• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тани - модератор
ge6aaaa3 написа:
И да, получават се над 500А, но този режим скъсява живота! Най-здравословно е с 1/10 капацитета. Ясно е, че повечето хора не са в състояние да чакат 10 часа за зареждане, но ток равен на капацитета, е допустим. Не гледай големите букви "5C заряден ток", това е максималния ток, който няма да увреди батерията фатално. Освен това важи само за литиевите акумулатори, които са достъпни за малко от нас.
Пак казвам, не съм го доизмислил, просто има още за усъвършенстване по електромобилите и това е едно от тях. :wink:
Пропуснал съм да ти отговоря на това мнение! Явно съм го прочел от телефона и съм отложил за по-късно!
Явно не си запознат с новите технологии и говориш на база знанията си от преди няколко десетилетия! ДА , вече има такива акумулатори и това 5С е номиналния , а не максималния им заряден ток! Цената на литиевите акумулатори наистина е по-висока, но цената на изминат километър с тях е значително по-ниска! Цената на километър изминат с оловен стартерен акумулатор е ПО-ВИСОКА от цената на километър с икономичен ДВГ! Ето ти линк да се запознаеш с новостите:
http://www.toshiba.com/ind/data/tag_fil ... e_5383.pdf

Както виждаш след 6000 зареждания с 8С , и остава 80% от капацитета! Оловните акумулатори не могат да изкарат и 400 зареждания с 0,1С - 14 часа заряд срещу по-малко от 14 минути :shock:
Нека сметнем обаче какъв ток ни трябва, за да заредим батерията на единствения засега конкурент на ДВГ с батерия 85Ah. Ако е да речем 220V , то тогава при 1С тока ще е 386А при 8С тока става над 3000А !!! Това е тока , който могат да поемат батериите , но това са 660 kW , а електродвигателя е по-малко, така че опасност за батериите и живота им НЯМА!
ivanovbg - майстор
ge6aaaa3 написа:
ivanovbg написа:
Ето едно решение за оползотворяване на спирачния път с въздух и хидравлика http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1yyA_BUeU
Е за нещо такова идеше реч. Ама малко скъпичко ще излезе ми се струва... Не е баш това което си представях, доста по-сложно е... :-D
Може би ще е по евтино от 5С акумулаторите и определено по дълговечно.
Тани - модератор
И за цената и за дълговечността искрено се съмнявам! Колко kWh смяташ че може да се набутат в тази бутилка? Като гледам има и движещи се части, които надали биха издържали много без нужда от ремонт :wink: В една друга тема сметнах колко километра може да се изминат с 2000 зареждания на батериите . Колко километра мислиш че ще издържи системата с въздух и хидравлика ей така без да смяташ - кое е първото число , което ти идва на ум и колко мислиш че ще изкарат батериите?
colyo - специалист
http://www.news359.bg/2013/01/26/100-pa ... a-toshiba/
Данните на тези батерии наистина са впечатляващи. От Тошиба твърдят, че се доближават до суперкондевзаторите. Ако всичко това е вярно, остава да ги пуснат на пазара на поносима цена и ето ти революция в електротранспорта, но искрено се съмнявам нов революционен продукт да не е на космическа цена. Предполагам, че стартовата ценана една такава батерия ще е над 400-500 лв.
Тани - модератор
Вече четири години ги произвеждат и тестват, така че недей се съмнява дали е истина. В началото бяха по-сромни с 2500 зареждания, после 4000 ,а вече са 6000 дано стават все повече. За цената ще се погрижат китайците :razz:
colyo - специалист
Значи чакаме 10 години да поевтинее технологията и започваме да ги вграждаме масово. То тогава пък тока няма да се пипа.
Тани - модератор
Ако започнеш да мислиш от СЕГА за този проблем , то след 10 години тока ще ти е буквално безплатен, колкото и странно и смешно да им звучи на някои хора. Но по-важно е кой ще се смее след 10 години. Както е казал народа:
Господ дава , но в кошара не вкарва.
colyo - специалист
Тани написа:
Ако започнеш да мислиш от СЕГА за този проблем , то след 10 години тока ще ти е буквално безплатен, колкото и странно и смешно да им звучи на някои хора. Но по-важно е кой ще се смее след 10 години. Както е казал народа:
Господ дава , но в кошара не вкарва.
Безплатно е единствено сиренцето в капана на мишката. Ако визираш фотоволтаиците, поне за мен те са глух коловоз в развитието на енергетиката. Много голяма площ за малко енергия. Има далеч по-удачни технологии, но явно още не им е дошло времето.
Тани - модератор
Ако тази година си купиш фотоволтаици , то след 10 години ще си си върнал инвестицията и ОТТОГАВА ще ти е безплатно. Дали ще се развие и как енергетиката дотогава няма да има толкова голямо значение за тебе, защото ще си почти независим от нея, а ако имаш и електромобил ще си независим и от петролната промишленост. Ако цените на тока се вдигат, ще си върнеш инвестицията и по-рано. Какви са твоите не глухи коловози?
colyo - специалист
Доколкото знам от запознати с материята (братовчедите ми имат по няколко полета с фотоволтаици) на 7-та година капацитета на панелите започва да пада и към 12-та година вече е наполовина. Според мен това обезмисля до голяма степен инвестицията. В слънчев и ветровит район като нашия (ветровете обаче са слабички) по-удачно е да се ползват вятърничеви генератори. Китайците обещават да свалят драстично себестойността на фотоволтаиците под 100$. Идеята била потребителската цена за стане около 120$ за 250W и тогава упражнението добива смисъл. Относно направленията за развитие на енергетиката в световен мащаб са новото поколение ядрени централи и живот и здраве студен синтез. Космическите лъчи и естествените магнитни полета ще останат екзотика още дълго време.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: