• 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
kuger - майстор
nv952 написа:
Тани написа:

http://www.cars.bg/c1040652
Преди да кажеш нещо виж текста с червено в поста на Тани
Мога да кажа нещо за нещо, когато го видя :-D
Chefo77 - майстор
Тани, надали Пежо 206 и Ситроен Ц3 са автомобили, който можеш да даваш за категоричен пример, защото са в съвсем различен сегмент с това, което съм посочил аз. По тази логика аз бих посочил Ауди А2 1.2 TDI или Лупо 3L със същия мотор и въпросът с икономията приключва, но това НЕ са нормални автомобили - това са подвижни куфари с двигател и малък багажник, предназначени за транспорт на двама + 2 болонки + 2 сАка от т.А до т.Б. Посоченото А1 е съвсем различен автомобил със съвсем различни параметри, който макар и в същия сегмент, няма нищо общо с горните 4 ... особено с французите. Едни кила отгоре, едни коне в повече ... всичко това си оказва влияние. Просто да сравняваш ефективността на 10+ годишен двигател със съвременен е малко пресилено. 206 с двигателя на А1 ще е фурия и ще гори много под 4 литра. Обратното обаче ще е много забавно :wink:
А пък за това дали трябва да се грижиш за работния кон ... то си е до човека. В никакъв случай не трябва да се прекалява, но да го оставиш на произвола ... :wink:
nv952 - майстор
http://www.uab.org/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-% ... %82%D0%B0/
Някой неща май не са много верни.
Ако може да го коментирате
4. Шофирайте при ниски обороти
Карайте на ниски обороти, тоест на по-висока предавка. Ако се движите с 50 км/ч на трета, вместо на четвърта, изразходвате 1 л повече. Ще спестите до 30%, ако се движите на по-висока предавка. Първа е само за потегляне, от 25 км/ч вече може да сте на трета, а при 50 км/ч – и пета скорост. Когато имате възможност, движете се без газ, но на включена предавка – тогава коляновият вал се върти от инерционните сили и разходът на гориво е нула.
:shock: Мен ме учиха,че на 5-та не трябва да се включва при скорост по малка от 80км/ч :?
kozl - майстор
Всичко е относително. Според зависи автомобила. Аз на пежото 5-та скорост още не съм му извадил. Мъча, ръгам, ма не влазя :lol:
И като спускам на скорост по Енерция в наклон де дъ знам колко шъ ми глЪта горивото, като нЕмам дебитомер :?
kozl - майстор
nv952 написа:
:shock: Мен ме учиха,че на 5-та не трябва да се включва при скорост по малка от 80км/ч :?
А мен га ме учиха до 4-та рядко сме стигали, а за 5-та даже и не сме мечтали.
Всичко е относително във времето и пространството, според зависи от момента и гледната точка.
DundyTheCroc - майстор
Скоростта и предавката зависят от много неща: натоварване на колата, релеф, крайно предавателно число, предавателни числа на скоростната, мощност и въртящ момент при дадени обороти.
Chefo77 - майстор
nv952 написа:
:shock: Мен ме учиха,че на 5-та не трябва да се включва при скорост по малка от 80км/ч :?
Учили са така, за да избегнат обяснението на това:
kozl написа:
Всичко е относително във времето и пространството, според зависи от момента и гледната точка.
Има ситуации, в които и 80 са ниска скорост за включване на 5-а предавка, има и такива, при които 50 е достатъчна. Няма еднозначен отговор - свързан е със спецификата на самия автомобил (реална мощност и въртящ момент на двигателя и оборотен диапазон, в който работи оптимално), предавателни числа на скоростната кутия, наклон на пътя, натоварване на автомобила, дори уменията на водача и опита му с МПС-то...
Всички такива универсални справочници са общи и в тях винаги има правилни неща, както и неверни за някои. Така че не се шашкай :wink:

Едит: Той и Дънди го е описал.
Lisko - майстор
ква 5-та ве, аз съм се учил на жигула !
DundyTheCroc - майстор
То и аз съм се учил на Жигула, там си важи същото, само където предавките са по-малко.
nikolovvd - майстор
Ами ако имам VІ-ти и/или VІІ-ма предавка кво да мая?
На мен 4, 5 и 6 са ми повишаващи?!
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: