Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ge6aaaa3 - специалист
relaxxx написа:
Батериите съм ги направил с балансиращи линии и не могат да избягат толкова много. При всяко зареждане ги балансирам. Друг е въпроса че тази батерия съм я направил само за тестове и не разчитам на нея за нещо по-сериозно, а по скоро за тестове и наблюдения. Всяка батерия си има аларма и в момента, в който на някоя клетка и падне напрежението на 3.3V почва да пищи и приключваме с возенето. Освен това съм им направил по няколко цикъла пълен разряд под товар и заряд, за да съм сигурен, че няма да пламнат.
Въпреки, че ги балансираш при всяко зареждане, при самият разряд се разреждат неравномерно. Една разлика от 5-10% в капацитетите на два паралелно свързани акумулатори е напълно достатъчна, за да стане беля... А, повярвай, китайците не ги е еня за подобни разлики... Напрежението на клетките в паралелната група винаги ще е едно и също, това не значи нищо... Лошото е, че с времето всяка клетка си изменя характеристиките, като по някога това води до още по-големи разлики в капацитетите, така че и теста не вАжи след 10 цикъла... Спасението, което аз виждам са мощни изравняващи резистори, но КПД-то на цялата работа отива по дяволите.
relaxxx - специалист
OK приемам мнението ти. Тъй като не съм експерт в тази област, а само любител всяко добро мнение ми е полезно. Нека разгледаме нещата на ниво паралелна група, както ти се изрази - тя се състои от 5 клетки. Искаш да кажеш че проблем може да възникне в клетките от тази група така ли? Или проблем може да възникне между самите 3 (примерно) паралелни групи, поради различния им капацитет. Ако евентуално напрежението е винаги в толеранса 3.3-4.2 къде може да е проблема?

п.п. тази батерия, мога да я хвърля всеки един момент и да си взема нова от магазина, но тъй като не е активен сезон и не съм решил дали ще ползвам ел.велосипед ежендневно се захванах с тези. Така че сега може да си говорим теоретично а аз да правя тестове :lol:
ge6aaaa3 - специалист
relaxxx написа:
OK приемам мнението ти. Тъй като не съм експерт в тази област, а само любител всяко добро мнение ми е полезно. Нека разгледаме нещата на ниво паралелна група, както ти се изрази - тя се състои от 5 клетки. Искаш да кажеш че проблем може да възникне в клетките от тази група така ли? Или проблем може да възникне между самите 3 (примерно) паралелни групи, поради различния им капацитет. Ако евентуално напрежението е винаги в толеранса 3.3-4.2 къде може да е проблема?

п.п. тази батерия, мога да я хвърля всеки един момент и да си взема нова от магазина, но тъй като не е активен сезон и не съм решил дали ще ползвам ел.велосипед ежендневно се захванах с тези. Така че сега може да си говорим теоретично а аз да правя тестове :lol:
Проблем може да възникне в самата паралелна група. Когато клетката с по-малкият капацитет се разрежда по-бързо, тази с по-големият се опитва да я зареди, но този заряд става с неограничено голям ток./Ограничен е само от вътрешното съпротивление, което е много малко за литиевите клетки./
Ето една тема, в която се разисква въпросът:
http://modelist.bg/archive/index.php?t-584.html
relaxxx - специалист
Интерсно, моите не са Li-Po. Шанса да стане пробелем винаги го има с литиевите батерии, това го знаем. Ще ги помъча още малко пък да видим. Те така или иначе са в желязна кутия и ако им става нещо ще си стане вътре... До колкото чета изравнителните токове се появяват след спиране на товара, т.е. това моСже да се случи при разряд най-вече. Сега, като видя контролера ще пиша данни за него.
ESPACE - майстор
Не каза от какво са 18650 клетките и какви са. Шанса да имаш проблем с тази батерия 14S5P според мен е много малък. Това не са моделистки LiPo с нищожно вътрешно съпротивление способни да отдават голям ток, въпреки че има и 18650 такива. Всъщност ако са лаптопски елементи, каквито е най-вероятно да се намерят почти без пари няма да изкарат дълго при такива токови режими. Но пък шанса да се запалят е малък.
sasko12345 - специалист
7 -10 км и са аут ама не вярвам да се запалят.
ge6aaaa3 - специалист
sasko12345 написа:
7 -10 км и са аут ама не вярвам да се запалят.
Да, трудно биха се запалили, не са ли-по, все пак, но може да се запалят кабели или пластмаси покрай тях...
relaxxx - специалист
Момчета и аз не мисля, че ще се запалят. Наистина това са стари клетки от лаптоп, като съм подбрал най-добрите. Но все пак, като направя тестовете ще ви напиша пробег и т.н.т. Искам да разбера защо котролера изключва? Значи погледнах го сега, няма нищо на него. Пише че е за 48 волта, 25+1Ампера, мин напрежение 42В пише и това е... Кажете сега защо спира? Да сменям ли батерията или е от контролера?
ESPACE - майстор
Е нали си сложил аларма за ниско напрежение на всяка клетка.Щом не пищи значи не пада толкова. Снимай го този контролер, някой може да го познае и да има данни за него.
val4o89 - специалист
Факт е, че се придвижвам от ж.к. Борово до центъра за 12мин с велосипед по всяко време. С колата е за 14мин, но само в неделя сутрин :) В делничен ден в пиков час съм достигал и до 40 мин :| (става въпрос за един и същ маршрут, като с велосипеда ползвам и предимството на правата линия по картата :) ) Сутрин ставам за работа с половин час по късно, когато съм с колелото :razz: И все пак сравнението е доста доста глупаво.
П.С. С велосипеда средната ми скорост е около 25км/ч, докато по бордови компютър на колата, средната скорост е едва 14км/ч. Колкото и да юркаш по големите булеварди винаги ще чакаш в задръстване и ще харчиш залудо гориво, колкото и евтино да ти е (ако ще и безплатно).

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: