• 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 78
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
jordanvass - майстор
ivan_v написа:
Преди няколко дни използвайки подобен плафон и аз сглобих схема с 5 чипа по 10W, свързани последователно и работещи на сумарна мощност около 17W.
Токоограничаващият кондензатор ( гасящият) е 6µF/400V, а филтриращия 4700µF/50V.
Схемата е тази:
Замислял ли си се какво ще му се случи на 50 волтовия кондензатор, ако по някаква причина товарът прекъсне? Аз се замислих за кратко, ама все черни и гръмотевични мисли ми се завъртяха в главата и се отказах.
djjimmy66 - специалист
Здравейте, колеги! Преди десетина дни си купих http://www.ebay.com/itm/261531729505?_t ... EBIDX%3AIT това комплектче тип "Направи сам". Монтирах го на плафон, но не директно, а върху къси алуминиеви втулки, с цел по-добро охлаждане на платката, позволявайки на въздуха да я охлажда и отгоре. Проблемът ми е, че вече за няколко дни смених 4 диода, два от които само днес! Иначе свети много добре, доволен съм, но горят диодите! Преди да запоя диодите, им определям поляритета с едно зарядно за телефон, съвсем за кратко. Дали тогава не им съкращавам живота, пускайки им по-висок волтаж, около 6-7V? Запоявам ги, стараейки се плътно да прилепват към платката. Извинявам се за лошото качество на снимките. Къде бъркам?

Прикачен файл

IMG_0002as.jpg

Прикачен файл

IMG_0001a.jpg
hidrazin - майстор
И ще продължаваш да сменяш диоди. Просто правиш кардинални грешки и пропуски.
1.Поляритета на диодите трябва да е обозначен по някакъв начин. Например:
http://image.dhgate.com/albu_250287586_ ... -35mil.jpg
Или определи как се свързва само един и то като го пуснеш през някакъв резистор. Останалите само по маркировката.
2.Само старанието за плътно прилепване към алуминиевата платка не е достатъчно.
Трябва да се сложи и термопроводяща силиконова паста под диода. Например от оная бялата за процесорите.
3.Тази платка не може и няма как да охлади тези 30 диода по един ват. То затова си и пише базова платка.
Та тая базова платка трябва да я охлаждаш с радиатор. Голям радиатор.
Платката трябва да се закрепи за радиатора с болтчета и пак силиконова паста.
Ето ти един LED прожектор 30W. Виж колко му е голям радиатора. И твоя трябва да е някъде там.
Изображение
:partyman:
И да не забравя - тези снимки нямаше нужда да ги слагаш. Такива снимки се правят с фотоапарат а не с умряло GSM-че.
brad4edat - специалист
Ех колега, остави го човека за качеството на снимките! Това е имал с това е снимал, лошо няма и въпреки всичко се придобива представа какво е спретнал въпреки качеството им.
Иначе тая платка е абсурдно да охлади тия 30бр. едноватови диоди, няма как. Предполагам, че за 10мин. работа се нагряват много!? Трябва много ама много сериозен радиатор да се закрепи за платката и да се ползва термопаста така както е описал hidrazin.

hidrazin това за галваничното разделяне си напълно прав, че при греца го няма и ще взема в събота да преместя зануляващия проводник на плафоните към дирекната 0-ла на клеморедите. Дано да няма проблеми и случки с светещи градински маркучи за в бъдеще. :) Сега ще погледна и по-подробно схемата с варистора, че вчера не я задълбах много в огледа.
Ама само как свети тоя плафон в коридора, малии... :shock: Цветопредаването и цвета на светлината се получиха безупречно, просто този път нямам никакви забележки, дори минимални. :-D
ivan_v - специалист
За LED освен качественото охлаждане е много важно да работят на по-ниска от номиналната си мощност. Дори под половината от номиналната си мощност. Както става видно от този клип:
https://www.youtube.com/watch?v=xrh6KfmVUM8
КПД-то на LED се влошава с увеличаване на мощността.
По-ниската мощност означава и по-ниска температура на кристала при еднаква температура на охлаждащия радиатор( заради температурното съпротивление на чипа), което е еквивалентно на по-голям ресурс по часове.
jordanvass написа:
Замислял ли си се какво ще му се случи на 50 волтовия кондензатор, ако по някаква причина товарът прекъсне? Аз се замислих за кратко, ама все черни и гръмотевични мисли ми се завъртяха в главата и се отказах.
Вероятността е нищожна, а ако все пак се случи, нито струва милиони, нито е на място където ще повреди нещо в следствие на "зарята".
brad4edat - специалист
Колега hidrazin можеш ли да обясниш на невежите, като мен какво точно прави тоя варистор и как точно ще допринесе за филтрирането-гасенето на пулсациите от мрежата в "елементарното" захранване.
Аз до колкото го разбрах това чудо, играе ролята на някакво самопроменящо се ограничително съпротивление, което се използва за предпазване от пиковете по мрежата. Не че и това много ми е ясно как го прави, когато е първи елемент в захранването, и е вързан паралелно, но пък за филтрирането на пулсациите от мрежата пък хептен не мога да си го обясня как ги изглажда при положение, че не е някакъв капацитет, като един електролитен кондензатор?
:?
djjimmy66 - специалист
Да, колеги, ясно, трябва да търся подходящо охлаждане! Свързах се с китаеца-продавач - и той каза същото! Благодаря на всички!
И, Хидразине, не ми обиждай ГСМ-а на умрял! Та той моя въобще няма камера! :-D :lol: Истината е, че докато пишех поста, исках да сложа и снимки, ама бързах за работа, бях се окикерил, 100 и кусур оки човек, на един стол да снимам, ама не съм включил светкавицата, а как стават снимки на тъмно - никак! Както и да е! Извинявам се!
hidrazin - майстор
brad4edat написа:
Колега hidrazin можеш ли да обясниш на невежите, като мен какво точно прави тоя варистор и как точно ще допринесе за филтрирането-гасенето на пулсациите ....
:? Ми то никъде не съм писал че ще помогне за пулсациите. За защита си е. На всичко зад него - грец, кондензатори, диоди, електроника...
Това същото се използва в прескъпите разклонители за защита на компютрите. Това си е варистор - NTC.
Съпротивление с обратна характеристика. Като му увеличиш напрежението върху него, то си намалява собственото съпротивление.
Когато минеш прага на работното му напрежение, все едно дава на късо входа на ламбата и ако тока е голям, изгаря башона.
Не светодиодите, кондензаторите, греца .... Нещо като ценеров диод ама може да поема огромен ток.
Такива се слагат и в таблата на жилищата за защита от пренапрежения. Само дето са по-големи - като автоматичен предпазител.
За тези варистори може да изпиша доста ама има писано и във форума. Ето снимка на един много марков защитен разклонител.
И съответно скъп. В ляво от светодиодите се виждат двата жълти варистора в термошлаух.
Прикачен файл:
Разклонител.jpg
Пък те са в термошлауш защото там има и термопредпазители до корпуса на варисторите.
Май стана много дълго? Ако някой нещо иска да пита по-подробно - моля.
А преди да пита, нека прочете това. Там са описани същите варистори които обаче се използват за защита на сградна инсталация (и не само).
Просто са по-големи като размер и ток който могат да поемат.
http://www.schneider-electric.bg/docume ... alogue.pdf

За пулсациите - добро филтриране и качествени светодиоди. Друго няма.
:partyman:
П. Петков - специалист
http://www.starinfo-nic.ru/si/armatura. ... va_280.htm
Прикачен файл:
Picture 256.jpg
Picture 256.jpg (44.12 KиБ) Видяна 2054 пъти
hidrazin - майстор
Еееебреее П. Петков. Хайде на не вкарваме хората в тежката артилерия?
Пък и Raychem съм ги признал. Признал, ама за термосвиваем шлаух с лепилен слой.
Е, и за други работи де. :lol:
:partyman:
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 78

Тема "Направи сам LED осветление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: