• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
всичко ясно ама на мен ми дадоха една схема дето има траф, резистори и потенциометър:) лошото е че трафа е на 17в 4А па в Плд го няма никъде тоя пущиняк:))
hermit - специалист
мойто зарядно го направих от трансформатор от стар руски телевизор.Изправям го с 4 диода вързани по схема грец и става 14 волта прав,през ампермер го пускам на акумолатора.ампермера ми е показвал при много изхабени акумолатори 6 ампера и не е имало греене по трафа или диодите-значи е добре измислен трафа и не се претоварва макар че е от телевизор
Подходът ти не бих казал, че е много за препоръчване. Зарядният ток ще е много силно зависим от състоянието на акумулатора и от стойността на мрежовото напрежение. Токът може да се изменя непредвидимо с пъти при промяна на мрежовото напрежение с 5-10 процента.

На по-теоретичен език може да се каже така: Правиш верига от последователно включени: два генератора на напрежение, имащи много близки стойности на напрежението, свързани противопосочно и едно много малко съпротивление. При това, дори малките промени на напрежението на кой да е от генераторите ще води до многократно изменение на тока през веригата.

Но, в крайна сметка, може и така, подходът не е за изхвърляне, а просто има недостатъци.
При съзнателно въведено баластно съпротивление (предполагащо по-осезаем излишък в изходното напрежение на трансформатора), би имал по-голям контрол над зарядния ток. При теб ролята на баластно съпротивление се изпълнява от много малките съпротивления на намотките на трансформатора + индуктивностите му на разсейване.
Впрочем, по твоята схема (т.е. без обособено баластно съпротивление) има фабрични зарядни устройства, но там трансформаторът е специално направен с повишена индуктивност на разсейване, т.е. умишлено е подсилен един ефект, който при производството на обикновените трансформатори всячески се опитват да намаляват, тъй като води до силно падаща характеристика.
Ако "купешки словосъчетания като "индуктивност на разсейване" не са ясни, грубо казано, тя е едно следствие от неидеална магнитна връзка между двете намотки на трансформатора: не целия магнитен поток, създаден от едената намотка, е обхванат от другата. Една част от него се разсейва.
Последна промяна от hermit на пон яну 22, 2007 1:36 pm, променено общо 1 път.
hermit - специалист
всичко ясно ама на мен ми дадоха една схема дето има траф, резистори и потенциометър лошото е че трафа е на 17в 4А па в Плд го няма никъде тоя пущиняк
1. Схемата, която ти давам е по-толерантна към трансформатора и има по-големи шансове да намероиш подходящ.
2. Ако искаш да изпълниш схемата, която имаш, просто вземи някой трансформатор от около 100 вата и пренавий вторичната му намотка. Алгоритъм: Докато е цял мериш какво напрежение дава. Разглобяваш го. Развиваш вторичната намотка, като броиш навивките. Делиш броя навивки на измереното напрежение. Получаваш колко навивки на волт са нужни. Така получената велична умножаваш по 17. Дори не е зле да увеличиш с 10 % броя навивки (Под 17 волта се предполага, че имат предвид напрежението под товар, което е по-ниско от това на празен ход.) Закръгляш до цяло число. Това ти дава колко навивки са нужни за получаване на заветните 17 волта. Намотаваш. Сглобяваш трансформатора. Мериш. Ако имаш късмет, изкарва горе-долу 17 волта. За таквиа преработки са по-подходящи трансформатори с ламели, които не са оклепани, импрегнирани и т.н.
Има и други подходи за да се направи от неподходящ трансформатор подходящ.
3. Абе таз схема, дето е с резистори и потенциометър може да я сложиш тука да я видим и да дадем скъпоценни съвети.
Gogo55 - специалист
ако е само за акумолатор от колата то е все тази по принцип.Зарядния ток трябва да бъде една десета от капацитета на акумолатора-42амперчаса-4,2 ампера например и това е.Във всяка книжка от рода на "Аз управлявам москвич" има подробно няколко страници за подръжката на амумолаторите.Търси се напрежене от 14 до 14,5 волта и малко ампери.За по вманиачените може да се сложи един операционен усилвател които да изключва чрез реле и опто двоика примерно захранването при достигане на 14,5 волта и готово,както и малко светодиоди да светят за декорация и информация :) .
Тази схема може да се направи по много начини та чак да импулсно заряд и разряд,микроконтролер и т.н.,и във всеки един от тях ще има плюсове и минуси.
hermit - специалист
Във всяка книжка от рода на "Аз управлявам москвич" има подробно няколко страници за подръжката на амумолаторите. Търси се напрежене от 14 до 14,5 волта и малко ампери.
Така пише, когато инженери по ДВГ (в добрия случай) пишат в книгите си за електричеството и магнетизма. Същото би се получило, ако аз бих тръгнал да пиша за ДВГ.
Акумулатор не се зарежда с генератор на напрежение, а се зарежда или с генератор на ток, или - компромисно - с източник, имащ осезаемо вътрешно съпротивление. А за такива просто не може да се каже "да има еди-какво си напрежение", понеже напрежението на клемите им се променя според естеството на включения товар.
Все пак може да се каже, че е добре нарастването на напрежението в процеса на заряд ДА СЕ ОГРАНИЧИ ДО ЕДИ-КОЛКО СИ ВОЛТА, но това е друга работа и се отнася за случая, когато искаме зареждането практически да се прекрати когато аумулаторът се напълни.
em nqma kak da edam shemata nqma skener:) Ne az shepotarsa v magazinite takav traf ili pone za 14 ili 13 V ama..znma li

Не разбра ли вече , че тук пишем на КИРИЛИЦА!
Надявам се да ти е за последно!
На такива неграмотни пияндури въобще не трябва да се отговаря
inspo - майстор
kronossss написа:
На такива неграмотни пияндури въобще не трябва да се отговаря
Абе хубаво казваш, но да беше видял и датата на последният пост.
Преди да ъпнеш тема от преди 3 (три) години. :skeptisch:
  • 1
  • 2

Тема "Vapros!!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: