с КПД над 90% ако добавим този комплект как ще даде икономия 1 тон пелети за сезон. КПД то 130% ли ще стане.
Отговор не искам.
Който има глава на раменете си ще разбере:-)
LazarGanev - "Велик майстор"
Шопе, какво стана с кобиличния механизъм, припомни ли си го :wink: ? Или отклоняваме темата в друга посока, за да избегнем неудобния спор :cool:?
Шопе, и без да каже дистрибутора, на всеки в тоя форум му е ясно, че почистващ механизъм е силно препоръчителен и по-сръчните си ги правят сами, чуха се цени 100-250лв, та затова казах, че е задължителен. Изрично съм говорил със собствениците на Грейко - нямат нищо против да се монтират самоделни механизми или на друг производител - по-добре да има някакъв механизъм, отколкото да няма техния. На тях им излиза скъпо, защото ползват скъпи и качествени пружини, калкулират се всички разходи, начислява се ДДС. Както казах този котел има достатъчно високо КПД, и няма нужда от турболатори, по-ценен е почистващия ефект на механизма, защото КПД е висок само при чист котел, като се натрупа по един пръст пепел, КПД отива в канала и съвсем нормално е да се губи 20% от топлината при замърсен котел, а Грейковците знаят, че със слънчогледови пелети за няколко дни пепелта е полепнала по тръбите. Тоест ако с чист котел на месец се харчи по 1 тон, нормално е при замърсен котел да се харчат 1200кг или 200кг повече. Е, за 5 месеца не стана ли един тон бе Шопе? Голям трън в очите са ти тези дистрибутори и все гледаш да ги плюеш, ама престани, щото постоянно се излагаш - биваш разобличаван, разбираш ли? Много те е яд, че печелят пари, ама те ги печелят с труд, а не чакат като тебе в края на месеца превода по сметка от колегата ти премиер :-D
Hursa - майстор
вт яну 29, 2019 9:50 pmLazarGanev написа:
Разликата е от земята до небето между истинските пружини, ползвани от Грейко и навитата тел на струг - както в цената, така и в качествата. Имам мостри от двете, който желае може да ги сравни.
Някой не може ли да покаже тези почистващи механизми за по любопитните. Все пак, щом е толкова по-добро инженерно решение - заслужава си да се види. Доста се е изписало за тях, а аз дори на сайта им не ги намерих. Вярно, погледнах само в "продукти".
Стоян Петришки - специалист
Дали е възможно направата на автоматизиране на почистващия механизъм, както по горе беше описано и да се управлява от изхода ха горелката за почистващо устроиство
LazarGanev - "Велик майстор"
съб фев 02, 2019 9:46 amHursa написа:
Някой не може ли да покаже тези почистващи механизми за по любопитните. Все пак, щом е толкова по-добро инженерно решение - заслужава си да се види. Доста се е изписало за тях, а аз дори на сайта им не ги намерих. Вярно, погледнах само в "продукти".
Слагал съм и оригинални и заместващи, производство на друг производител, дори аз съм с такива. На външен вид са еднакви, разликата е в материала на пружината. Оригиналните 575лв, заместващите 350лв без фактура, и едните, и другите вършат работа, така че няма място за умуване дали си струва покупката. Това е все едно да стоиш без кола, защото не можеш да решиш каква да си купиш :)
LazarGanev - "Велик майстор"
съб фев 02, 2019 9:58 amСтоян Петришки написа:
Дали е възможно направата на автоматизиране на почистващия механизъм, както по горе беше описано и да се управлява от изхода ха горелката за почистващо устроиство
Възможно е разбира се, но дали има смисъл? Много по-полезно е да се направимеханизирано изнасяне на падналата под пружините пепел
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 104

Тема "С какво се отоплявате" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: