• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lyubohar - майстор
Максималния ток от 3.5А няма да навреди на акумулатора,
но не съм сигурен,че 18.5 V ще са безвредни.
kozl - майстор
Те тези 18,5 ще клекнат под товар и няма да са толкова. Все пак аз имам съмнение, че зарядното е повредено. Както бях писал в една друга тема се заиграх с един полски акумулатор 100Аh. Автоматично зарядно с макс.ток 6А не може да го зареджда този акумулатор. После с ръчно зарядно с 4 А заряден ток напрежението на клемите беше > 15 волта (по спомени, че не ми се рови в постовете 15,6А). Зареждането съм следил по гъстотата на електролита.
sinfon - специалист
lyubohar написа:
Максималния ток от 3.5А няма да навреди на акумулатора,
но не съм сигурен,че 18.5 V ще са безвредни.
Здравей! 18.5 не са измерени правилно. По-правилно е да измериш преди греца и да извадиш 1 волт, поради пада в греца. Ако някой го притеснява напрежението, може да нареди последователно няколко мощни диода.
Не трябва да се има вяра обаче на евтините мултиметри за мерене на подобни не филтрирани изправени напрежения. Стигал съм до парадокса, където евтин мултимер мери 5V изправено, а след поставянето на диод последователно мери 6.5V, което е невъзможно, защото в диода има пад на напрежение - 0.5-0.9V за силициеви, зависи от типа на диода.
Освен това за не регулиран токоизправител е нормално напрежението на празен ход да надвишава 15V, защото иначе при закачен акумулатор то ще клекне до степен, при която не може зарядното да зарежда въобще.
Попадало ми е и съм реставрирал за приятел подобно зарядно. Поведението е нормално. Напрежението му на празен ход беше височко.
Последна промяна от sinfon на съб яну 07, 2017 7:46 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Hoвoceлckи написа:
Ето тук е коментирано
nikivd написа:
От тримера регулирай при какво напрежение да изключи.
Изображениецъкни за цялата тема
Аз ли се бъркам или греца е наопаки :?
sinfon - специалист
Да се има предвид, че задължително това зарядно трябва да се използва под надзор, заради липсата на ограничаваща автоматика. Иначе може да се повреди акумулатора, ако се презарежда продължително.
С тиристор и още няколко елемента може да се направи автоматика.
Аз лично бих използвал подобно зарядно само за аварийно зареждане.
lyubohar - майстор
Или аз нещо не разбирам,или имаш грешка.
След греца(ако е с диоди)напрежението трябва да е по 1.41.
Т.с.,ако променливото е 12V.след греца ще е около 17V изправено.
Със селенов грец повишаването не е толкова и влиза в границите на 14-14.5V,
колкото зарежда и от генератор в колата.
To и 20V да сложиш,на акумулатора на клемите ще е около 12V.
Ама това значи презареждане.
Според мен.
ben84 - специалист
lyubohar написа:
Или аз нещо не разбирам,или имаш грешка.
След греца(ако е с диоди)напрежението трябва да е по 1.41.
Т.с.,ако променливото е 12V.след греца ще е около 17V изправено.
Със селенов грец повишаването не е толкова и влиза в границите на 14-14.5V,
колкото зарежда и от генератор в колата.
To и 20V да сложиш,на акумулатора на клемите ще е около 12V.
Ама това значи презареждане.
Според мен.
Напрежението на зарядното трее да е по-високо, та да осигури тока необходим за зареждането на акумулатора.
Изобщо батериите се зареждат с ток и се гасят при достигане на определено напрежение.
И алтернатора в колата също развива по-високи напрежения на празен ход. Затова не е здравословно за електрониката на съвременните кошници, да разкачиш акумулатора когато двигателя работи.
Hoвoceлckи - майстор
"Не ни се рови в мрежата, не ни се отделя прекалено много време да проверим какво сме измудрили за схема. Не ни се разправя и да снимаме.Не ни се и мисли над това, което са ни дали. Ние искаме нещо съвсем на готово!"
Добре. Това ти е схемата. (леко усъвършенствана и скопена) :-D
Прикачен файл:
Пернишки токоизправител.jpg
С точно описание от едно списание е запазено на сайта на "Пчелар/електрончик" Изображение
mmv - напреднал
Здравейте, прочетох набързо мненията ви. Благодаря ви много ! Захванах се да правя една схема, намерена в нета /ще я прикача по-долу/, но проблема е, че нямам тиристорите, които са по схема. Дали мога да ползвам два КТ704 ? Благодаря ! :)

Прикачен файл

12V-Car-Battery-Charger.gif
12V-Car-Battery-Charger.gif (10.01 KиБ) Видяна 2973 пъти
lyubohar - майстор
ben84 написа:
lyubohar написа:
Или аз нещо не разбирам,или имаш грешка.
След греца(ако е с диоди)напрежението трябва да е по 1.41.
Т.с.,ако променливото е 12V.след греца ще е около 17V изправено.
Със селенов грец повишаването не е толкова и влиза в границите на 14-14.5V,
колкото зарежда и от генератор в колата.
To и 20V да сложиш,на акумулатора на клемите ще е около 12V.
Ама това значи презареждане.
Според мен.
Напрежението на зарядното трее да е по-високо, та да осигури тока необходим за зареждането на акумулатора.
Изобщо батериите се зареждат с ток и се гасят при достигане на определено напрежение.
И алтернатора в колата също развива по-високи напрежения на празен ход. Затова не е здравословно за електрониката на съвременните кошници, да разкачиш акумулатора когато двигателя работи.

Имам фабрично зарядно 5А и сега си направих труда да премеря колко волта дава на празен ход.
Ами 12V.
Продължавам да си мисля,че над 14-14.5V ще е вредно за акумулатора.
Последна промяна от lyubohar на съб яну 07, 2017 9:26 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: