Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Здравейте,
след около 12,5 години, бойлера(150 литров Сънсистем с мантел и серпентина) отказа да грее на ток.
Използвах 2-та дъждовни да го източа, без да се налагат интервенции по слънчевата с-ма.
Нагревателя даваше около 21 ома и свиркаше , но като го извадих, забелязах, че е пробита медната тръба.
Направи ми впечатление обаче, че анодната защита си стоеше цяла, само дето беше покрита с котлен камък(от бойлера излезе половин кофа, явно целият заедно с нагревателя са били заринати).
Оказа се, че и ключа е нагорял, та и той отиде за смяна, макар че не се ползав а се включва само от бойлерното табло. И за да е всичко ново, смених и термозащитата.
Навързах новите неща, като смених кабелите с нови и запоени нови клеми.
Пуснах, работи, нагрява и си викам - Ейй, оправих са сам...
Реших да врътна термозащитата, и хоп изключва лампичката, изключва и нагревателя. Обаче сложиш фазомерчето на клемата на нагревателя (добре че внимавах да не омася някъде) и на фазата свети.......Връткам на към 50-60 градуса, щрак и нагревателя тръгва.
Имам някакви спомени, че тези терморелета трябва да прекъсват фазата, а това прекъсва явно нулата.
Взех от магазина още 3 от различни производители, които стават да се нанижат на клемите на нагревателя и сондата да влиза. Всичките даваха този резултат, прекъсват фаза, независимо как съм обърнал двата проводника на входа му. Пробвах и старото, пак същия резултат и с него, а съм сигурен, че то поне си прекъсваше фазата.
Проверих си връзките и клемите наново, но са абсолютно по същия начин както бяха, само дето смених някои кабели. Не съм барал тези жълто-зелените, дето са навързани към анодната пръчка, корпуса и кожуха и са хванати към нулата. Отворих и бойлерното табло(от модела който е с един контак също), проверих и неговите връзки. Фазовия проводник на входната клема беше с леко втвърдена изолация (5-6 мм от клемата), зачистих го и видях че е бил само пъхнат, сега го хванах с око. Нулата е байпасирана директно към бойлера. Откачих и двата проводника на контакта, обаче като закачах пак фазата, забелязах, че лампичката лееко мъждука, а бущона е развъртян. Отечка ли е, индукция ли??? Кабела е двоен, 2,5 квадрата сам от таблото към бойлера.
Наблизо, на около метър имам юпиес(между другото също нов, защото старият и той беше изгорял два-три дена преди бойлера), та не вярвам да оказва влияние. Включен е в друг кръг като захранване, но изхода му за 220 волта е на 10 санта от кабела на бойлера.
Като се загледах в юпиеса, гледам че входното напрежение удря към 259 волта, а не го бях виждал повече от 248 да показва.
Възможно ли е от това пренапрежение да са издумкали и предишния юпиес и бойлера???
Преди години сменях управляващият диференциален термостат на парното и слънчевата, който си беше почернял направо отвътре. Сегашният юпиес поне има вграден стабилизатор.
Оффф, те май много станаха въпросителните. Но основнит въпрос си остава термозащитата - проблем ли е , че не прекъсва фазата, или аз нещо съм объркал?

Прикачен файл

0-02-05-0537f0b1f0a62c44f7039ed9096d72e0fbe6ea2914f3e769fcfa6c1322a7c1e2_c51320d8.jpg

Прикачен файл

0-02-04-2d5f38b68e9e229cae4eda8137f713f7631ca8feaf61a173e78feacd2097d390_bad70ac4.jpg

Прикачен файл

0-02-04-d73b79856c6bf1c56b0d4301c8c68d8e7c6ac336bd98e9d954137e8e9e8f4909_aaf3bfd3.jpg Тази снимка е със старата термозащита
iliya_i - майстор
Като си разкачал кабелите за да свалиш фланеца и после си ги свързвал наново си разменил фазата и нулата.
Нормалното напрежение е 230V +/- 10%, което значи между 207 и 253V. Не знам до колко може да се вярва на индикацията на УПС, но да приемем, че и тя е с грешка +/- 5%.
Пробива в тръбата на нагревателя не е от пренапрежение.
От входната клема съм ги разкачил и пак там съм вързал новите, както си бяха.
Белите са фазата, сините нулата. Запазих даже цвета им както си бяха.
Като обърна фазата и нулата на входа на терморелето, пак е същото.
А иначе, фазата си я давам на L, нулата на N.
Иначе напоследък има доста чести спирания на тока за по минутка-две в селото.
Наслагал съм по всички контакти защитни разклонители, само бойлера е директно на бушона. Ключа му обаче старият беше 16 ампера, нов му сложих пак толкова(такъв имаше в магазина). Не знам дали не му е малко, и да сложа поне 20 амперов.
kozl - майстор
Направи проверка с пробна лампа към нагревател там де фазоуказателя ти свети и входящия проводник за нула (N).
Ако лампата свети при изключен и включен терморегулатор, значи на нагревателя постъпва постоянна фаза.
А м-у другото аз смятям, че въртиш терморегулатора, а не защитата :? Поне бойлерите в които съм гледал защитата е заводски регулирана.
krasi92 - майстор
Като включва и изключва нагревателя фазомерчето променя ли си яркоста на лампичката

Тема "Свързване на бойлер Сънсистем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: