Най - вълнуващия въпрос зимно време.
EmoZ - специалист
montoya написа:
Просто ми беше любопитно как се правят тия изчисления, но ето за проба една стая.
Стени
5,30м на 2,50м. вътрешна тухла двойка измазана с вар от двете страни
3,30м на 2,50м. вътрешта тухла двойка измазана с вар от двете страти
5,30м. на 2,50м. външна тухла двойка измазана с вар от двете страни, на нея еркер дървена дограма стара на 25г. 3,5кв.м
3,30м. на 2,50м. външна, тухла двойка измазана от двете страни на нея 3,2квм дървена дограма на 25г.
Стоята е на втория етаж, пода е дървено дюшеме с пълнеж от сгур под него. Долната стая се отоплява до 25гр но има касетъчен окачен таван.
Тавана на стаята е 5см. бетонна плоча без никаква друга изолация, отгоре е тавана на къщата, само керемеди и обшивка, няма допълнителни изолации.
Стоята е с югозападно изложение и прозорците са ориентирани в тези посока.
Външна температура -20гр, желана вътрешна температура 25гр.
Интересно е да видим какво ще излезе по сметките и какво съм сложил да се топля.
'Ми да почваме с к'вото може, пък да видим!

Т'ва, което горе-долу се разбира е (ако нещо не е така 'ше кажеш да го променим):

Ако 'Берк' означава Берковица, начи:
външна изчислителна температура:
- при 0 часа неосигуреност: -23.00 С;
- при 20 часа неосигуреност: -17.00 С (ние ще използваме тази стойност, у вас нямате операционни, все пак);
- при 400 часа неосигуреност: -6.00 С.
вятър:
- скорост: 1.6 m/s;
- посока: изток.

размери на помещението:
- дължина: 5.30, m;
- ширина: 3.30, m;
- височина: 2.50, m;

площи и строеж на ограждащите елементи:
- външни стени:
+ зидария от решетъчни тухли (по БДС 626-78) на варопясъчен разтвор : 0.25, m;
+ варо-пясъчна мазилка (външна): 0.03, m;
+ варо-пясъчна мазилка (вътрешна): 0.03, m;
+ забележка: казал си, че ориентацията на външните стени е юг-запад, начи приемаме, че едната 'гледа' юг, а другата запад (има значение, +5% се коригира запаната стена);

- таван:
+стоманобетон: 0.05, m (тази дебелина ми се струва малка, ма както и да е, толкоз си казан, 'начи е така)

прозорци:
- дървени двукатни и двата
- по-големия:
+ площ: 3.5, m2 (линейни размери и отваряеми крила не си дал, ма ше се справим некак си)
- по-малкия:
+ площ 3.2, m2 (също нема линейни размери - не е толкоз страшно)

коефициенти на топлопреминаване на ограждащите елементи (сметнати са така както е описано в предишния пост):
- външни стени: 1.3967, W/m2.K;
- таванска плоча: 3.7164, W/m2.K;
- прозорци: 2.3704, W/m2.K;

Загубите от топлопреминаване през ограждащите елементи се смята така както описано в предишния пост (оня дългия). Топлинни загуби към съседни отоплявани помещения с пренебрежима температурна разлика не се определят. При теб са тези към пода и двете вътрешни стени. Остават двете външни стени и таванската плоча към покрива.
Загуби от топлопреминаване при Твт = 25.00С (толкова си казал, че искаш):
- да я наречем условно южна стена с прозорец от 3.5, m2, общо (корекция по небесна ориентация 1.00): 920.40, W
+ стена: 571.95, W
+ прозорци: 348.45, W;
- западна стена (корекция по небесна ориентация 1.05) с прозорец 3.2 m2, общо след корекция: 645.57, W
+ стена: 296.24, W;
+ прозорци: 318.58, W;
- таванска плоча (при неотоплявани тавански помещения, темпратурата в тях се определя на база външната изчислителна температура, при теб е -12.00, С): 2405.02, W.

Загубите от инфилтрация се определят при отчитане на:
- дължина на фугите на прозорците, общо (при някакво допускане, разбира се, щото не си казал к'ви са): 21.18 m;
- типа на дограмата (коефициент на въздухопропускаемост): 0.43, m3/(h.m.Pa^2/3);
- характеристика на помещението (отчита съпротивлението, което среща инфилтрирания външен въздух от ограждащите елементи, тук се отчита вътрешната врата, която си описал): 0.224;
- влияние на вятъра върху топлинният режим на сградата, според оценка на разположението на сградата (при теб сме приели, че сградата има нормално разположение, оттам и еквивалентната скорост на вятъра е уточнена на 4 m/s): 1.81, W.h.Pa^2/3/(m3.K);
- обща корекция, отчитаща: влияние на височината на сградата и етажа на който се намира помещението, корекционен коефициент за въздухопропускливостта на дограмата, корекционен коефициент за вентилацията, при теб общото им изражение е: 1.1;

Загубите от инфилтрация са: 170.73, W (леко дребни, но това е при читава прогонена дограма, която се затваря плътно).

Общите топлинни загуби на помещението (от топлопреминаване и инфилтрация) са: 4141.73, W;

Това е мощността на отоплителните тела, които трябва да монтираш в помещението, за да осигуриш 25.00, С, в Берковица при неосигуреност от 20 часа. Т'ва 'ше рече, че в продължение на 20 часа от отоплителния сезон отоплителната ти системата няма да може да покрива товара и ще бъде нарушен комфорта (ей тия 25.00 С, дет си си ги избрал) в помещението. Резултатите са такива при тези данни, които ти си дал и тези които 'не си дал'!

Ся и малко коментари:
1. с тея 25.00 С температура в помещението си се поизхвърлил (освен ако т'ва не е баня, 'ма пак е много), според мен инвестицията в отоплителни тела не си струва;
2. нещо тия 5 cm дебелина на таванската плоча ме съмняват, ама щом така си казал, та над 58% от отоплителния товар ти се формира от загубите през таванската плоча, не знам колко харчиш за отопление на това помещение, но най-вероятно една елементарна изолация на тавана откъм подпокривното пространство си струва (ей тъй на пръв поглед), ако е възможно разбира се;
3. резултата показва номиналната мощност на отоплителните тела за това помещение и няма отношение към режима на ползване, нито към произтичащата от това консумация на енергия, т'ва е много важно да се знае.


А 'ся разкажи ти, как се топлиш!

п.п. 'Ся за експертите: ''Начи т'ва излиза 94.7 W/m3 (236.8 W/m2) за където е смятано (Берковица), ако 'земем и преместим ей тая същата стая у Бургас да кажем, става определено съвсем различна работата: 80.12, W/m3 или 200.32 W/m2. Или има-нема 15% разлика, ако ти доде отгоре - убаво (абе не е много убаво, ше дадеш 1500 кинта отгоре за преоразмерената си инсталация, дет никак, ама никак не те 'грее'), 'ма ако е наопаки - ше позъзнеш малко по-дългичко.
2v6 - майстор
montoya написа:
Няма трегери, дограмата е двукатна, температурата на съседните стаи 25гр, към едната стая има врата 2м на 0,9м от тия дето са с дървена рамка с картон вътре за пълнеж.
EmoZ го е сметнал доста подробно. Няма смисъл аз да го смятам (малко не съм съгласен с тухлените стени), защото резултатите ще са подобни.

За справка само една по-проста "майсторска" методика от едно време:
- за панелка 200 W/m2;
- за къща 300 W/m2.
Разбира се изолациите променят зачително тези стойности.

С тоя гол таван примерно цената за изолация ще е по-малка от цената на инвестицията за допълнителната мощност за отопление, да не говорим за разходите след това...
montoya - майстор
EmoZ написа:
Дълъг цитата много :) .......
:megaeek: :prayer:
Мислех, че е сложно, но не чак толкова.
За протокола:
Не съм дал абсолютно точните размери на дограмата най - вече, но в общи линии са така. Таванската плоча наистина е 5 см, като пробивах за тръбите за тавана така се бях напънал на къртача и замалко да пропадна в банята.
В общи линии поддържам 23 - 25гр. че сме си зимоморничави и го постигам с 22 алуминиеви глидера Н600, в магазина ми казаха че са по 195 вата единия, но ако температурите паднат под -15гр се озорвам с поддържането на желаната температура, отива доста матриял дет са вика.
П.С Това е последната стая в къщата на която предстои ремонт, като смяна на дограма, гипсокартон с изолация на външните стени и тавана. Предстои също и подмяна на покрива и изолация на цялата къща отвън.
Просто ми беше любопитно как се правят сметките и още веднъж искам да ви изкажа :respekt: :respekt: :respekt:
Здравейте имам камина с водна риза-30 кW и съответно колекторна кутия на 1 етаж,колекторна кутия на 2 етаж и разширителен съд на тавана.Системата е отворена.Кажете как трябва да е вързан разшир. съд?
2v6 - майстор
montoya написа:
...
В общи линии поддържам 23 - 25гр. че сме си зимоморничави и го постигам с 22 алуминиеви глидера Н600, в магазина ми казаха че са по 195 вата единия, но ако температурите паднат под -15гр се озорвам с поддържането на желаната температура, отива доста матриял дет са вика.
...
Топлината идва основно от слагане на дърва в камината :)
За него всеки сам да си го смята...
2v6 - майстор
vavaveve написа:
Здравейте имам камина с водна риза-30 кW и съответно колекторна кутия на 1 етаж,колекторна кутия на 2 етаж и разширителен съд на тавана.Системата е отворена.Кажете как трябва да е вързан разшир. съд?
Камина 30 кВ ?!? :?
Няма значение какво е, отворения разширителен съд стандартно се свързва на двата верикални щранга. По този начин се гарантира самообезвъздушаването на системата.
може ли да ми кажеш как да вържа вертикалните щрангове на разширителния съд.долу студената вода,горе топлата или обратно. :?: :?: :?: :?
Time2Burn - специалист
А не е ли може би долу студената вода, а топлата никъде? А горе дупка в стената и тръба навън. В повечето случай имаш по - високи точки от щранга. Затова разширителя се вади от най - високата точка.
2v6 - майстор
vavaveve написа:
може ли да ми кажеш как да вържа вертикалните щрангове на разширителния съд.долу студената вода,горе топлата или обратно. :?: :?: :?: :?
Принципно разширителните съдове имат 4 отвора. Имам един 12л:
1. Отдолу вход от топлия щранг 3/4"
2. Отдолу изход към студения щранг 1/2"
3. Отстрани високо 1/2" за преливник.
4. Отгоре, може би около 1" за изход на атмосфера.

Ако имаш само един отвор отдолу може да сложиш тройник и пак да вържеш топлия и студения щранг.
при това свързване самия разшир.съд няма ли да се превърне в радиатор?

Тема "Проектиране на парна инсталация чрез камина с водна риза" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: