• 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
2metraninja - специалист
пон мар 15, 2021 7:28 amLisko написа:
Туй няма мърдане! Евала!
Щях да напиша "бетон е" ама то е много по-добро!

:partyman:
Благодаря ти, имам понякога нужда от одобрителни дюдюкания. :D Моите майстори забелязах че част от тактиката им е да плашат клиентите си. Какво правят - каквото и да стане, все ти обрисуват едни апокалиптични картинки и клиента притеснен и пита тогава "Кажи майсторе как да го оправим това" и да се избегне апокалипсиса и ето че вече майстора е не само нужен, ами е и спасителя в ръжта и героя на бял кон, а притеснения клиент е много по-склонен да развърже кесията и да прощава леки кусури на майсторите. Като го видя шефа на бригадата как мисля да го правя диагоналното укрепване и ми вика: Ммм., Димо, не е добре така, трябва непрекъснато дърво, така с винтове все ще улегне някакси и ще се разкекерчи като го напъне усилието. И ми вика: ПО-добре сложи от горе ляво до долу дясно във всяка кухина по 1 греда. И аз му викам: ама в дебелите книги пише че за да е ефективен диагонала, трябва да е в рамките на от 30 до 60 градуса наклона му. А така ще дойде 5-10 градуса? И той вика: еми моята конструкторка така ми ги прави и слага по няколко. Интересно че неговата дясна ръка - бригадира му - като видя как го правя, ама не бяха заедно, и вика: браво, много добре ти се получава, точно така се прави. :D Макар че то според него и неговата компетенция се слагало нераздувна пяна на прозорците да се изолира и фиксира дограмата, нещо което даже и аз който допреди да ми монтират на мен дограмата бях виждал монтаж само от 100 метра знам че се прави с раздувна. Те и преди са си противоречали диаметрално по фундаментални въпроси де. Например ОСБ дали е добра обшивка за отвън. И още други неща де, сега не ми се изброява. И за принципни неща според мен грешат, макар че имат огромен практичен опит. Например според шефа на бригадата, 2 греди били по-здрави от една с комбинирания размер. Аз каквото съм чел, цялата греда е по-здрава, а двете са просто по-надеждни, защото е по-малка вероятността и в двете да има скрит фатален дефект - чеп, проядено, някаква друга слабост, която да доведе до непредвидимо компрометиране на цялата греда. И т.н. Иначе имат и много добри идеи. Ся, на бялото черно няма как да кажа. Когато са си прави са си прави и опита си казва думата. Например как решиха проблема с наклонената стена. Никога нямаше да ми хрумне.
2metraninja - специалист
пон мар 15, 2021 7:43 amcadmaster написа:
Ехе, и аз мисля същото къще да спретна - 4 на 13 м, че ми пасва идеално на парцела! С 60 на 120 ли дъски го правиш? И аз мисля също покрив от термопанели - с каменна вата 100мм, 5 ребра и най-важното бял - че лятото е адска жега. Ами то по принцип студения таван не се отоплява и трябва постоянно да се проветрява - особено зимата -
До нас има едни и те дълга ще я строят, че парцела им е такъв. Ако не слагаш коридори и са ти преходни няма проблеми. Моята е 8 на 12, но има достатъчно идеи и за наполовина съотношението ш/д. Да, 12 на 6 са ми основните, така го сметнал конструктора. 5 на 10 било малко. За панела, имай предвид че ватата поне на хартия е 2 пъти по-лош изолатор. Аз сложих тънък панел, защото няма да разчитам само на него за изолацията. И взех сребрист, макар и да се води втори клас по тая скала за цветовете кой колко слънце поглъща и отразява. Белите са първи клас, за това е най-добре бял. Поне не се заинати жената за червен, че онези са трета и нататък - нагряват се много лятото от слънцето.

Знам за студения таван, моя ще опитам да е нещо като когато-реша-проветряем. Ако видя че става конденз, ясно - ще проветрявам. Ако не става, ще го държа затворен за още по-добра изолация - един вид междинно пространство затворено и донякъде изолирано. Ясно че ще е с по-ниска температура от стайната, но пак няма да е съвсем като отвън минусовите температури.
2metraninja - специалист
пон мар 15, 2021 8:00 amcadmaster написа:
Не съм много сигурен, че е удачно - как се слага вата в тия дупки, а и колко термомостове създават?!

[/quote]
Всичко това е така за класическия фрейминг, но аз бях писал по-напред в темата, че изолацията ми ще е 15 см стиропор отвън на обшивката и не съм сигурен че изобщо ще слагам вата в кухините на конструкцията. Надълго и нашироко и с картинки от топлинни калкулатори обяснявах защо така, но накратко - изнасям топлия контур изцяло извън сградата, така че няма защо и къде да се образува конденз, защото цялата конструкция ще е с почти стайната температура (1 градус разлика) А и стиропора и мазилката са по-евтини от вата, мембрани, сайдинги и т.н. както и стиропора е по-добър изолатор от всяка вата. А стените ми не са достатъчно дебели за колкото вата трябва за нашия регион и трябваше да слагам външна конструкция, още вата, голяма играчка и по-скъпо ми се видя, а и конструктора ми е наслагал вертикалните греди през произволни разстояния и ватата така или иначе щеше да е кошмар да се слага, много да се реже, фира, играчка...затова само стиропор отвън мисля. Евентуално, може да сложа малко вата в стените за шумоизолация. Но имам приятел с абсолютно същата схема къща построена вече 8 години (аз от него взех и идеята и после я тествах с научен метод :D ) - вика "нормално си е шумоизолирана".
cadmaster - напреднал
И моя таван ще е "студен" и целта на термопанела с ватата не е толкова топлоизолация, колкото че тя е негорима и има по-добра шумоизолация - демек, да дрънчи по-малко. Имай предвид, че ПУ и ПИР панелите губят много от свойствата си при ниски температури, а и с времето, за разлика от ватата - за това много малко се говори:
https://www.buildingscience.com/documen ... nt-r-value
2metraninja - специалист
Не е ли много дебело и скъпо тогава за покритие на студен покрив 100 мм панел с вата? То освен че дебел, панелите с вата са по-скъпи от пур-пир панелите. Аз мисля че още днес ще имам възможността да чуя как дрънчи дъжда по ламарината, че го дават дъждовно днес :D На мен генерално ми харесва и ме успокоява шума на дъжда. Дори заспивам по-лесно на него. Но все си мисля че панел ще трака по-малко от чисто ламаринен покрив, а хората си живеят в къщи с ламаринени покриви. Ще я видим тая работа де.

Аз негоримостта на покрива я реших генерално - махнах комина :D Да видим дали няма да имам проблем с актовете, че архитекта вика че това било съществена част от проекта.
cadmaster - напреднал
пон мар 15, 2021 8:16 am2metraninja написа:
пон мар 15, 2021 8:00 amcadmaster написа:
Не съм много сигурен, че е удачно - как се слага вата в тия дупки, а и колко термомостове създават?!
Всичко това е така за класическия фрейминг, но аз бях писал по-напред в темата, че изолацията ми ще е 15 см стиропор отвън на обшивката и не съм сигурен че изобщо ще слагам вата в кухините на конструкцията. Надълго и нашироко и с картинки от топлинни калкулатори обяснявах защо така, но накратко - изнасям топлия контур изцяло извън сградата, така че няма защо и къде да се образува конденз, защото цялата конструкция ще е с почти стайната температура (1 градус разлика) А и стиропора и мазилката са по-евтини от вата, мембрани, сайдинги и т.н. както и стиропора е по-добър изолатор от всяка вата. А стените ми не са достатъчно дебели за колкото вата трябва за нашия регион и трябваше да слагам външна конструкция, още вата, голяма играчка и по-скъпо ми се видя, а и конструктора ми е наслагал вертикалните греди през произволни разстояния и ватата така или иначе щеше да е кошмар да се слага, много да се реже, фира, играчка...затова само стиропор отвън мисля. Евентуално, може да сложа малко вата в стените за шумоизолация. Но имам приятел с абсолютно същата схема къща построена вече 8 години (аз от него взех и идеята и после я тествах с научен метод :D ) - вика "нормално си е шумоизолирана".
[/quote]
Така да - щом ще изолираш само отвън, макар да не съм сигурен че къщата ти има чак такава нужда от укрепване - ниска, едноетажна, и с лек покрив. Ами с проветряването няма ли да има проблем с тоя стиропор?
Нали влагата е най-големия враг на дървото? Аз мисля точно такава конструкция - 2х60 вата вътре между гредите, 50 отвън между скара перпендикулярно, отгоре вентилируема фасада на скара вертикално. Вътре скара и отгоре шперплат - в кухото на вътрешната скара всички комуникации за да не се дупчи пароизолацитята. След много мъки по разни ремонти вече винаги мисля как да се прави, че после лесно да се подменя и ремонтира.
Чираче - майстор
пон мар 15, 2021 8:02 am2metraninja написа:
Например как решиха проблема с наклонената стена. Никога нямаше да ми хрумне.
Как?
schuldiner - майстор
пон мар 15, 2021 8:39 amЧираче написа:
пон мар 15, 2021 8:02 am2metraninja написа:
Например как решиха проблема с наклонената стена. Никога нямаше да ми хрумне.
Как?
Развили са анкерите и са изчукали подложната греда навън 3 см :mrgreen:
2metraninja - специалист
пон мар 15, 2021 8:42 amschuldiner написа:
пон мар 15, 2021 8:39 amЧираче написа:
пон мар 15, 2021 8:02 am2metraninja написа:
Например как решиха проблема с наклонената стена. Никога нямаше да ми хрумне.
Как?
Развили са анкерите и са изчукали подложната греда навън 3 см :mrgreen:
Точно така. Имаме участник познал точните килограми :D
Чираче - майстор
А как са извадили анкерите от бетона? Ами наклона на прозорците?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: