Най - вълнуващия въпрос зимно време.
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		filmatoplo 
	
				- майстор			
				
				61 мнения в "Как действа задвижката на трипътния вентил?"
		
		
			 
		
	
		denuchi 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 646
 
Филма наистина не се върти. Ходи нагоре - надолу. За смесване повече ми харесват от другите. Ако ти трябва тук да има, там да няма вода другите са по подходящи. А за 24 волта може да си бараш на воля колкото си щеш.  А тази е още по яка за управление.
								
																	Прикачен файл
IMAG0267.jpg (75.49 KиБ) Видяна 3675 пъти
		
		
			 
		
	
		filmatoplo 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 17833
 
		
		
			 
		
	
		filmatoplo 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 17833
 
Относно движението на задвижката -ами ако ще и супер контролер да има сложен , задвижката седи спряла само секунди най много минута две и пак се врътка -защото самия вентил е така устроен (за 3 пътния говоря ) че,не може дълго да държи една и съща постоянна температура -иска да отвори 1 от входовете повече или по малко .С 1 дума задвижката почива много малко по време на работа -само броени секунди  
 -така че Бухомес не се притеснявай че ти върти често задвижката .Винаги при ново стартиране на инсталацията -задвижката върти вентила по-бързо и почти до крайност , постепенно после намаля ход и се стабилизирва около зададената температура , ако пък имаш контролер с контрол по външна или вътрешна температура -задвижката почти никога не спира  
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		8180 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 4425
 
Преди години доста съм се занимавал с трипътни вентили в друга област и мога да дам някои насоки, но нещо не се ориентирам в терминологията ви.
Аз ги знам така:
1. Имаме вентил с линейно или въртеливо преместване на щока (клапана).
2. Ел. задвижка - мотор с редуктор или евентуално електромагнитна (при линейно преместване). Това е доста важна отличителна черта. Булхомс пише за пропорционално преместване и вероятно става дума за първия тип. Той би могъл БЕЗ външни въздействия да остане в произволно положение между мин./мах. Всички, които познавам имаха крайни изключватели (някои и сигнални такива).
3. Управление - релета, контролери и т.н.
Това, което ме смущава да си мисля за елмагнитни задвижки, са съобщенията за "постоянно плуване" и управление с ЕДИН термостат. При мотор-редукторните, такава ситуация би трябвало да е от лошо управление.
По принцип мотор-редукторите се управляват с два релейни (или подобни он-оф) крайни елементи (три състояния на изхода). Би могло да е най-простото - два термостата със задължителния хистерезис в настройките, ако отклоненията ("плуването") на температурата с няколко (но вероятно до 5-10 оС) е допустимо.
При по-сериозни изисквания, релетата се управляват от регулатор (контролер). Тук има една особеност. Ако търсим споменатия от Антон "закон за регулиране" (правилният според мен е ПИ), трябва да имаме "на ум" при програмирането (настройките), че мотор редукторът е интегрално звено и целият комплекс (вход контролер - изход клапан) разменя местата на съставките - П в регулатора става И на комплекса, Д става П.
В такава система, при възникване на грешка (голяма) комплексът отработва един относително по-дълъг компенсиращ импулс, последван от няколко по-кратки уточняващи и би могъл да остане в покой до възникването на нова грешка.
В този вариант (с регулатор) е достатъчен един осезател за температурата.
								
															
																															
																								
															Аз ги знам така:
1. Имаме вентил с линейно или въртеливо преместване на щока (клапана).
2. Ел. задвижка - мотор с редуктор или евентуално електромагнитна (при линейно преместване). Това е доста важна отличителна черта. Булхомс пише за пропорционално преместване и вероятно става дума за първия тип. Той би могъл БЕЗ външни въздействия да остане в произволно положение между мин./мах. Всички, които познавам имаха крайни изключватели (някои и сигнални такива).
3. Управление - релета, контролери и т.н.
Това, което ме смущава да си мисля за елмагнитни задвижки, са съобщенията за "постоянно плуване" и управление с ЕДИН термостат. При мотор-редукторните, такава ситуация би трябвало да е от лошо управление.
По принцип мотор-редукторите се управляват с два релейни (или подобни он-оф) крайни елементи (три състояния на изхода). Би могло да е най-простото - два термостата със задължителния хистерезис в настройките, ако отклоненията ("плуването") на температурата с няколко (но вероятно до 5-10 оС) е допустимо.
При по-сериозни изисквания, релетата се управляват от регулатор (контролер). Тук има една особеност. Ако търсим споменатия от Антон "закон за регулиране" (правилният според мен е ПИ), трябва да имаме "на ум" при програмирането (настройките), че мотор редукторът е интегрално звено и целият комплекс (вход контролер - изход клапан) разменя местата на съставките - П в регулатора става И на комплекса, Д става П.
В такава система, при възникване на грешка (голяма) комплексът отработва един относително по-дълъг компенсиращ импулс, последван от няколко по-кратки уточняващи и би могъл да остане в покой до възникването на нова грешка.
В този вариант (с регулатор) е достатъчен един осезател за температурата.
		
		
			 
		
	
		bulhomes2 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 5537
 
Контролерите за вътрешните температури ще са си по конвекторите. Филма, изчетох целия сайт на Термоикономик 
 , но не открих тая "джаджа която се надява на 4 грама на вентила и завършва с кръгло телце което задвижката на Белимо да захване" Ще взема някой ден да им се обадя да видим можем ли да се разберем и да поръчаме по телефона.
8180, уауууу. До "Антон" разбрах, че системата ми с 2 релета си е ОК, обаче от там нататък... май не трябваше да го пия това вино.
								
															
																															
																								
															8180, уауууу. До "Антон" разбрах, че системата ми с 2 релета си е ОК, обаче от там нататък... май не трябваше да го пия това вино.
		
		
			 
		
	
		8180 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 4425
 
bulhomes2 написа:8180, уауууу.Няма страшно,
Тя си е сложничка теорията - уж популярно опитах, пък и взех да я забравям, откак потрошиха оранжериите.
Яд ме е, че наскоро май изхвърлих няколко работещи регулатора (аналогови) - бих ти подарил да експериментираш. Ще погледна при време в едно мазе.
		
		
			 
		
	
		filmatoplo 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 17833
 
Трябва да се гледа и хода на вентила в различните положения , дали отговаря на хода на задвижката , някой от тези задвижки -имат различен ход от 90 градуса .Айде мойто понеже не е направи сам -ползвам стандартни готови компоненти както казах на Хониуел и няма грешки .Който не разбира също може да допусне грешка с положението на стержините във вентила , но най добре прочетете ,питайте или сами репетирайте положенията на сухо когато вентила още не е монтиран на  инсталацията  
 .Особено 4 пътния вентил , може да застане така и сака , при 3 пътния също има значение  
 .
								
															
																															
																								
															Тема "Как действа задвижката на трипътния вентил?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 
