Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vlado_st - помощник
blagodar9 na vsi4ki vi za vahite idei
Trifun - специалист
Както обещах вчера, пускам описание на схемичката със зумерчето - ако на някой му хареса идеята, може да я реализира.
Единият край на зумера се връзва на клемата на контактния ключ - там, където при работещ двигател се появява "+". Другият край на зумера се връзва на клемата, където се подава напрежение за фаровете.
Как работи ?
При нормално положение на клемата от контактния ключ няма напрежение, т.е. има "-" през някой от нискоомните консуматорите в автомобила. На клемата от ключа за фаровете също има "-" - през лампите. Зумера не пищи.
При вкарване и завъртване на контактния ключ, на клемата му се подава "+", а също и на зумера. "-" се взима през лампите на фаровете и съответно зумера писва - напомня да пуснем фаровете.
Като ги пуснем, на клемата от ключа за фаровете също се появява "+". Зумера се оказва с два "+" и съответно спира да пищи.
При спиране на двигателя и изваждане на контактния ключ, "+" подаван през контактния ключ се прекъсва и на негово място се появява "-" през някой друг нискоомен консуматор --> зумера писва отново, като този път напомня да изключим забравените светлини.
Ако сме ги изключили по-рано, прекъсвате "+" от ключа за фаровете към зумера, и зумера се оказва този път с два "-" - единият през лампите на фаровете, другият - от някой друг консуматор в колата.
Схемичката не е трудна за реализазия. Единственото условие е да си вземете такова зумерче за 12V, за което няма значение на коя клемичка му се подава "+" и на коя "-"

Май го обясних малко сложничко, но ... :?
velsi - Почетен майстор
Добре си го обяснил, но би ли изтърпял докато палиш нещо да ти пищи? И това всеки ден?! А ако колата е дизелова и се налага да изчакаш да подгрее, а в голям студ дори 2-3 пъти? Точно за тази цел предлагам да има реле за време, за да може този неприятен ефект да се избегне.
8180 - майстор
Trifun,
Хитра е идеята и добре си я обяснил. И аз си мислех за нещо такова, но не знаех, че има зумери без поляритет. Мислех да ползвам и Грец.

Velsi,
В твоя вариант кой сигнализира при излизане, или ти направо фаровете искаш да управляваш.
velsi - Почетен майстор
Аз през цялото време описвам само идея. Не съм давал готово решение. Това на Trifun е добро като предлагам само да се добави закъснение след подаване на контакт. Иначе моята кола си има зумер за забравени фарове при излизане както повечето нормални коли би трябвало да имат.
8180 - майстор
Я, като си по идеите и би те дразнило да пищи докато палиш дизела, кажи дали ще стане с това дето е в музикалните картички - да пее нещо?
velsi - Почетен майстор
Няма причина да не стане, но трябва нещото от картичката да мине през реле, защото то си има малка батерийка, чипче с мелодията и малко зумерче. Няма как да го захраниш директно от 12В, а и не си струва да се занимаваш, консумацията му е нищожна.
mien - специалист
Момчета,работих известно време като подражка на камиони електро част.При някои от моделите(по-новите)този проблем е решен като се взима импулс от динамото и през реле се включват светлините.Друг вариант е направо от лампата на динамото. Това ви дава гаранция за запален двигател,а и като го изгасите фаровете спират.
velsi - Почетен майстор
Ето го решението!!! Намерих го! Който много често забравя - по-голяма крушка!

Прикачен файл

IMG_0296.JPG
IMG_0296.JPG (54.35 KиБ) Видяна 8183 пъти

Тема "как да накарам фаровете на колата да" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: