Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
чет юли 18, 2019 11:33 amSlavi_Mitev написа:
Въпроса ми е стъпката на разполагане на тръбата не влияе ли на отдаваната мощност?
Разбира се, че вилияе.
Иначе щеше да се да се монтира тръба през метър или една тръба през средата на стаята.

Ако има "зебра" това е жаргона за топло и студено по пода значи мощността на подовото намалява.

Зебрата може да не се усеща със стъпала или с длани, но да се засече с инфра ред термометър или камера. Дори и 0,5 гр да има, това се отразява доста негативно.

Руснаците без да сматат с програми смятат така:
ако замновлажната циментнопясъчна замазка + пластификатор НАД тръбите е 5-7 см тръбите трябва да са монтирани междуцентрово на 10 см

ако същата замазка е 8-10-12см НАД тръбите, те се разполагат на 15 см междуцентрово.

Обръщам внимание замазката я мерят над горния край на тръбите.
nikolov333 - майстор
Гледах един руски клип, в който тръбите бяха в бетон 15см на 30см стъпка и твърдяха, че го нямало ефекта на зебрата..
шоп - майстор
Мога и да повярвам, но все пак съм леко скептичен. 30 см е прекалено.

Руснаците масово строят къщите си с фундамент УШП ( Утепленная Щведская Плитя )

Няма ивичести основи и фусове. Отдолу се слага 20-30 см фибран и върху него с двойна армировка се лее плоча-фундамент с дебелина 20-25-30 см.
В нея се залагат тръбите за водно подово. Отгоре заравняват с хеликоптер.

Получават доста неща накуп.
Фундамент, хидроизолация, топлоизолация, отопление, и чиста и равна повръхност дирекно за ламинат или лепене на грес. В УШП се полага и водопровода и канализацията. Няма замазки и други допълнителни скъпо и времеструващи операции.

Обаче си слагат тръбата на 15 см.... в много топли райони ( на ширината на БГ ) и на 20 см

Бетона има доста по-голям коефициент на топлопроводимост в сравнение с пясъчно-циментовата замазка, заради наличието на чакъла ( гранита е отличен топлопроводник)
Slavi_Mitev - помощник
чет юли 18, 2019 11:57 amшоп написа:
чет юли 18, 2019 11:33 amSlavi_Mitev написа:
Въпроса ми е стъпката на разполагане на тръбата не влияе ли на отдаваната мощност?
Разбира се, че вилияе.
Иначе щеше да се да се монтира тръба през метър или една тръба през средата на стаята.

Ако има "зебра" това е жаргона за топло и студено по пода значи мощността на подовото намалява.

Зебрата може да не се усеща със стъпала или с длани, но да се засече с инфра ред термометър или камера. Дори и 0,5 гр да има, това се отразява доста негативно.

Руснаците без да сматат с програми смятат така:
ако замновлажната циментнопясъчна замазка + пластификатор НАД тръбите е 5-7 см тръбите трябва да са монтирани междуцентрово на 10 см

ако същата замазка е 8-10-12см НАД тръбите, те се разполагат на 15 см междуцентрово.

Обръщам внимание замазката я мерят над горния край на тръбите.
Благодаря за бързият отговор.
Това всичко е ОК. Въпроса е в стая примерно с размери 3*3,3, със стъпка 10см могат да се сложат около 90м. тръба ф16. Може ли да се изчисли колко мощност ще отдава в стаята при делта t 7. За да са знае дали ще е достатъчно само подовото или ще трябва и друг източник.
Благодаря предварително.
radius - майстор
В подовото си ограничен от повърхностна температура под 27С (по някакви здравословни причини). Така може да видиш колко максимум може да извлечеш от свободните квадрати.
Делта т 7 е много, по скоро смятай с 3-5С.
andy_forresite - майстор
Дълъг път е това 90 метра. 75-80 ще дадат по-добър дебИт. От тук мощността ще нарасне.
1200-1300w ще има в стаята. Това при 35/30°. На 40/35 ще е повече.
35/28 (7° разлика) дават по-ниска мощност от 35/30.
За примера приеми че при 35/28 ще са 1000 вата; 35/30 - 1200 и на 40/35 - 1500 вата.
Slavi_Mitev - помощник
Благодаря, за делта t 7 изхождам от това, че смятам да сложа автоматични задвижки за баланс Salus THB23030. Мисля, че бях гледал някъде, че са на 7 градуса разлика, но не съм сигурен. За дължината на тръбата грубо казах като метраж в стаята, иначе общият метраж до колектора ще е повече и смятам да го направя на 2 кръга по около 55-60 метра. Имате ли наблюдение към упоменатите задвижки. Системата я виждам със програматори във всяка стая и модул за подово KL06 също на Salus. Изчислените топлозагуби на на стаите 3 на брой са между 870 и 900 W. В хола с трапезария има 1500w, но там е 25 квадратни метра и по сметките, които ми дадохте смятам, че ще може да се отоплява само с подово.

Относно делта t, във формулите дето са дадени в темата (дебит*делта t*1,163) ми излиза, че при по-голяма разлика и отдаването е по-голямо или някъде бъркам?
radius - майстор
Бъркаш, при по-голямо делта Т, връщащата тръба е по-студена - няма как да е по-добре. Освен това превърташ по-малко вода, т.е. пренасяш по-малко енергия.
Имай предвид, че подовото е много инертно, не е като радиаторите и тия задвижки може да са силно безсмислени. И аз изведох по стените изводи за умни контролери за всяка стая (даже бях купил Simens RDG100T) и сега само си стърчат жиците. Доста съм писал по въпроса, да не се повтарям. Колектори с дебитомери, баланс по стаи и толкова. Няма сутрин, няма вечер.
шоп - майстор
пет юли 19, 2019 9:08 amSlavi_Mitev написа:


Относно делта t, във формулите дето са дадени в темата (дебит*делта t*1,163) ми излиза, че при по-голяма разлика и отдаването е по-голямо или някъде бъркам?
Бъркаш.
Това е формулата, но при подовото е хубаво делтата да е макс 5 гр, даже 3 или 2 гр
За да се запази мощността се увеличава дебита. Затова е хубаво кръговете да са по 50-60м за ф16 и 70-80 м за ф20 за да можем и с помпа с напор 6м да се справим
syncho - майстор
шоп написа:
Бъркаш.
Това е формулата, но при подовото е хубаво делтата да е макс 5 гр, даже 3 или 2 гр
За да се запази мощността се увеличава дебита. Затова е хубаво кръговете да са по 50-60м за ф16 и 70-80 м за ф20 за да можем и с помпа с напор 6м да се справим
Защо? Това някъде го прочете или ти го прецени така? Не ми харесва да се насаждат необосновани твърдения. Делтата може и до 15 градуса да стига без да създава проблеми. Има доста променливи, които трябва да се съобразят. Напора на помпата не е най-важното, за да се съобразяваме основно с нея, но дори и да се съобразяваме с него, не това е начинът и тези сметки не ми се виждат много правилни.

Пак го казвам, подово може и със 120м ф16 и пак да е с помпа с напор дори 4м. Всичко зависи от това, колко добре е сметната и настроена системата. Не робувайте на стереотипи.

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: