Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
stefan_gb - специалист
Очаквах малко по сериозен отговор от Ванко спрямо честото ON/OFF на компресора, не се обоснова а и както казва vreden климатроника си работи долу горе така. Също незнам защо е останал с впечатление че не съм електрорехник а и и мам и някакво понятие от ектроника и дори и от климатроници .
Идеята за управление на вентилатора е елементарна и не ми е проблем но все пак не ми харесва, от икономическа гледна точка когато работи компресора натоварва доста двигателя което е разход а също и влияе на динамичноста на колата. Затова мисля че ако потдържам определен градус чрес спиране и пускане на компресора е по добрата идея същевременно вентилатора ще е на максимална степен ( така не е ли по добър топлообмена ...
И не на последно място един компресор втора ръка в добро състояние е 80лв а тази сума при честа употреба на климатика през сезона мисля като разход за гориво ще я надхвърлим, поне така смятам аз ....
Термоконтролера има аналогов изход 4..20mA и мога да го използвам за управление на вентилатора все пак, но като се замисля ако ще намалям само скороста на вентилатора по добре да не правя нищо защото ключа е все пак пред мен ....
vreden - специалист
Ванко68 не съм съгласен с това което казваш.На дъждовно време си пускам климатика редовно защото бързо чисти прозорците.Дори и зимата го правя при пуснато парно за по малко ,защото много бързо маха запотяването.А лятото разбира се ,че работи при дъжд,ти като е 35 градуса и вали пак ли парно пускаш?Да не говорим ,че всъщност единствения начин да изчистиш прозореца ако нямаш климатик е да като вкарваш външен въздух,топлото не е толкова важно.За предложението което казваш да се регулират степените на духане,съгласен само при положение ,че се регулира и температурата чрез компресора,но вече алгоритъма се усложнява значително.Понякога и на 1а степен на вент. когато е включен климатика става студено в колата и трябва да се изключи компресора,но вентилатора трябва да остане да върти защото ще се запотят прозорците например.При всички хладилни системи регулирането на температурата става,чрез компресора.При домашните климатици има и авт.регулиране на вентилатора но пак компресора е водещия ако мога така да се изразя.Поздрави.
stefan_gb - специалист
[quote="vreden"] .Понякога и на 1а степен на вент. когато е включен климатика става студено в колата и трябва да се изключи компресора,но вентилатора трябва да остане да върти защото ще се запотят прозорците например.



Ето това съм забелязал и аз ......
torbalan - Дървен философ
идеята да се изключва вентилатора не става поради ред причини...
също ми е много интересно какво ще стане с работещ климатик, ако няма циркулация на въздух през изпарителя...
vreden - специалист
също ми е много интересно какво ще стане с работещ климатик, ако няма циркулация на въздух през изпарителя...
.Малко по на горе писах.
vanko68 - специалист
vanko68 написа:
Вреден-никъде не съм писал,че ще спират вентилаторите. Ясно си пише в поста ми,че ще се включват 1ва,2ра или 3та скорост..
. Но щом предпочиташ да скапеш компресора,давай. И между другото,компресора на климатроника не се включва и изключва,а си регулира темппературата чрез смесване на охладен въздух от него и топъл от парното.Само в най-скъпите коли има инверторни компресори,работещи чрез промяна на дължината на хода на буталцата,оттам и на компресията.
torbalan - Дървен философ
vreden написа:
също ми е много интересно какво ще стане с работещ климатик, ако няма циркулация на въздух през изпарителя...
.Малко по на горе писах.
абе пак прочетох какво си писал, но явно нещо не схващам))

с две думи - работещ компресор без циркулация на въздух през изпарителя не е гот...

добре е да се управляват и двете неща - и скоростта на вентилатора и включване и изключване на компресора...

но за това трябва и малко по-сложен алгоритъм а и няколко датчика в повече...
stefan_gb - специалист
То е ясно че при климатроника се реголира чрез клапите но аз лично съм виждал и при старите автомобили компресеора да си вкл. и изкл. периодично и така си работят с години.
Ванко оценявам мнениятата ти както и на всички други но защо смяташ че ще повредя компресора... техник си в тази област а аз не съм , обясни ми .....
vreden - специалист
vanko68 написа:
vanko68 написа:
Вреден-никъде не съм писал,че ще спират вентилаторите. Ясно си пише в поста ми,че ще се включват 1ва,2ра или 3та скорост..
. Но щом предпочиташ да скапеш компресора,давай. И между другото,компресора на климатроника не се включва и изключва,а си регулира темппературата чрез смесване на охладен въздух от него и топъл от парното.Само в най-скъпите коли има инверторни компресори,работещи чрез промяна на дължината на хода на буталцата,оттам и на компресията.
Не съм съгласен ,че ще скапе компресора по този начин.За климатрониците ,не съм запознат напълно с контрола на температурата,може и да има такова смесване каквото казваш,но със сигурност се контролира и чрез компресора.Това за променливия ход на буталата го има не само в скъпите коли и е от доста отдавна въведено.И не е инверторен компресор.Инверторни са климатиците които използват ивертори за преобразуване на напрежението и имат правотокови компресори(но това ,ти го знаеш прекрасно предполагам).Това са компресори с променлива студопроизводителност.Освен това тези вторите (с променливия ход) се регулират по налягане ,а не по температура.
Iliev Labs - специалист
stefan_gb написа:
И не на последно място един компресор втора ръка в добро състояние е 80лв ...
Брей? Къде ги намираш тези цени?
Между другото, имам някъде в гаража едно управление на климатроник FIAT / LANCIA. Но ако ти го дам, сигурно ще те вкарам в приключение.

Тема "Автомобилен климатик - преработка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: