• 1
  • 2
Напишете въпрос свързан със санирането.
racer - специалист
да,но нали се сещаш,че с със стиропор ще ми излезе по-евтино-няма да го купувам наново.а иначе и не мисля че вата+гипсокартон е по-добра вътрешна изолация от стиропора...прегледах форума и никъде не срещнах такова инфо...ако имаш,давай да четем...
а иначе и ватата ако не е каширана с алуминиево фолио,ще пропуска водни пари до студената стена,ще кондензират,ще мокрят ватата и ще има мухъл...и второ,нещо стъклената вата ми се струва съмнителен продукт,а донякъде и ГК също.
очаквам включване от 8180,гледам че от три години насам по форумите той се изказва най-компетентно по темата топло/пароизолация
8180 - майстор
ОК! Рейсър,
Благодаря за оценката.
Чесно да ти кажа не съм ги учил тези неща и само ги чета (проучвам) и ми "настръхва" косата. Със сигурност някъде (особено преди три год.) може и да съм грешил. Най - вече търпя развитие за вътрешната изолация - доста проблеми създава. Първоначално бях противник, после взех да я приемам, сега съм "на кантар".
Дето казват - "по-малко занаеш, по-добре спиш"!
За товя случай:
Ориентацията ти за пароизолация (теоретично) е правилна.
Обаче - това, което показваш не е свързано с пароизолацията (май).
Според мен, помещението се е ползвало без отопление (или краткотрайно такова) съчетано с висока влажност (темп. стени 15-17оС и 70-80%). Дет се вика - влизали са да сложат боба да ври и са отивали да гледат телевизия. Съчетано с недостатъчната изолация, отсъствие на проветряване, това е водело до ПЪВЪРХНОСТНИЯ конденз.
За съжаление, пароизолацията не би предотвратила това, а и честно, ако се запазят условията, не знам кое откъм топлоизолация.
Главното, в случая е, да се подобри режима на ползване - отопление и вентилация. Ако може, да се засили поне малко изолацията (наприм. на 3см.), което ще спомогне за по-лесното отопление.
Не ми се струва добра идеята да се ползва стария стиропор - възможно е да е "трайно заразен", за което не съм компетентен.
Апропо, ако си го свалил, кажи къде по него са следите от конденз, че от снимките не става ясно, а и дали отзад има?
По мои сметки, без пароизолация има опасност от конденз между ТИ и бетона, независимо вата/ЕПС/дори ХПС, която намалява в посочения ред.
Не е задължително обаче, тя да бъде фолио (алуминиево или полиетилен). Ако намериш латекс, грунд и шпакловки с µ=1000-5000 може да мине - ако е гипскартон се шпаклова/грундира целия. Необходимо е да се постигне сумарна дебелина на тези (относ. непропускливи) покрития ~1мм. Ако решиш да е каширана с фолио вата - също става.
И ПАК ДА СЕ ПОВТОРЯ!!! - това е за ок. 20оС, 50% вътре поне за януари. А също, че влагата може да навлиза от съседни влажни (или не, но топли) помещения. Ако стъклопакетите "запотяват", ТИ трудно ще ни спаси.
Сори, ако друго ти се е искало да чуеш.
Успех!
П.П. Забравих - ПВЦ тапета също е добре, но трябва още малко паропреграда.
racer - специалист
благодаря за отговора;
относно отоплението-наистина се отоплява инцидентно,само вечер.това,което ще направя в тази насока,е аспиратора.
не съм свалил стария стиропор.съгласен съм,че 2 см стиропор са доооста малко...
съгласен,че освен пвц тапета ще трябва още паропреграда;но не съм забелязал на някой грунд,шпакловка или латекс да пише мю-то...
а относно относителната влажност-не виждам защо е нужно да е висока винаги температурата за да няма конденз...то е и почти невъзможно де...освен ако няма централно парно...вярно е,че относителната влажност се променя с температурата...обратнопропорционални са...тоест,разбирам,че при по-висока температура въздуха може да поеме повече водни пари,без да кондензират,но това не означава,че за да няма мухъл,трябва да поддържаме 45 градуса в кухнята...за да не кондензира влагата...нали най-важното е да изкараме влагата от стаята-в случая ще го направя с аспиратора,и да не допуснем водни пари до студената стена,което ще направя чрез паро- и топлоизолацията...въпроса е,че не виждам нищо опасно от това,водни пари да кондензират върху пвц тапета...нито може да мухляса,нито нищо...
а иначе спора беше също и коя вътрешна топлоизолация е по-добра:пенополистирол или ГК+вата...ако някой има мнение по въпроса,да сподели тук...
също ми е интересно...блажната боя също е водо- и паронепропусклива,нали???
racer - специалист
и още нещо.нека да сравним две кухни,едната топлоизолирана отвътре,другата отвън.и двете със аспиратори/абсорбатори.
при вътрешно топлоизолираната,при която има и пароизолация,повърхността ще е топла и паронепропусклива.дори и да кондензира съвсем малко вода,след това тя ще се изпари,после ще кондензира пак в зависимост от температурата,и когато успее,ще излезе навън или през аспиратор,или през прозорец/отворена врата.
докато при външнотоплоизолираната кухня,ако има малко влага,тя ще кондензира върху стената,и тъй като няма да има пароизолация,ще влезе във стената...и пак ще има малко мухъл...(тоест,аз не виждам как в едно влажно помещение като кухня конденза ще избегне на 100 %)още повече,че при външна топлоизолация се стоплят само външните стени...но бетона е много добър проводник на топлина...на моята кухня която ремонтирам,едната стена е стълбище от другата страна...тоест,тя е студена.и дори и да затопля външните,чрез външна топлоизолация,тази стена пак ще е студена и по нея ще има мухъл,и студа ще се пренася от нея на външните...
от дотук написаното,навярно си мислите,че съм фен на вътрешнатаТИ :lol: но не е така...и въпреки това,ми се струва,че тя ще е много по-удачна от външна и в спалнята ми:панел първи етаж,юг.ако правя външна,ще сложа само около прозореца и вратопрозореца.да,но на мен ми тегли най-вече от пода,едната външна стена,която не мога да топлоизолирам,двете вътрешни стени,които граничат с неотоплявани помещения,и неуплътнената дървена дограма-така че си мисля,вътрешната ТИ е много често по-удачна...

Прикачен файл

A.staq za toploizolaciq.JPG
A.staq za toploizolaciq.JPG (23.06 KиБ) Видяна 11181 пъти
8180 - майстор
Здрасти,
В общи лини сме на едзно менение.
racer написа:

съгласен,че освен пвц тапета ще трябва още паропреграда;но не съм забелязал на някой грунд,шпакловка или латекс да пише мю-то...

Еми, така правят. Иначе словесно "хвалят" продуктите си като "дишащи". А кое дишащо, кое не, кое полу- ... баш дето ни трябва!?
В момента се опитвам да събирам подобна информация, но нищо конкретно.


а относно относителната влажност-...
,но това не означава,че за да няма мухъл,трябва да поддържаме 45 градуса в кухнята...за да не кондензира влагата...

Приемам разсъжденията, но никой не твърди тези 45оС. По тоз въпрос - температурата трябва да е достатъчно висока, а колко се определя от влажността. Темпер., Отн.влаж., и Точка на роса са вързани твърдо макар и не съвсем пропорционално - за посоката си прав.
Тук нещо нещо обикновено се пропуска. Стои си въпросното помещение неотоплявано премерно на 17оС (стените да кажем 14-15). Пристигаме от работа, включваме духалаката - вътре става 20.
Слагаме и боба на котлона, дишаме, мием и т.н. норм. човешки дейности, които повишават рязко влагосъдържанието на въздуха (спрямо това следобед и настъпилото равновесие в жилището). Стените все още не са реагирали, а повишената влажност кондензира върху тях. Тук ние прекрятяваме отоплението и отиваме да спим. Темп. на въздуха започва да пада, отн. вл. да се вдига (или остава същата) поддържайки условията за конденз.
Пътем отваряйки/затваряйки вратите спомагаме в сравнит. по-студеното помещение да навлиза сравнит. по-влажен въздух от др. помещения (топлият въздух носи доста влага със себе си).
Според мен, за този сценарий няма съществено значение къде точно е ТИ и каква.
Аз си го наричам Повърхностен конденз. Условията за него са (грубо) право. проп. на външ. темпер, точката на роса и обр. проп. на Общото U вътрешната темп.

И тук спасението е както казваш, постоянно отопление на разумно ниво според влагата и/или :


нали най-важното е да изкараме влагата от стаята-в случая ще го направя с аспиратора.

,и да не допуснем водни пари до студената стена,което ще направя чрез паро- и топлоизолацията...

Това (последното) вече е за конденза във вътрешността на стената.

въпроса е,че не виждам нищо опасно от това,водни пари да кондензират върху пвц тапета...нито може да мухляса,нито нищо...

Не съм компетентен дали могат да мухлясат, но не бих си правил експеримента.

а иначе спора беше също и коя вътрешна топлоизолация е по-добра:пенополистирол или ГК+вата...ако някой има мнение по въпроса,да сподели тук...

В контекста на горното "спорът" не е дефиниран докрай.

също ми е интересно...блажната боя също е водо- и паронепропусклива,нали???

Според мен - да в достатъчна степен за случая, но и аз нямам данни. За по-точен окончателен отговор са необходими µ и дебелината на полагане, а ако завлезем по-дълбоко типа на бетона и външната мазилка.
Прочетох и др. ти пост, но не го коментирам засега, за да не се повтарям. Там вече трябва да се въведат понятия термомост и преградна стена към неотопляемо.
Първото е гадно, а второто все пак е по-добро от външна стена.
Иначе с ниско U и ниски температури (висока влажност) сравнението, което правиш ще е с приблизително еднакви резултати.

Не го приемай за "философстване" и 100% вярно - приемам твоите разсъждения. Същественото ни отличие е, че оценявам конденза в случая като Вътрешен (повърхностен), при който борбата при ниски U e рискована. Отопление и проветряване е по-сигурната стратегия. Но тогава типа и местото на ТИ (и парозолацията) отстъпват на втори план.
На мен ми звучи съвсем логично - не правим достатъчно ТИ - правим повече разходи за отопление, дори и да сме свикали да живеем като моржове.
Поздрави,
racer - специалист
здравей,
U e?вътрешна енергия??
а повърхностен конденз??нали ако няма пароизолация,дори и при външна ТИ и ОТНОСИТЕЛНО топла стена,този конденз ще влезе в стената и би довел до мухъл?
а мю-то на найлона какво ли е? :-D
поздрави,
8180 - майстор
racer написа:
здравей,
U e?вътрешна енергия??
а повърхностен конденз??нали ако няма пароизолация,дори и при външна ТИ и ОТНОСИТЕЛНО топла стена,този конденз ще влезе в стената и би довел до мухъл?
а мю-то на найлона какво ли е? :-D
поздрави,
Не че те разбрах напълно.
U (старо К) - Коефициент на топлопрпреминаване, W/m2*oK.
µ(найлон) = 80000
При дебелина 0,5мм, се равнява на Sd=40m (40m въздух).
За 20см бетон - Sd=12m.
Sd е паказателния параметър за паропропускливостта на слоевете, защото отчита дебелините.
racer - специалист
аха.така вече е ясно.благодаря :) :)
8180 - майстор
racer написа:
аха.така вече е ясно.благодаря :) :)
Я след многото приказки, погледни това и наоколо:

http://www.nortop.com/catalog.php?lang= ... =3&lang=bg

2005г. цената беше 3,4лв./м2 с ДДС
naskoooo4 - помощник
Интересувам се, знаете ли някъде в Б-я да се продават тапети с алуминиево фолио? Преди 30 г. си бех купил такъв тапет за банята от ГДР, който бех поставил над плочките. Тогава плочките ги поставяха на височина - 1,85 м. Беха залепени със C-200, отлепенето е почти невъзможно, но ще опитам. Омръзнаха ми и реших да ги подменя.Ако някой знае за такъв магазин нека пише.
  • 1
  • 2

Тема "алуминиево фолио-цени/разфасовки и къде се продава?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: