Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
пишман_майстор написа:

Може и други да са , но съм забелязал една малка подробност , стандартното масло предлагано от Щил ( червеното ) сякаш отстъпва по смазване от зеленото предлагано в Хускварна ( масовото им ХП ) . Да не ме нападне сега някой , че...не е така . Аз колко ли разбирам , може и да съм в грешка :-D
Аз пък Щилско изобщо досега не съм ползвал и не съм имал проблеми с греене,с малък ресурс на машина или разни такива.Знам обаче,че не трябва прекалено да стареят тези масла.Има хора,дето по 5-6 години не могат да свършат една литрова разфасовка.За тях бих препоръчвал да си купуват от малките разфасовки от по 100гр.,макар и да излиза по-скъпо,поне винаги ще взимат масло в трайността му.
fore - майстор
И Аз съм на мнение, че Шведското е по доброто масло.

Защо ? Много просто - Хускварна предлага три вида масло- минерално, полусинтетика и синтетично. HP, LS, XP.

Та поне като се купи масло от марката -човек може да предвиди какво масло да сложи на конкретната машина- била тя стара или нова.
Аз лично предпочитам Минералното, но за по новите машини може и полусинтетиката.


А за това прегряване на тая Щилка- погледнете и самият ауспух да не е задръстен от сажди и да не изпуска нормално газовете машината.
Охладителната турбинка също е добре да се ревизира и турбо-пътя които отвежда въздуха към карба.
kuger - майстор
Данни за машината не мога да дам, поне сега, хем далече, хем и други проблеми има.
Всичко, освен ауспуха и цилиндровата група е проверено и почистено.
themechanic - специалист
А на мен почна да ми буксува съединитела. Някой има ли идея каква може да е причината един съединител да почне да буксува. Съвсем леко като я натисна и веригата веднага спира и поради тая причина не мога да разбера дали двигатела няма мощ или съединитела е заминал?
bigdragon - майстор
themechanic написа:
... Някой има ли идея, каква може да е причината, един съединител да почне да буксува. Съвсем леко като я натисна и веригата веднага спира и поради тая причина не мога да разбера дали двигателЯ няма мощ или съединителЯ е заминал?
Ето ти принципните положения:
Съединителя, свързан с всяко ДВГ, е консуматив...
При натоварване ако глъхне или гасне двигателя, проблема не е в съединителя, а в двигателя, карбуратора, запалването, резервоара, свещта и т.н. и обратно...
За по конкретни предложения ще хвърляме боб...

ПП Правописните грешки не са толкова фрапиращи, но тази сутрин съм на такава вълна...
Последна промяна от bigdragon на чет ное 13, 2014 7:33 am, променено общо 1 път.
iivanov - майстор
Да не си свалил много чистачите и да граби повече? Или да си прекалил с мазането на игления лагер... :?
bigdragon - майстор
iivanov написа:
...Или да си прекалил с мазането на игления лагер... :?
Идеята на iivanov е, че излишната грес попада в чашата на съединителя и той започва да приплъзва.
themechanic - специалист
По принцип слагам грес на на игления лагер SKF и допусках подобна ситуация но не мислех че ще е фатално. А иначе има много лек старт т.е. много лесно пали и много стабилни обороти на празен ход и добре се форсира, държи високо обороти, не съм и дал най максималните за да не обедня много сместа, но в момента в който започна да режа и то сурови дъбови около 20 см диаметър дърва и когато шината потъне до най много до половината веригата намалява хода си и в последствие спира без да гасне двигателя, е разбира се намаля оборотите но не гасне. И всичко това без никакво усилие в/у машинката. Компресия си има, карбуратора се регулира нормално, бензина е пресен, същия ден купуван, масло слагам около 30 гр на литър, всичко си е както трябва-загадка голяма.
Ще пробвам да подсуша всичко около съединителя и ако не се оправи просто вече не знам къде може да е проблема...
Последна промяна от themechanic на чет ное 13, 2014 11:49 pm, променено общо 1 път.
fore - майстор
Иванов, нали уточнихме, е зъбчетата пред резеца са Ограничители, а не чистачи. Няма какво да чистят просто.

За греста -Аз купих от магазина -специална гресьорка- която вкарва под налягане грес в лагера на шината. Идеята е да проникне колкото се може по навътре в лагера. Така че ако се прекалява с греста-със сигурност това ще е най добрият начин с тази гресьорка.
Самоче, маслото което се подава от самата машина също би следвало да попада по камбаната и да причинява приплъзване по същата тази логика.
Просто центробежните сили изхвърлят всичко от съединителя навън. Та едва ли това е проблема. А и той се самопочиства при работата си.
Единствено едри трески биха се задържали там, но забити между елементите му.

Но въпреки това може да се почисти с парцал камбаната и центробежните накладки.
При омекнали пружини се наблюдава обратният ефект- сработване на съединителят при ниски обороти.

Друго което може да е причина за недоброто зацепване на центробежният съединител е -по някаква причина да са попаднали боклуци-трици с масло, трески и тнт и да го задържат да се разствори налълно.

Освен да се налее бензин в камбанката и да сепромие и избърше със парцал, друго незнам.
Камбаната трябва да се върти свободна при незапалена машина.

Колега направи следният тест-
Без верига и шина. Слагаш капака -палиш. После дърпаш лентовата спирачка, когато е на ниски обороти. После си ти- даваш газ и ако машината ти загасне - съединителя ти бачка. Иначе ще е ясно че приплъзва.
Нали така се пробва и Автосъединител бе хора. :roll:

Иначе без капак за момент като подадеш газ ще видиш визуално как се отварят центробежните накладки и по самото звучене ще усетиш дали се форсира мотора нормално или не.
То мотор които глъхне и не работи с пълната си мощност се усеща дори само по звукът му, ако там е проблема.
Георги Иванов(алцек) - специалист
themechanic,каква ти е машината ?

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: