• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
Акумулаторът е в пряка връзка със стартера.
Имате проблем със стартера? Ми не. Елементарно е.



След 19-та секунда се вижда и как се "омекотява/откалява мед.
С нагряване и рязко охлаждане.
:partyman:
kozl - майстор
пон мар 17, 2025 7:15 pmkozl написа:
пон мар 17, 2025 6:05 pmiliya_i написа:
Kozl, както си разбрал диагностиката не спасява акумулатора.
Казала е, че е за смяна, ама той и стартера е казал същото.
9 години служба чудесно за акумулатор. Все пак и той е консуматив както гориво, масло, филтри и др.
Имам какво да отговоря.
Докато си избирах акумулатор, че в магазин/сервиза за акумулатори имаше над десетина марки и модели и дотътраха пак VARTA дето не пали. Акумулаторджията го провери с подобна на моята джаджа и констатира, че е за зареждане (спасение). Моят също го провери, но констатацията беше за смяна. Предполагам и неговоят уред показва това, което и моят. Е може и да е било театър и като е видял производствената дата и решението взето - за заряд (спасение) или нов, но ако тъй стаа за актьор. :-D

Аз в една друга тема, на която съм и автор подробно съм описал премеждия с полски акумулатор, на който диагностиката показа спасение със зареждане, ама не на колата, а по-специално зареждане.
А кога акумулаторът е зареден :? Мое би от джаджата от снимката в Кауфланд все пак да има полза да покаже колко е зареден акумулатора 8-[
Най-сполучливата диагностика е да следиш гъстотата на електролита и такава джаджа имам, но не във всеки акумулатор може да се пъха :wink:

А относно какво показва колата....
Еми дъртото пежо 305Д повече показваше за акумулатора. Като му наближеше скапването на акумулатора и след по-дълъг престой (ден или повече) лампата за зареждане след запалване не гаснеше веднага. И колко по-скапан, по дълго продължаваше да свети след стартиране на двигателя на бавни обороти.
Обяснението е че генератора минава в режим на задействане на защитата по макс.ток, докато понатъпче акуто с енергия, след развъртане на стартера, та да се покачи напрежението на акумулатора и съответно да му се повиши вътрешното съпротивление, при което да спадне максималния ток с който работи генератора. А и бях си монтирал допълнително волтмер със стрелка на таблото да следя и напрежението.

Е значи теста на акумулатора все пак зависи от колата, ама и от късмета да ти се падне такава кола :-D
ср апр 02, 2025 10:13 amТрифон П.Трифонов написа:
пон мар 17, 2025 7:15 pmkozl написа:
... генератора минава в режим на задействане на защитата по макс.ток, докато понатъпче акуто с енергия... :-D
Да не цапам другата тема, та ще попитам тук.
Как е осъществена защита по макс. ток в генератора/алтернатора на автомобил?
Кое е нещото, което го ограничава?
Ако един алтернатор е способен да даде 35А ток, това означава ли, че точно "защита" го ограничава на толкова, а той е способен на повече?
Ако това не е така, как разбира на колко точно да ограничи тока?
Примера е от генератор с електронен релерегулатор БОШ. Нормално когато тока е под допустимия, релерегулатора следи напрежението и тока се определя от сумарната консумация в автомобила, а напрежението се приема за константа. От установено от мои измервания с амперклещи и едновременно следене на напрежение с мултицет от клемите на акумулатора:
При максимално включване на консуматори с възможност за превишаване на тока на алтернатора и достигане на 49А иозходящ ток от алтернатора, почва да спада напрежението в-у клемите акумулатора. Тока на генератора става константа 49А и консуматорите, почват да разреждат акумулатора и постепенно напрежението спада. Акумулаторът не се зарежда, а съвместно с алтернатора захранва консуматорите с ток > 49А. И това при повишени обороти, защото при ниски този алтернатор няма как да вдигне 49А.
Те така :wink:
и това го гарантирам за пежото и за един Нисан, на който често му се повреждаха платките с диодите.
Интересното при Нисана, бе че като мине в този режим на ограничаване на тока, диодите така се заграват, че при продължителна употреба в такъв режим се разпояваха и резултата смяна на изправителна платка.

На въпроса как става това - не съм разглеждал схемата на реле регулатора и алтернатора и само мога да гадая. Аз ако трябва да правя такава схема ще използвам пад на напрежение в-у шунт. Знам че на някои алтернатори като изгори крушката, отчитаща изправност на алтернатора в таблото и не могат да генерират ел.енергия. И това не знам от каква логика е така, ама факт. :?
Допускам, че може би има зависимост м-у тока на възбудителната намотка и тока изходящ от генератора и ако се ограничи максималният ток към възбудителната намотка ще се ограничи и максималният изходящ ток от генератора. Но това е само мое предположение :roll:
Нищо не разбрах от множеството ползвани думички.
Питах за "защита по макс. ток". В многословието сякаш обясняваш за достигане максимални възможности на алтернатора?! Това не е защита- нито за акумулатора, нито за алтернатора, освен ако акумулатора на пижо не е бил 490А. Разпояването при японеца сочи за некадърен ремонт или поне по голям предпазител, ако е бил предвиден такъв. Типично по нашенски.
kozl - майстор
ср апр 02, 2025 11:59 amТрифон П.Трифонов написа:
Питах за "защита по макс. ток". В многословието сякаш обясняваш за достигане максимални възможности на алтернатора ?!
Ако приемем, че има токоограничаваща защита добавена от мен към алтернатора, примерно за 5А - какви са максимамалните възможностти на този алтернатор? :wink:
Тука въпросът е как са постигнати тези максимални възможностти. Доказано от моите проверки тока е ограничен при всякакви възможни обороти на алтернатора и то според надписа на алтернатора - как?
ср апр 02, 2025 11:59 amТрифон П.Трифонов написа:
Това не е защита- нито за акумулатора, нито за алтернатора, освен ако акумулатора на пижо не е бил 490А.
Аз го приемам за защита на алтернатора независимо как е постигнато. Ако алтернатора си ограничава тока при претоварване до степен, при която е разчетен да не прегрее, включително и при късо на изхода му, това за мен е защита, а в случая е равно и на максималната възможност, която може да се ползва. Възприемането зависи от гледната посока :-D Акумулаторите, които съм ползвал бяха от 90 до 100 Ah. Стартовия ток различно но под 600А.
Не става въпрос за защита на акумулатора по ток. За него защитата е по напрежение и ако акумулатора пропуска висок ток при допустимо напрежение, той или е изтървано разреден или повреден.
ср апр 02, 2025 11:59 amТрифон П.Трифонов написа:
Разпояването при японеца сочи за некадърен ремонт или поне по голям предпазител, ако е бил предвиден такъв.
Предпазител за алтернатора нямаше. Директна връзка към акумулатора. Разпояването при Нисана предполага за неправилно конструирана плочка с изправителни диоди. Разпояваха се само диодите към единия полюс на изходящото напрежение. А ремонтът в сервиза е подмяна на плочка - диодите са заводски монтирани на плочката. Дали са били оригинални плочките - нямам информация. Аз в последствие разгледах дефектиралите плочки и установох, че диодите са изправни, но връзката към тях е прекъснала. И аз приех, че причината е в неподходяща направена спойка, която с повишено съпротивление предизвиква место загряване и разпояване. Фабричен дефект - няколко плочки със същия проблем. Но и генератора не беше предвиден за макс.възможност на консуматорите и зимата е работил на макс.
ср апр 02, 2025 6:15 pmkozl написа:
...Не става въпрос за защита на акумулатора по ток. За него защитата е по напрежение...
ср апр 02, 2025 11:39 amkozl написа:
...Обяснението е че генератора минава в режим на задействане на защитата по макс.ток, докато понатъпче акуто с енергия...:roll:
Ще се уточните ли най после?!
Попитах само как се минава в режим на задействане на защитата по макс. ток. Така твърдиш веднъж, после друго пишеш.
Как е направено в алтернатора? Коя е ограничаващата тока електронна джаджа в него?
gogo7777 - майстор
В алтернатора нищо не е направено. Той е захранващият източник на напрежение и ток. Колкото ток даде толкова. С две думи желязо и проводник.
kozl - майстор
Е това не е така, защото има реле регулатор и този регулатор следи напрежението и дефакто променя мощността на алтернатора, така че да поддържа напрежението.
Е да то случва се да има моменти в които мощността на алтернатора не достига да покрие консумацията и в тези моменти е колкото - толкова.


ср апр 02, 2025 6:43 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср апр 02, 2025 6:15 pmkozl написа:
...Не става въпрос за защита на акумулатора по ток. За него защитата е по напрежение...
Явно трудно се разбираме. Дали причината е в теб или в мен :? Както искащ го цитирай, но няма защита по ток от алтернатора към акумулатора.
ср апр 02, 2025 6:43 pmТрифон П.Трифонов написа:
ср апр 02, 2025 11:39 amkozl написа:
...Обяснението е че генератора минава в режим на задействане на защитата по макс.ток, докато понатъпче акуто с енергия...:roll:
Действително чак сега си видях едно недоразумение, но така като си го извадил цитата от текста - да предположим, че след стартиране консуматорите по колата лапат 40А и при първоначално зареждане след запалване на колата, акумулатора иска да се зарежда с 20 А, но алтернаторът ограничава до 49А. То тока от алтернатора ще се разпредели към консуматорите и към акумулатора в рамките на 49А, колкото му е ограничението и напрежението ще е под прага на регулиране (примерно 12,6 V, което под 14,1V). Е все пак акумулатора ще се зареди до някое ниво, ако не е съвсем издал и неговото обратно съпротивление ще се повиши. Тогава ще му намалее консумацията и при сумарна консумация акумулатор + други консуматори равна или по-малка от 49А напрежението ще започне да се покачва до предела на регулация от реле регулатора.
На мен ми е ясно цитираното, че се отнася за алтернатора, а не за акумулатора. Акумулатора съм го рагледал като консуматор с променлива консумация от висока към по ниска И така докато акумулаторът е голям консуматор алтернатора е в ограничение на максимума си. Като се позареди акумулатора консумацията намалява и алтернатора работи с по-малък ток от максимално ограниченият.
Нямам идея как от цитираното ти си възприел, че алтернатора има защита предпазваща акумулатора. Защитата си е за алтернатора. Като се задейстава максималното натоварване и тока на ограничаване, лампата в таблото показваща зареждане - светва, което е индикация за неизправност.
А моята грешка в предишното обяснение, е че не съм пояснил, че това важи за високи обороти. Да мой пропуск :wallbash:
В ниски обороти ограничението е поради недостатък в генератора. При ниски обороти, дори и с максимален ток през възбудителната намотка, онзи генератор задоволяваше толкова колкото лапат фаровете. И поради това, след като въведоха дневните светлини, а аз движех основно в задръстеното софийско градско, се налагаше да дозареждам акумулатора.
ср апр 02, 2025 6:43 pmТрифон П.Трифонов написа:
Попитах само как се минава в режим на задействане на защитата по макс. ток. Така твърдиш веднъж, после друго пишеш.
Как е направено в алтернатора? Коя е ограничаващата тока електронна джаджа в него?
ср апр 02, 2025 11:39 amkozl написа:
На въпроса как става това - не съм разглеждал схемата на реле регулатора и алтернатора и само мога да гадая. Аз ако трябва да правя такава схема ще използвам пад на напрежение в-у шунт.
Допускам, че може би има зависимост м-у тока на възбудителната намотка и тока изходящ от генератора и ако се ограничи максималният ток към възбудителната намотка ще се ограничи и максималният изходящ ток от генератора. Но това е само мое предположение :roll:
gogo7777 - майстор
Няма какво да променя мощността на алтернатора.
:drinkers:
ср апр 02, 2025 8:17 pmkozl написа:
...Явно трудно се разбираме. Дали причината е в теб или в мен :? Както искащ го цитирай, но няма защита по ток от алтернатора към акумулатора.

Действително чак сега си видях едно недоразумение, но така като си го извадил цитата от текста - да предположим, че след стартиране....
Доста противоречия намирам в писанията ти, но просто няма смисъл явно.

За да не изглежда като извадено от контекста, че на там клониш...
А относно какво показва колата....
Еми дъртото пежо 305Д повече показваше за акумулатора. Като му наближеше скапването на акумулатора и след по-дълъг престой (ден или повече) лампата за зареждане след запалване не гаснеше веднага. И колко по-скапан, по дълго продължаваше да свети след стартиране на двигателя на бавни обороти.
Обяснението е че генератора минава в режим на задействане на защитата по макс.ток, докато понатъпче акуто с енергия, след развъртане на стартера, та да се покачи напрежението на акумулатора и съответно да му се повиши вътрешното съпротивление, при което да спадне максималния ток с който работи генератора.
Бла бла, според мен.
gogo7777 - майстор
kozl говори за регулатор на тока между консуматорите в автомобила и източника на ресурса.
Едната ми "баничарка" гаси късите светлини при пускане на дългите.....сравнително стар модел на Форд
:drinkers:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: